Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1431
Er i militæret, så har vi vært så "heldig" å få et forelegg på 5000 eller 6 dagers fengsel fra politiet. lurte på om det kan ødlegge tjenestebeviset, om det hele tatt blir rappotert til der enn tjenestegjør....??
noen som vet .. takker
Hvorfor ikke spørre polititet?
Trådstarter
Opprinnelig postet av Morjas
Hvorfor ikke spørre polititet?
Vis hele sitatet...
skal det, men får ikke gjort det før mandag... lurte bare på om noen vet noe her.. ..
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Kommer helt an på hva du har gjort. Om du har kjørt for fort, så driter militæret i det. Om du har banket en fyr fordi han er neger, så kan det hende du havner i bråk.

H
Trådstarter
Opprinnelig postet av SharQ
Kommer helt an på hva du har gjort. Om du har kjørt for fort, så driter militæret i det. Om du har banket en fyr fordi han er neger, så kan det hende du havner i bråk.

H
Vis hele sitatet...
hva tror du om hærverk da....
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Hmm. Kommer an på om du kan rimelig si det var et uhell. Hærværk er typisk et moralsk poeng, noe som militæret ikke liker. Men med mindre du har en spesiell stilling (vakthold el. likn) så kan jeg ikke se at du havner i noe spesielt mye problemer.

Om du knuste et par biler med et balltre, så kan det hende de ser ned på det. Om du tagget litt, eller knuste et butikkvindu i fylla, så kan det hende de ikke har fullt så mye imot det.

Kryss fingra, tenker jeg. Eventuelt gå til sjefen din i militæret og fortell dem før de får politirapporten. I alle fall får de høre din versjon først.

h
Trådstarter
Opprinnelig postet av SharQ
Hmm. Kommer an på om du kan rimelig si det var et uhell. Hærværk er typisk et moralsk poeng, noe som militæret ikke liker. Men med mindre du har en spesiell stilling (vakthold el. likn) så kan jeg ikke se at du havner i noe spesielt mye problemer.

Om du knuste et par biler med et balltre, så kan det hende de ser ned på det. Om du tagget litt, eller knuste et butikkvindu i fylla, så kan det hende de ikke har fullt så mye imot det.

Kryss fingra, tenker jeg. Eventuelt gå til sjefen din i militæret og fortell dem før de får politirapporten. I alle fall får de høre din versjon først.

h
Vis hele sitatet...
så det blir altså overlevert politi rapport?? bæææ
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det er vel policy, tror jeg. 5000 kr høres sånn passe seriøst ut, så tror nok du bør regne med at det blir meldt til militæret, ja. Men det går ikke direkte til troppsjefen (eller whatever) din - det går via et kontor som bestemmer om det er seriøst nok til å opplyse sjefen (direkte straff) eller om det merkes i tjenesteboka di (indirekte straff).

Vil nok derfor komme dem i forkjøpet.

HJ
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av sig_8
så det blir altså overlevert politi rapport?? bæææ
Vis hele sitatet...
Ja, alle politisaker på personer som er innrullert i Forsvarets systemer blir registrert hos VPV på Sikkerhetsavdelingen. Når jeg tjenestegjorde på VPV for et par år siden hadde ihvertfall de to soldatene på den avdelingen veldig mange saker å legge inn på datasystemet fra papirdokumentene de fikk fra Politiet. Om forelegg blir registrert husker jeg ikke lenger, men at de fikk veldig mange dokumenter kan jo indikere at de også blir registrert.