Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3438
Hei. Klarte å miste telefonen i dass i sted…… tok den opp med en eneste gang og skylte den i vann før jeg skrudde den av igjen. Mobilen så ut til å funke fortsatt, meeeen nå, etter noen timer, vil den ikke skru seg på igjen! HVORFOR??? Blir litt gæren av dette… Vil den noen gang våkne opp til live igjen? Det er forresten den nye HTC one
Sist endret av ~Angelica; 18. mars 2014 kl. 17:49.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Siden du ikke skrudde den av med en gang er den nok død.

For future notice, om det skulle skje igjen:

1. Skru mobilen av, ta ut batteriet (om mulig).
2. Legg mobilen i litt ris, og vent noen dager.
3. Skru mobilen på igjen, og be om at det funker.
Sist endret av Freddy_fred5; 18. mars 2014 kl. 17:59.
Signerer Freddy_fred5. Du burde jo virkelig ikke skru mobilen på igjen med en gang. Burde man ikke demontere mobilen så mye som mulig i tillegg? Det kan virke umulig på HTC One, men søk på how to disassemble HTC One, så finner du guider
Sist endret av Chronic420; 18. mars 2014 kl. 18:05.
~Angelica's Avatar
Trådstarter
Går ikke an demontere HTC…. eller ta ut noe batteri, for det har den ikke…. neeeei, så kjipt dette
Håp er det. Prøv med et annet batteri.
Min kjæres galaxy s4 lå ute i snøen i ca 6 mnd. Skjermen var ødelagt men tlf fungerte
~Angelica's Avatar
Trådstarter
Husk og alltid ta mobilen ut av bukselommen bak, før dere setter dere ned på toalettet……….
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Husk og alltid ta mobilen ut av bukselommen bak, før dere setter dere ned på toalettet……….
Vis hele sitatet...
Hvem i alle dager er det som har mobilen i baklommen?
Angelica, det eneste du kan gjøre nå er å ta ut skjermen å legge telefonen til tørk til tørk. Skal bare være en ledning du må koble av skjermen etter du får den ut av uni-body'et. Dusj kretskort i isopropanol så du slipper senskader og legg den på rist i ovnen på ca 40 grader.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvem i alle dager er det som har mobilen i baklommen?
Vis hele sitatet...
Nesten alle jentene jeg kjenner har den i baklommen, ikke spør hvorfor jeg kjønner det heller ikke
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvem i alle dager er det som har mobilen i baklommen?
Vis hele sitatet...
Tydeligvis TS

Mistet min ut av hånden da jeg var dritings og ned i toalettet..

Du kan demontere telefonen, men kun via å ta ut skjermen.
Sist endret av Mozzie; 18. mars 2014 kl. 18:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg hadde en nogenlunde lik opplevelse for en måned eller to siden.

Etter en fuktig kveld på byen hadde jeg klart å la telefonen min ligge i en svær pytt med øl i 10-11 timer. Det var masse øl inne i skjermen, i kameraet osv. Jeg prøvde å skru den på, selv om jeg ikke burde ha gjort det, og det gikk ikke.
Jeg tok ut batteriet og puttet den i ovnen på 60 grader i 6-7 timer. Etter det var alt av væske borte fra kamera og skjerm osv. Så tok jeg i batteriet og prøvde å ladde den, ingenting skjedde.

MEN, på et magisk vis så funket den etter 2-3 timer med ladding. Mobilen funker enda, men den er rimelig rar. Hvis den går helt tom for strøm og jeg ladder den så tar det 30-60 minutter før jeg kan skru den på (ellers blir den bare skrudd av). Hvis jeg ladder den helt full og tar ut ladderen så tror enda mobilen at den blir laddet, og strømikonet sier ikke at strømmen blir lavere med mindre jeg restarter telefonen.

Ellers funker den kjempefint, gjør meg ikke så mye at det er litt tull med ladding.

Med andre ord, sleng den i ovnen på 60 grader et par timer. Kjipt at du ikke kan ta ut batteriet, men det var det som funket for meg ihvertfall.
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Husk og alltid ta mobilen ut av bukselommen bak, før dere setter dere ned på toalettet……….
Vis hele sitatet...
Eventuelt ta av seg buksa i stedet.

Eneste du kan gjøre (uten å sende den på verksted) er å legge den til tørk i noen dager og krysse fingrene.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Nesten alle jentene jeg kjenner har den i baklommen, ikke spør hvorfor jeg kjønner det heller ikke
Vis hele sitatet...
Det samme gjelder flere av jentene i klassen min og en av dem klarte og sette seg på iPhone 5'en sin så den ble bøyd.
Sist endret av øyvind95; 18. mars 2014 kl. 18:30.
~Angelica's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvem i alle dager er det som har mobilen i baklommen?
Vis hele sitatet...
Trodde det var ganske normalt, jeg… :P

Jeg hadde en nogenlunde lik opplevelse for en måned eller to siden.

Etter en fuktig kveld på byen hadde jeg klart å la telefonen min ligge i en svær pytt med øl i 10-11 timer. Det var masse øl inne i skjermen, i kameraet osv. Jeg prøvde å skru den på, selv om jeg ikke burde ha gjort det, og det gikk ikke.
Jeg tok ut batteriet og puttet den i ovnen på 60 grader i 6-7 timer. Etter det var alt av væske borte fra kamera og skjerm osv. Så tok jeg i batteriet og prøvde å ladde den, ingenting skjedde.

MEN, på et magisk vis så funket den etter 2-3 timer med ladding. Mobilen funker enda, men den er rimelig rar. Hvis den går helt tom for strøm og jeg ladder den så tar det 30-60 minutter før jeg kan skru den på (ellers blir den bare skrudd av). Hvis jeg ladder den helt full og tar ut ladderen så tror enda mobilen at den blir laddet, og strømikonet sier ikke at strømmen blir lavere med mindre jeg restarter telefonen.

Ellers funker den kjempefint, gjør meg ikke så mye at det er litt tull med ladding.

Med andre ord, sleng den i ovnen på 60 grader et par timer. Kjipt at du ikke kan ta ut batteriet, men det var det som funket for meg ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Har lest flere steder at man bør ta av batteriet, ja… men ettersom HTCen ikke har hverken batteri eller kan demonteres, så vet jeg ikke helt hva annet jeg kan gjøre… kan jeg putte hele mobilen i ovnen?
ja, gjerne sett på grill funksjonen 275 C , smaker ekstra godt med litt ost. (legg på oliven hvis du liker det)



Fra hest til roger: Du kan legge ned i ovnen, på ca 45 grader, ville ikke satset på noe mer. Men når tlf min drakk dass vann (noe den ikke likte) så ble den veldig glad for at jeg ga han litt vodka med høy alkoholprosent. Søk på google: How to save your phone from water damage

Fikk min nye HTC one i dag, kanskje sjelen til din HTC byttet kropp? Skal behandle den pent!
~Angelica's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sebbai Vis innlegg
ja, gjerne sett på grill funksjonen 275 C , smaker ekstra godt med litt ost. (legg på oliven hvis du liker det)



Fra hest til roger: Du kan legge ned i ovnen, på ca 45 grader, ville ikke satset på noe mer. Men når tlf min drakk dass vann (noe den ikke likte) så ble den veldig glad for at jeg ga han litt vodka med høy alkoholprosent. Søk på google: How to save your phone from water damage

Fikk min nye HTC one i dag, kanskje sjelen til din HTC byttet kropp? Skal behandle den pent!
Vis hele sitatet...
Haha. Da skal jeg prøve på det… virker bare sinnsykt tricky å ha den i ovn. Tror jeg kanskje skal føne den først.

Døhhh…. Håper i så fall den vil leve i beste velgående hos deg fremover… Hun er sterk, altså. Har vært med på mange nedturer + noen slag her og der, men overlevd. (Ikke denne gangen, dessverre, tror jeg) =(

Forresten, det er jo ikke gitt at mobilen vil funke igjen etter kun noen timer? Kanskje den vil skru seg på i morgen? Skal i hvert fall føne den før jeg legger den i ovnen
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
La den tørke før du prøver å slå den på igjen.

Slår du den på for tidlig blir det vann+strøm = dårlig sort.
The lucky one
PairADice's Avatar
La den ligge i en sekk med ris noen dager. Ris er en naturlig fuktighetsabsorbant, og vet at dette har fungert i tidligere tilfeller. Skal ikke garantere at det vil gi resultater, men verdt et forsøk.
Samme skjedde med meg. Putta den i en skål med ris, funka dagen etter.
~Angelica's Avatar
Trådstarter
Ris var en god ide!! Sykt at jeg ikke har ris tilgjenglig i og med at jeg er av asiatisk opprinnelse. Skandaløst faktisk. Thanks!
The lucky one
PairADice's Avatar
Hiv deg rundt til nærmeste dagligvarebutikk/kiosk/frukt- og grøntforhandler/asiat og anskaff! You're welcome.
Kjære Angelica

Hvor tror du denne mobilen din får strømmen sin fra om den ikke har batteri?

Det at du ikke ser det sånn umiddelbart betyr ikke at den ikke har det. Ta deg en kjapp tur på youtube elns for å finne ut hvordan du kan komme deg til det. Det er der, bare ikke så himla enkelt å ta det ut.

Sånne poser som trekker til seg fukt som følger med div forsendelser av elektronikk og klær er greie å bruke til dette. Jeg kaster aldri disse-.-

Nrk er enig=)

Plukk den i fra hverandre så mye du kan, stekovn kan til nød brukes, dog ikke noe særlig over 50 grader i så fall. Og bruk noen dager på tørkinga, så kan det fort hende at den våkner til liv igjen.
Har selv fått vann i telefonen min og da tørka jeg den i ris. Den ble ikke i orden etter det, men etter noen dager funka den 100% igjen.

Forresten hvordan falt den ned i do? du er sikker på du ikke skulle ta bilde av bæsjen din eller noe ?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Forresten hvordan falt den ned i do? du er sikker på du ikke skulle ta bilde av bæsjen din eller noe ?
Vis hele sitatet...
Lol.

"Shit au, der daua telefon... Skulle jo bare snappe dagens bæsj...!"
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Har lest flere steder at man bør ta av batteriet, ja… men ettersom HTCen ikke har hverken batteri eller kan demonteres, så vet jeg ikke helt hva annet jeg kan gjøre… kan jeg putte hele mobilen i ovnen?
Vis hele sitatet...
Såklart har den batteri, og såklart kan den demonteres! Få noen som er en millimeter handy til å vippe av skjermen. Deretter er det lett å få tak i batteriet.

La det tørke noen dager og rens hovedkortet i isopropanol, skru saken sammen og håp på det beste

PS. fine guider for teardown finner du på ifixit.
Sist endret av Cal.12; 18. mars 2014 kl. 23:23.
~Angelica's Avatar
Trådstarter
Prøvde å lade mobilen min tidligere i sted, men den vil ikke… den lader i 1-2 sek, så skrur den seg av, og lader i 1-2 igjen, og av… Er det over og ut nå? Eller er det fremdeles håp om noen dager, en uke, eller kanskje i morgen? Faen ass
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Prøvde å lade mobilen min tidligere i sted, men den vil ikke… den lader i 1-2 sek, så skrur den seg av, og lader i 1-2 igjen, og av… Er det over og ut nå? Eller er det fremdeles håp om noen dager, en uke, eller kanskje i morgen? Faen ass
Vis hele sitatet...
Har du hatt den i ovnen?

Min oppførte seg lignende i starten etter et par dager, men det var før jeg hadde hatt den i ovnen. Etter at jeg hadde den i ovnen funket den bedre.
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Prøvde å lade mobilen min tidligere i sted, men den vil ikke… den lader i 1-2 sek, så skrur den seg av, og lader i 1-2 igjen, og av… Er det over og ut nå? Eller er det fremdeles håp om noen dager, en uke, eller kanskje i morgen? Faen ass
Vis hele sitatet...
Du mangler nok noe som heter tålmodighet. Er lurt å la den være til tørk i flere dager. Badegulvet kan være en fordel tror jeg.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du skulle ventet minst 24 timer. Den tørker sakte med tanke på at den er svært lukket.