Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 795
Var innom noen sider her og der da jeg plutselig fikk melding om at jeg måtte ta en "Antivirus Check 2012" eller noe sånt..
Det var ikke fra noe nettside eller noe, men det poppa opp fra det "flagget" man har nede i oppgavelinja.

Som vanlig så brydde jeg meg ikke stort om det, men plutselig lukka det alle sider jeg hadde oppe, og sto at jeg absolutt måtte ta denne sjekken.
Jeg trykka bare scan og prøvde å åpne opp chrome igjen, da fikk jeg opp en error og at det måtte åpnes med et anna program (.exe filer gadd ikke kjøre så lenge jeg ikke kjørte som admin). Har vært henni dette før, men ikke så "grotesk" som denne ganga.

Jeg åpna opp å sjekka hvilke prosesser som kjørte, og hvilke jeg aldri hadde hørt om før (det potensielle viruset) og det fant jeg. Jeg avslutta prosessen og googla navnet. Husker ikke hva det het i farta, men var ialfall et trojan.

Det som skjer nå er at plutselig slår bare pc'en seg av og når jeg prøver å starte den opp igjen kommer den forbi alt helt til innlogginga, der møter jeg blue-screen'en som er der i et halvt sekund før den restarter igjen.
Deretter må jeg kjøre det recovery pisset.

Noen som har kjenskap til dette?
Åja, også vær gang dette viruset starter så kjører en prosess som heter 'PING.exe' som spiser opp CPU'en min.

Takker for svar og tilbakemeldinger!
Har vært borti falske feilmeldinger og bluescreen, formaterte ved begge anledninger.
http://www.youtube.com/watch?v=uT0uFLLi76Q

google er din venn!

søk etter "PING.exe" på google så finner du tett med treff..
Sist endret av El MunchoGrande; 8. februar 2012 kl. 23:11.
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sett de der på youtube, lasta ned noe for å fjerne det også men hjalp ikke stort.
Vurderer å reformatere da, men jeg har så jæææækli mye som jeg ikke vil miste (ja jeg, ekstern harddisk osv..)
Sitat av CjOnTheBeat Vis innlegg
Sett de der på youtube, lasta ned noe for å fjerne det også men hjalp ikke stort.
Vurderer å reformatere da, men jeg har så jæææækli mye som jeg ikke vil miste (ja jeg, ekstern harddisk osv..)
Vis hele sitatet...
Linux Live er din venn