Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 11144
hva skal man gjøre for og få slike ting på resept? er det veldig vanskelig og få sånne ting på resept?
sobril får man av legen får å bli kvitt uroen ved nerveproblemer... Har du nerveproblemer eller er ofte urolig kan det jo hende du får sobril eller lignende. Bare å dra til legen å finne ut
chanel's Avatar
Trådstarter
46 1
hmm.. sånn adhd urolig?
hvis du har angst og har sosial fobi
chanel's Avatar
Trådstarter
46 1
ok.. sosial angst du mener? eller er det samme? Er det vanskelig for en person med sosial fobi/angst å få sobril på resept?
Sist endret av chanel; 25. april 2006 kl. 01:27.
finn og velg den legen du VET skriver ut A og B preperater, for det finnes en go del leger som ikke gjør det, nesten uansett hvilke plager man har.

sosial angst kommer ofte av nesten daglig hasj røyking, d har skjedd hos meg, og da kan du fort få "panikk" angst.
Det er helt for jevlig, men jeg kontaktet fastlegen min og fortalte om disse problemene (gjelder en lege som faktis har spesialisert seg på rusmisbrukere).
pluss at jeg ikke får til å sove, blir bare liggende å tenke og tenke i ville luften og sovner aldrig.

jeg vil nesten heller anbefale rivotril 2mg (sjekk www.felleskatalogen.no for opplysninger om forskjellige medisiner) da den hjelper meg slik at jeg får til å gjøre noe, blir mere engasjert.

Sobril 25mg er å anbefale viss du får SKIKKELIGE angst tilfeller. husker en natt jeg bare brå våkned, selv om det kan ha vært fylleangst eller noe annet, så ringte jeg en kompis av meg som satt nede og festet, fikk han til å komme opp en tur, pakket i meg bare 1 25mg Sobril og 10min etter så var jeg helt fin i kroppen igjenn. eller hode

finnes MANGE måter å skaffe sobril på, men lege eller psykolog er den beste måten å gjøre d på.

er det ADHD du har, så kan du bare gå rett til legen din å få medisin mot uroligheten, da er det så vidt jeg vet Ritalin du vil få, selv om det finnes mange flere medisiner for personer som har ADHD..

takk
chanel's Avatar
Trådstarter
46 1
ok.. hva sa fastlegen din da? tok det lang tid før du fikk medisin mot det? eller får du det nesten der og da når du f.eks har sagt at du har sosial angst..? skal til en lege for og få medisin for adhd nå, kan jeg bare spørre han?
Tviler sobril funker så bra mot adhd ganske mild virkning av sobrilen.
chanel's Avatar
Trådstarter
46 1
men mot sosial angst så funker den knall?
Det gjør de. En kamerat av meg får dem av legen pga. angst, og tar en en halvtime før han skal ut i situasjoner hvor han vet han kan bli engstelig..

Også spiser han noen fler og røyker seg fjern innimellom
chanel's Avatar
Trådstarter
46 1
hehe, høres jo bra ut. jeg har kanskje fått angst av all røykinga tror jeg.. skal jeg bare være erlig til legen og si jeg har røyka en del før og fått angstproblemer av det. så får jeg sobril eller noe annet for det..? maser mye ass, men vet ikke het hva jeg skal gjøre
ja du kan fortelle om bønne røykinga men jeg ville ikke ha nevnt pille knasking (hvis du har drivi med det da)
hør på halla når han nevner pille knasking.jeg fikk piller av legen helt til jeg greide å si at jeg knasker helle pakka på dagen,da hvar det gjort og nå får jeg ikke no annet en 50 apodorm annenvær uke
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg VET, jeg vet det skal ikke moraliseres, men tenk nå litt på hva du sier her, knaske A/B preparater med mange koselige bivirkinger for å fjerne angst du selv har påført deg ved å røyke for mye bønne?

Not the brightest idea ever.
Hvorfor ikke prøve noe alternativt først? kamillete, eller lignende, sjekk noen naturmedisinsjapper o.l. før du bestemmer deg da.
chanel's Avatar
Trådstarter
46 1
Sitat av halla
ja du kan fortelle om bønne røykinga men jeg ville ikke ha nevnt pille knasking (hvis du har drivi med det da)
Vis hele sitatet...
okey.. så han gjør ikke no big deal utav det fordi jeg røyker da?
han kan nekte deg piller heller gi deg piller.det værste som kan skje er at du får et nei
chanel's Avatar
Trådstarter
46 1
en hvis jeg sier at jeg har et anna problem, som ikke har med dop å gjøre.. større sjangse da? hm
si at du sliter skikkelig med innsovningen din + at du føler deg littsmå paranoid.da er det stoor kjangs for at du får no snacks
Men altså: Du kan ikke bare si noe generelt om at du har angst eller noia, en lege vil spørre mer inngående, og du må ha svarene klare. Hvis han ber deg beskrive hvordan angsten osv. arter seg, i hvilke situasjoner osv. må du kunne svare på det på sparket, og gi troverdig informasjon.

Eller du kan finne deg en korrupt lege..
Om man får angst av å gjøre noe over tid, så kan man betrakte det som et av naturens faresignaler. Altså et hint om at hva du driver med kanskje ikke er så jævla fett lengre. Og siden angsten ser ut til å bli trigget av inntak av et stoff, så kan det kanskje være en tanke at det ikke nødvendigvis er så lurt å skulle kontre den feelingen med et nytt stoff - iallefall ikke om du tenker å fortsette med det som gir deg angst i første omgang.
Om du lurer på hva jeg mener, så kan du jo sjekke ut vår nye, norske tegnefilm, Slipp Jimmy Fri. Hovedpersonen i den filmen har nemlig et problem med uppers and downers.

Hva du ender opp med å gjøre er seff opp til deg, men du kan jo gjøre et forsøk på å google "pillemisbruk"

En annen tanke er naturlige kick. Hva med fallskjermhopping o.l? Jeg kan personlig garantere deg at kun store doser av sterke hallucinogener kommer i nærheten av å gi deg den feelingen det er å kaste seg ut av et fly; å henge etter vingen på en cesna første gangen fikk med serøst til å betvile min virkelighet. Men igjen, også slike sysler er avhengighetsskapende

Dagens moralske tale.
Sitat av mxyzptlk
Men altså: Du kan ikke bare si noe generelt om at du har angst eller noia, en lege vil spørre mer inngående, og du må ha svarene klare. Hvis han ber deg beskrive hvordan angsten osv. arter seg, i hvilke situasjoner osv. må du kunne svare på det på sparket, og gi troverdig informasjon.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke bra å forklare symptomene for inngåene heller da, med fare for å bli iført tvangstrøye og akutt innleggelse på psyk. institusjon.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
For å få utskrevet angstdempende medikamenter som er "rusgivende", eller som er vanedannende ville jeg ikke ha nevnt noen ting om at du har vært borti rus i det hele tatt..

Om du går til legen (om du ikke allerede har gjort det) kan du nok vente deg sprøsmål om du er villig til å gå til psykolog, der psykologen eventuelt henviser deg videre til psykriater.

En psykriater er vel den du har best "tjangs" hos, om du er overbevisende nok.
Jeg har LANG erfaring (desverre) innenfor dette treige systemet..
Stresset i over 2 år før det virkelig skjedde noe.
Først får du nok tilbud om alle mulige andre C-preparater og antidepresiva, noe du bør takke ja til, før du da får noe "skikkelig" medisin..

(litt offtopic)
Jeg har fra mitt tidligere rusmisbruk fått en god del betente bivirkninger som f.eks:
Sosial angst, angst, mage problemer, sliter med syns bedrag, deprisjoner som aldri ser ut til å gi seg, innadvent (før var jeg nok (litt for) utadvent), søvn vansker, kvalme, osv..
Tror jeg kan ramse opp en a4 side med bivirkninger..

Jeg har aldri brukt sprøyte NOEN gang, men har vært borti de aller fleste stoffer utenom PCP så vidt jeg vet.
Har aldri BRUKT heroin, men hadde en innstilling for 4-5 år siden at ALT skulle testes, der jeg gikk på ett konstant Ecstasy kjør i 9 mnd så og si hver eneste dag. I tilegg til hyppig bruk av LSD og Sopp sammen med amfetamin og piller samt. "selfølgelig" hasj over lang og lengre tid.. (litt for lang)
GHB og Ecstasy sammen med en syre tripp var det ultimate for meg i nesten ett år..

Poenget er at jeg har innrømmet dette før lege, psykolog og psykriater noe som ikke akkuratt gir velvilje fra dems sin side til å gi meg "rusgivende" medikamenter.
I stedet gir de meg ALT av C-prep. for å "se" om det gir noen effekt, noe det desverre ikke gjør..
Det tok meg LANG tid før jeg fikk riktig medisink behandlig, og selv nå - får jeg ikke det jeg bør ha.

Rådet er enkelt:
Prøver du å få noe av legen, så lat som om du har så lite peiling på rus som over hodet mulig.
Du må ALDRI spørre legen din etter piller, da får du et "pillemann" stempel som at du kun ønsker rusgivende piller.. Du må heller la legen din få snakke og late som om du ikke engang vet hva valium er. Du har bare hørt om det, uten å vite hva det er..
chanel's Avatar
Trådstarter
46 1
skal til psykologen min i morgen angående adhd.. kan ta det opp da. vet ossen systemet er ass, kunne trengt seg et kraftig spark i r***
Sitat av Skapsprenger
Det er vel ikke bra å forklare symptomene for inngåene heller da, med fare for å bli iført tvangstrøye og akutt innleggelse på psyk. institusjon.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en problemstilling i Norge. Blir du tvangsinnlagt her er du så syk at du trenger det. Det er faktisk motsatt, det skal mye mer til å bli innlagt her enn andre steder.
ikke vist du greier å si til legen at du hører å ser ting helle tiden.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
nemesis86:
WTF?? Hva er vits med å poste slikt piss som det der?
Hvem i H***** er det som "IKKE KLARER" å si til legen at man hører og ser ting hele tiden?
Spørsmålet er jo om legen velger å TRO på det du sier..
Hva med å begrunne svarene dine og legge til litt informasjon slik at folk kanskje kan bli litt klokere?


Edit: Jeg så ikke før nå at nemesis86 var utestengt....
Sist endret av spQ; 27. april 2006 kl. 16:00.