Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 32074
HAllo... Jeg fikk med meg at Norbits byttet nettadresse men ikke til hva, for det er jo ikke www.norbits.net lengre? .. Noen som kan fortelle hva den er nå?
Har du konto der?
Trådstarter
8 0
Jeg har bruker der ja..
Sitat av petray
skal ikke omtales i offentlige forum...
Vis hele sitatet...
Jo. Eller skal du fortelle meg at reglene til Norbits av en eller annen merkelig grunn gjelder her også?
Jeg vil velge å anse dette som eg legalt tilfelle. Så lenge Norbits ikke informerer sine brukere om dette selv...
Vel, selv jeg som bruker stedet maks en gang i måneden klarte å få med meg grunnen til dette. Hvis du absolutt skal bruke private trackere som NorBits kan det lønne seg å lese nyhetene deres iblant, selv om det meste er bullcrap. Hvis du fortsatt sliter med problemet kan det være en fordel å lese denne tråden litt nøyere. Hint: Vidarlo er en smart kar..
Sist endret av Khazeth; 4. april 2008 kl. 19:18.
Faktisk, hver BIDIGE gang noen omtaler Norbits spretter det frem en tulling som sier "må ikke omtales offentlig", hvorpå jeg stort sett sletter posten (om det er her det skjer). Hvis ikke de som driver norbits klarer å forstå at siden de finnes vil de bli omtalt så får de heller bare legge ned saken.
Sitat av meitemark
Jo. Eller skal du fortelle meg at reglene til Norbits av en eller annen merkelig grunn gjelder her også?
Vis hele sitatet...
Jeg VET dere som driver denne nettsiden benytter dere av ulovlig nedlastning osv. Jeg er også 100 % sikker på at NB er i fokus i norsk media, med blandt annet DagensNæringsliv i fronten. IT avsien hadde nylig en artikkel om NB, da de til og med hadde skaffet seg en bruker. NB ber brukere være påpasselig med info som blir gitt ut. Dette står som ovenfor nevnt meget klart på nettsiden deres. Likedan som hvorfor NB har endret adresse.

Jeg VET også at dere driver med ting som dere ikke vil ha ut i forum, så jeg ber dere bare vise litt respekt ovenfor reglene som finnes på NB.
Hva VET du jeg driver med da?
Sitat av petray
Jeg VET dere som driver denne nettsiden benytter dere av ulovlig nedlastning osv. Jeg er også 100 % sikker på at NB er i fokus i norsk media, med blandt annet DagensNæringsliv i fronten. IT avsien hadde nylig en artikkel om NB, da de til og med hadde skaffet seg en bruker. NB ber brukere være påpasselig med info som blir gitt ut. Dette står som ovenfor nevnt meget klart på nettsiden deres. Likedan som hvorfor NB har endret adresse.

Jeg VET også at dere driver med ting som dere ikke vil ha ut i forum, så jeg ber dere bare vise litt respekt ovenfor reglene som finnes på NB.
Vis hele sitatet...
Når jeg ser hvor pripne folk fra norbits er så tror jeg dropper medlemskapet jeg fikk, benytter heller torrent sier som TPB.com i stedet da. Hvis dere er så utrolig redde for at folk fra aviser skal bli medlem, hvorfor gir dere ut invites da?

Reglene til Norbits gjelder forsåvidt ikke her, og folk fra aviser vil alltids få tak i invites osv. til sider som dette. Du må nok leve med det..
Sitat av Scr0tum
Når jeg ser hvor pripne folk fra norbits er så tror jeg dropper medlemskapet jeg fikk, benytter heller torrent sier som TPB.com i stedet da. Hvis dere er så utrolig redde for at folk fra aviser skal bli medlem, hvorfor gir dere ut invites da?

Reglene til Norbits gjelder forsåvidt ikke her, og folk fra aviser vil alltids få tak i invites osv. til sider som dette. Du må nok leve med det..
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Men jeg, som deg, bruker torrent. Demonoid er nede, TPB var vel nede? og mange andre sider har suffered pga lover. Det jeg ber om er litt diskresjon, slik at ikke nettopp aviser og slikt skal ødelegge for de mange tusen brukere NB har

Bruk inviten din, er en utrolig kjekk side!
Det FaLcOn er noe jeg er rimelig sikker på at strider med reglene til nFF
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av petray
Jeg VET også at dere driver med ting som dere ikke vil ha ut i forum, så jeg ber dere bare vise litt respekt ovenfor reglene som finnes på NB.
Vis hele sitatet...
Det er meg bekjent ikkje så veldig mange som bedriver ting som har titalls tusen brukere, som ikkje vil ha det ut i offentlegheita. Dessuten er holdninga IMHO barnslig - dei som vil vite om norbits veit om norbits, uansett kor mykje hemmelighetsskremmeri det er rundt det. Kven gøymer dei seg for? Tøndel & Co? Sorry, da kan dei ha max. 10 medlemmer...
Vidarlo har et ekstremt godt poeng i og med at inet er fri flyt av info. Ellers må man lage en "kritisk journalistsperre" på siden dems..
Noen som har en løsning på det?
Sist endret av pidget; 4. april 2008 kl. 21:50.
hvis skildene mine er riktig så har/skal politiet i norge starte(t) å bruke "Officers Notebook" og da tror jeg ikke frks norbit er så glad for at brukerne sier ifra til omverden at de faktisk bruker trackeren dems, selv så synes jeg det fins bedre alternativer en norbit
Sist endret av TETRS; 4. april 2008 kl. 21:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TETRS
hvis skildene mine er riktig så har/skal politiet i norge starte(t) å bruke "Officers Notebook" og da tror jeg ikke frks norbit er så glad for at brukerne sier ifra til omverden at de faktisk bruker trackeren dems, selv så synes jeg det fins bedre alternativer en norbit
Vis hele sitatet...
Ja, mindmaps er livsfarlig om du vil skjule aktiviteter purken offentlig har sagt at dei ikkje kjem til å bry seg med...

Seriøst, ro ned paranoiaen et par hundre hakk. Norbits er velkjent. Alle som bruker litt tid på nettet veit om det, og alle som vil ha bruker har bruker der.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg jobber for kripos og dere er alle herved arrestert siden det står i reglene til Norbits at man ikke skal snakke om de.
Sitat av vidarlo
Seriøst, ro ned paranoiaen et par hundre hakk. Norbits er velkjent. Alle som bruker litt tid på nettet veit om det, og alle som vil ha bruker har bruker der.
Vis hele sitatet...
og vil ha bruker der fremover Er bare det jeg vil frem til.

Er det noen jeg har respekt for på dette forumet så er det AtXbYeA og vidarlo... de har hjulpet mange, inkludert meg. Trodde da dere ikke ville gå "mot" NB, men støtte de?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av petray
Er det noen jeg har respekt for på dette forumet så er det AtXbYeA og vidarlo... de har hjulpet mange, inkludert meg. Trodde da dere ikke ville gå "mot" NB, men støtte de?
Vis hele sitatet...
Den dagen eg støtter norbits trur eg det snør i helvete. Eg har null respekt for dei what so ever.
Hvorfor? Kan jeg spørre hva du benytter deg av når du laster ned? NB lignende sider?
Sitat av petray
Hvorfor? Kan jeg spørre hva du benytter deg av når du laster ned? NB lignende sider?
Vis hele sitatet...
Det finnes jo en million forskjellige torrentsider
Sitat av vidarlo
Den dagen eg støtter norbits trur eg det snør i helvete. Eg har null respekt for dei what so ever.
Vis hele sitatet...
Hva vet du egentlig om norbits?
Sitat av Restyle
Det finnes jo en million forskjellige torrentsider
Vis hele sitatet...
Nettopp. Skjønner ikke hvorfor NB er verre enn noen av de:P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Fordi de tror at de kan gjemme seg på internett.

Det er som å runke på scenen på nationalteateret og tro at kongen ikke ser deg.
Sitat av petray
og vil ha bruker der fremover Er bare det jeg vil frem til.

Er det noen jeg har respekt for på dette forumet så er det AtXbYeA og vidarlo... de har hjulpet mange, inkludert meg. Trodde da dere ikke ville gå "mot" NB, men støtte de?
Vis hele sitatet...

Hvis du vil fortsette å ha bruker der i fremtiden så er det vel kanskje SMART at du holder deg til norbits sine egne regler og holder kjeft om reglene til det stedet du IKKE skal snakke om?

Og hvis du vil fortsette å ha en bruker HER i fremtiden, så holder du kjeft når det kommer noen HER og skriver om norbits...

Generelt, jeg har ikke noe imot norbits, men hver bidige JÆVLA gang noen skriver norbits popper det frem en tulling som sier "ikke prate om det, reglene sier så", og det vil jeg ha slutt på.
Alle som vil vet om norbits, men ikke alle som vet om norbits bryr seg.
Som sagt utallige ganger tidligere.

Slutt å whine om at dere ikke blir invita barn, det er ikke verdens undergang.
Dette er en søppeltråd, men la gå. Jeg stiger ned i den for å rense den, eller noe sånt noe.

1) Norbits er en norsk torrentside hvor piratkopiering begås av filmer og lignende, særlig norske ting. Det er uten tvil det beste stedet å få lastet ned rips av det siste innen middelmådig norsk kulturproduksjon! Vil du besøke siden sier du? www.norbits.net er adressen, men forsiden viser ikke noe som standard. For tiden er loginsiden http://norbits.net/welcome.php, men det kan endre seg! Vit uansett at det er masse piratkopiering og ikke minst sirkelrunking som foregår der.

2) Brukerne til norbits har opptil flere pinner opp i toern. Norbits sine regler sier at man ikke skal nevne siden i "public fora" (enda norbits er like public som diskusjonsforumet til vgnett, siden alle med et minimum av datakompetanse kan navigere seg dit og shitkids over hele landet har tilgang). Det morsomme er at en haug av disse brukerne tror reglene til norbits gjelder utenfor norbits. Hahaha. Tror dere at norbits er fight club eller noe, en slags topphemmelig undergrunnsside? Det er jævla latterlig og det eneste dere oppnår med å mase om norbits sine regler på nff er å bli latterliggjort og muligens utestengt.

Summa summarium: NORBITS ER EN SIDE FOR PIRATKOPIERING, ADRESSEN ER NORBITS.NET, BRUKERNE ER PARANOIDE IDIOTER

Serrrrriøst, dere ekke frimurere. Koz.
Litt OT..
Kom forresten over en artikkel på vg-nett. http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=518732
Blame NorBits.

Banneret på NorBits er på grensen til morsomt. Bilde av sånne bits til skrutrekkere osv. for at politiet ikke skal skjønne hva de driver med. Paranoide fj0rtizz-cr4cz0rz etter min mening.

I lol'ed.
Jeg tror nok heller bare sida ønsker mindre medieomtale akkurat som nFF også ønsket mindre medieomtale for 3-4 år siden da det var mer et undergrunnsforum med mer lysskye tråder og poster.

Edit:
pmeT, her er forresten Dagbladets daglige fildelerartikkel. Litt annet standpunkt der.
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/04/04/531577.html
Sist endret av dadyd; 4. april 2008 kl. 22:45.
Som nb bruker sier jeg meg fint enig i mye av dette noia-snakket her nå.

Først gjør de alt for å gjøre nb så hemmelig som mulig, men like fort etter det danner de Norbits-Rekka på TG, der de gir ut ballonger til alle medlemmene samt har konkurranser der de introduserer det via anlegget de har med seg: "KONKURRANSER PÅ NORBITSREKKA, MANGE FINE PREMIER" ...

Jeg har ikke mer å si når det kommer til dette, men jeg velger å ikke snakke noe mer om siden enn akkurat dette da jeg, på en måte, forholder meg til de reglene som de har.

Edit: Jeg kan si meg enig med dadyd over meg her.
Sist endret av dosky; 4. april 2008 kl. 22:46.
Bra post ivi, du sier det som jeg tenkte ang. reglene. Det at folk tror norbits sine regler gjelder her? wtf, er dere dumme?

KP til Ivi for å være det som tar ansvar, til tross for denne drittdårlige diskusjonen som egentlig ikke gir mening.
Sitat av dadyd
Jeg tror nok heller bare sida ønsker mindre medieomtale akkurat som nFF også ønsket mindre medieomtale for 3-4 år siden da det var mer et undergrunnsforum med mer lysskye tråder og poster.

Edit:
pmeT, her er forresten Dagbladets daglige fildelerartikkel. Litt annet standpunkt der.
http://www.dagbladet.no/kultur/2008/04/04/531577.html
Vis hele sitatet...
Der ødela du posten min med en annen vinkling av saken

- Hilsen fildeler som går regelmessig på kino FØR jeg laster ned filmene.
Sitat av pmeT

Banneret på NorBits er på grensen til morsomt. Bilde av sånne bits til skrutrekkere osv. for at politiet ikke skal skjønne hva de driver med. Paranoide fj0rtizz-cr4cz0rz etter min mening.

I lol'ed.
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig poenget ditt? Hva bryr det deg om NorBits har et banner av noen skrutrekkere? Hvem har bedt deg om å besøke siden? Hvis NorBits består av Paranoide fj0rtizz-cr4cz0rz

Da burde vel egentlig du passet veldig godt inn? I lol'ed.
Sitat av meitemark
Hvis du vil fortsette å ha bruker der i fremtiden så er det vel kanskje SMART at du holder deg til norbits sine egne regler og holder kjeft om reglene til det stedet du IKKE skal snakke om?

Og hvis du vil fortsette å ha en bruker HER i fremtiden, så holder du kjeft når det kommer noen HER og skriver om norbits...

Generelt, jeg har ikke noe imot norbits, men hver bidige JÆVLA gang noen skriver norbits popper det frem en tulling som sier "ikke prate om det, reglene sier så", og det vil jeg ha slutt på.
Vis hele sitatet...
Sitat av ivioyner
Dette er en søppeltråd, men la gå. Jeg stiger ned i den for å rense den, eller noe sånt noe.

1) Norbits er en norsk torrentside hvor piratkopiering begås av filmer og lignende, særlig norske ting. Det er uten tvil det beste stedet å få lastet ned rips av det siste innen middelmådig norsk kulturproduksjon! Vil du besøke siden sier du? www.norbits.net er adressen, men forsiden viser ikke noe som standard. For tiden er loginsiden http://norbits.net/welcome.php, men det kan endre seg! Vit uansett at det er masse piratkopiering og ikke minst sirkelrunking som foregår der.

2) Brukerne til norbits har opptil flere pinner opp i toern. Norbits sine regler sier at man ikke skal nevne siden i "public fora" (enda norbits er like public som diskusjonsforumet til vgnett, siden alle med et minimum av datakompetanse kan navigere seg dit og shitkids over hele landet har tilgang). Det morsomme er at en haug av disse brukerne tror reglene til norbits gjelder utenfor norbits. Hahaha. Tror dere at norbits er fight club eller noe, en slags topphemmelig undergrunnsside? Det er jævla latterlig og det eneste dere oppnår med å mase om norbits sine regler på nff er å bli latterliggjort og muligens utestengt.

Summa summarium: NORBITS ER EN SIDE FOR PIRATKOPIERING, ADRESSEN ER NORBITS.NET, BRUKERNE ER PARANOIDE IDIOTER

Serrrrriøst, dere ekke frimurere. Koz.
Vis hele sitatet...

Helt latterlig at jeg ikke får kommentere når folk snakker om NB her. Og ja, jeg snakker om NB her på nFF. Føler ikke at jeg bryter noen av NB sine regler da jeg bare prøver å diskutere litt med dere andre.

Føler denne tråden har blitt dratt langt... men mener fremdeles nFF kunne støttet norsk piratkopiering!

Dere får slette brukeren min hvis dere føler at jeg er helt på jordet. Men det mener hvertfall jeg hadde vært helt latterlig... Jeg liker nFF, jeg liker NB. Er det umulig?

Ta f.eks usenet. Har prøvd å poste ting om dette før, ingen admin eller erfarne brukere har svart. Og tråder har blitt slettet. Hmmm.
Hvem bryr seg - det er en torrentside med noen tusen medlemmer. I følge media skulle en tro at hele kulturnorge gikk konkurs pga. dette. Jeg laster ned, jeg kjøper - men jeg går ikke i butikken og stjeler fordet.
Sitat av Nokia6280
Hva er egentlig poenget ditt? Hva bryr det deg om NorBits har et banner av noen skrutrekkere? Hvem har bedt deg om å besøke siden? Hvis NorBits består av Paranoide fj0rtizz-cr4cz0rz

Da burde vel egentlig du passet veldig godt inn? I lol'ed.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at de virker litt vel paranoide. Dette fikk jeg frem ved hjelp av sarkasme.. Men, men.
De fleste bruker vel tpb, og ikke NorBits, SweBits osv....

Ingen har bedt meg om å besøke siden, men det ligger i menneskets natur å være vitebegjærlig, eller nyskjærrig som det også heter. Tror at _alle_ som har lest denne tråden og fått med seg linken har gått inn på den.
Det er nok ikke første gang man hører om NorBits heller.

Edit: etter min mening burde ikke nFF blande seg borti NorBits. nFF er alt for bra for det.
Sist endret av pmeT; 4. april 2008 kl. 23:17.
petray: Poenget mitt er at jeg vil bli kvitt det at medlemmer av norbits hopper inn i diskusjoner med "må ikke snakke om" med en gang norbits nevnes i en diskusjon. Det hjelper verken nFF eller norbits.
Ønsker du å hjelpe noen av de nevnte kan du overbringe mitt ønske til administrasjonen hos norbits slik at de kan fortelle medlemmene sine at de ikke skal komme med slike kommentarer på andre forum eller der norbits blir nevnt, så er hele den saken løst.

Piratkopiering er piratkopiering, det er ulovlig og jeg er nok ikke så ung og dum at jeg tror at jeg gjør noen en indirekte tjeneste om jeg piratkopierer. Jeg vet eksakt hva jeg gjør og det gjør det ikke noe bedre. Støtte? Til simpelt tyveri av andres produkter? Nei takk.
Sitat av meitemark
petray: Poenget mitt er at jeg vil bli kvitt det at medlemmer av norbits hopper inn i diskusjoner med "må ikke snakke om" med en gang norbits nevnes i en diskusjon. Det hjelper verken nFF eller norbits.
Ønsker du å hjelpe noen av de nevnte kan du overbringe mitt ønske til administrasjonen hos norbits slik at de kan fortelle medlemmene sine at de ikke skal komme med slike kommentarer på andre forum eller der norbits blir nevnt, så er hele den saken løst.

Piratkopiering er piratkopiering, det er ulovlig og jeg er nok ikke så ung og dum at jeg tror at jeg gjør noen en indirekte tjeneste om jeg piratkopierer. Jeg vet eksakt hva jeg gjør og det gjør det ikke noe bedre. Støtte? Til simpelt tyveri av andres produkter? Nei takk.
Vis hele sitatet...
Done. Skal nevne dette på forumet... jeg angrer på posten som startet hele denne diskusjonene. Ble for mye for noen. Jeg benytter selv mange forskjellige måter for å skaffe meg matriale, både lovlig og ulovlig.

Nå håper jeg kan kose meg videre på nFF, samt på NB.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Nokia6280
Hva vet du egentlig om norbits?
Vis hele sitatet...
Dette blir moro.
10-er på at Nokia6280 er medlem av NorBits!

Hørte jeg 15??
Sist endret av pmeT; 4. april 2008 kl. 23:17.
Okay, så alle er enige at Norbits suger og at de ikke lurer noen med den falske forsiden.

Folk er ikke idioter, politi/journalister og evt andre "farlige" personer som vil inn på norbits kommer garantert inn, får du invite fra en venn kan vel en vanlig politimann klare å få en invite fra en av sine eller dine venner?

Reglene til Norbits gjelder kun på Norbits, alle vi andre gir faen.

Så hvis vi kan slippe å høre om at vi ikke skal sit eller gjøre ditt og datt som er mot norbits reglene, utefor norbits så hadde dette vært veldig fint.

Takk.
Sist endret av flexd; 4. april 2008 kl. 23:26.
Sitat av robhol
Dette blir moro.
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare minne deg på forumreglene som du kan finne her. http://freakforum.nu/index.php?p=regler

Ta en titt på regel nummer seks.

Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, er det heller ikke noe behov for deg å skrive noe.
Vis hele sitatet...
Sitat av pmeT
10-er på at Nokia6280 er medlem av NorBits!

Hørte jeg 15??
Vis hele sitatet...
Du bør nok ta en grundigere titt på reglene du også..


Forhåpentligvis er dette den siste posten fra meg..
Sist endret av Nokia6280; 4. april 2008 kl. 23:31.
Sitat av Nokia6280
Jeg vil bare minne deg på forumreglene som du kan finne her. http://freakforum.nu/index.php?p=regler

Ta en titt på regel nummer seks.
Vis hele sitatet...
Ta en titt på regel nummer 11 du.
Ikke gi kjeft til brukere som bryter regelverket.
Det er ikke din jobb. Bruk rapporteringsfunksjonen hvis regelbruddet er et offentlig innlegg/emne, så vil administrasjonen ta seg av det. Du kan også sende en PM til administrator. Ved rapporteringer, gi en kort og innholdsrik forklaring på hvorfor du mener posten bryter reglene hvis det ikke umiddelbart er åpenbart.
Vis hele sitatet...
Sitat av ivioyner
Ta en titt på regel nummer 11 du.
Vis hele sitatet...
Sitat av wikipedia.no
Kjeft: skjenn, grov tiltale, utskjelling, ukvemsord
Vis hele sitatet...
Hvis du ser på det som "kjeft" så må det være noe underlig med deg, jeg minte dem på hva reglene var, jeg anser ikke det jeg skrev for kjeft. Men en opplysning..
Også var det regel 12 da
Sitat av Nokia6280
Hvis du ser på det som "kjeft" så må det være noe underlig med deg, jeg minte dem på hva reglene var, jeg anser ikke det jeg skrev for kjeft. Men en opplysning..
Vis hele sitatet...
Jeg skrev de reglene. Og de uttrykker klart og fint at brukere ikke skal forsøke å håndheve regelverket selv - verken for å flame brukere eller hevde seg selv i diskusjoner. Det er ikke din jobb. Punktum!
Sitat av ivioyner
Jeg skrev de reglene. Og de uttrykker klart og fint at brukere ikke skal forsøke å håndheve regelverket selv - verken for å flame brukere eller hevde seg selv i diskusjoner. Det er ikke din jobb. Punktum!
Vis hele sitatet...
Kanskje du burde skrive om reglene så det er mindre sjanse for at folk som ikke er tankelsere kan klare å tolke reglene på den "riktige" måten..
Sitat av Nokia6280
Kanskje du burde skrive om reglene så det er mindre sjanse for at folk som ikke er tankelsere kan klare å tolke reglene på den "riktige" måten..
Vis hele sitatet...
Vedder en 10'er på at du aldri når 50 poster.
De fleste unntatt deg skjønner den reglen helt fint.
10'er imot Restyle hvis han fortsetter å komme med så mange ubetydelige innlegg om fillesaker!

Edit: Når jeg tenker etter.. Det er jo sånne innlegg man blir utestengt for
Sist endret av pmeT; 4. april 2008 kl. 23:48.