Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 8461
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
www.imdb.com bruker jeg til å sjekke hva 100.000 + mener om en film ofte før jeg ser den.

Det er ikke slik att en film er dårlig fordi den har bare 5.5 av 10.
Den kan forsatt være bra.
Men filmer under 3 holder jeg meg unna.
Om jeg leser en omtale så blir det etterpå eller bare tilfeldighet.
Sist endret av Alphanio; 7. februar 2010 kl. 22:45.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
www.imdb.com bruker jeg til å sjekke hva 100.000 + mener om en film ofte før jeg ser den.

Det er ikke slik att en film er dårlig fordi den har bare 5.5 av 10.
Den kan forsatt være bra.
Men filmer under 3 holder jeg meg unna.
Om jeg leser en omtale så blir det etterpå eller bare tilfeldighet.
Vis hele sitatet...
Samme her, IMDB er mer eller mindre genialt til akkurat det der. Hvis en film har 100.000 + stemmer og 7-8 i karakter så er ikke det uten grunn - da ER det en god film - sånn generelt sett. Det betyr selvsagt ikke at det er en film man selv kommer til å like, men det er en god indikasjon på at det ikke er en skitfilm.

Dårlig karakter betyr selvsagt ikke at det er en film man selv ikke liker, kan sikkert finne nok av filmer med dårlig karakter som jeg selv digger. Men dårlig karakter kan være en grei indikasjon på at man burde tenke seg om to ganger før man sløser bort dyrebar tid på å se filmen ;-).

Når det gjelder enkelt-anmeldere så tar jeg ikke en karakter fra de så høytidelig, som nevnt av andre så er jo det bare en persons subjektive mening om filmen - og alle kan ikke like alt. Men jeg vil i grunn si at en god anmelder burde ha en viss evne til å skille skit og gull fra hverandre.
Filmanmeldelser har alltid vært og vil alltid være subjektive. Selv om en film får 6'er i VG betyr det ikke nødvendigvis at det er en bra film, det betyr bare at personen som anmeldte filmen elsker den. Derfor skal man ikke bestemme om man vil se en film eller ei bare ved å se en enkel filmanmeldelse i feks VG. Gjør heller litt research og les på mer filmrelaterte sider.
¨

Edit: Åja, tråden er startet i 2008. Det fikk jeg ikke med meg.
Sist endret av etsi; 8. februar 2010 kl. 21:44.
Det er egentlig ganske interessant at denne tråden kan gjenopplives etter 2 år og fortsatt fungere fint.

Minner meg egentlig litt om å lese avisene etter at jeg har vært lenge borte fra Norge. Det er dønn likt, og ingenting interessant har skjedd.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Han ga Fear and Loathing in Las vegas en 2er, helt sikkert fordi han ikke veit noe som helst om dop utenom alkohol. Han kaller til og med de som liker den for perverse Hunter S. Thompson fans. Fy faen til frekk gamling.

Kan ikke skjønne meg på slike folk. Å ha en slik lukke-i-eget hue anmelder er jo bare helt på trynet.

http://www.vg.no/film/film.php?id=171