Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5568
Er sikkert ingenting å skrike for i det hele tatt, mediene er flinke til og overdrive.
Fysisk makt er ikke det man bruker i en idealverden, men så primitive blir vi når følesene får styre.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
så primitive blir vi når følesene får styre.
Vis hele sitatet...
Følelsene får styre -> epler

hehe
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:16.
Ja, jeg hadde nok spist eplet jeg også
Jeg har sett de jente før, og jeg vet hvilken bonde de mener :P

Han bonden har mensen, og er rundt 60 år (pappa pleide å kjøpe epler fra han)

Han har en AWSOME gård og 3-5 epler er ingenting :P
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Jeg har sett de jente før, og jeg vet hvilken bonde de mener :P

Han bonden har mensen, og er rundt 60 år (pappa pleide å kjøpe epler fra han)

Han har en AWSOME gård og 3-5 epler er ingenting :P
Vis hele sitatet...
Hvis 20-30 stk stjeler 3-5 epler hver dag så blir det fort over 100 epler dagen(om gården ligger ved en skole er ikke dette usannsynlig).

Er vel greit for deg om du får noen på besøk som stjeler 3-5 kroner hver dag av deg regner jeg med?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
i dette tilfellet er det jo fedrene som oppfører seg helt irrasjonelt. de burde ikke banket bonden, heller unnskylt seg for at jentene var på slang...
hvis man er så tøff at man går på epleslang, bør man være tøff nok til å bli tatt uten å rope "pappa pappa"
Det er noe rart med enkelte foreldre, de er av den oppfatning at ingen andre enn dem skal kunne irettesette barna.
Dette fører ofte til at barna får null respekt for andre voksne (om noen i det hele tatt), noe som blir veldig tydelig når man prøver å snakke til mange av dagens unge.

Uten å kjenne alle detaljene så kan det virke som bonden muligens har tatt litt hard i, selv om jeg mener han har sin fulle rett til å reagere, men foreldrene til disse jentene har helt klart gått for langt og slik oppførsel burde, etter min mening, helt klart få konsekvenser.
Sist endret av Veggen; 17. november 2010 kl. 18:55.
Hvis bonden tjener såpass mye penger på eplene, og har råd til å leie advokat, hvorfor i det hele tatt bry seg om de to jentene?
Sitat av sanmagician Vis innlegg
Hørte at jentene bra dratt i hestehalen, låst inn i bilen, + faren til en av dem ble kjørt over av bonden

dette er ikke oppskryt
Han burde legges inn i fengsel!!!!
Vis hele sitatet...
Hadde ikke tatt deg seriøst selv om du hadde klart å skrive riktig.

Kilder? Bevis?

"Legges inn i fengsel" Er du 10?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg synes absolutt at bonden er offeret, og at foreldrene ikke har noen rett til å reagere whatsoever, men jeg synes delen med å ha blitt dratt inn i bilen blir litt for drøy. I en situasjon som den er du redd og usikker, og når du så blir dyttet inn i en fremmed bil hvor personen i førersetet er personen du er redd for er man ganske hjelpeløs. Man har ingen kontroll og personen kan ta deg med hvor som helst. I våre dager skremmer jo foreldre vettet av ungene sine med historier om all slags grusomheter man blir påført hvis man setter seg i en fremmeds bil...

Alt i alt heier jeg fortsatt på bonden, men akkurat bil-delen synes jeg er litt for drøy...
I og med at dette skjedde for to måneder siden er det sikkert noen som klarer å google seg fram til hva som skjedde i etterkant?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
I og med at dette skjedde for to måneder siden er det sikkert noen som klarer å google seg fram til hva som skjedde i etterkant?
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...fold/1.7290435