Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3776
Hei! JEG VIL BARE SI! Jeg er ikke medlem av Vigrid, og jeg er heller ikke nazist/nynazist/rasist.

Jeg har aldri fordypet meg noe særlig i Vigrid, eneste jeg vet er at det er såkalte [i][Nynazister/I].Men er dem like hatet som nazistene selv? Jeg har ikke sett i media at Vigrid har skadet noen, men fortsatt så har jeg hørt av andre at vigrid er nazister osv.. Men hva er EGENTLIG sant? Blir Tore Tvedt (er det det han heter?) hatet, eller ser de seriøse personer på han som en vanlig person som ytrer sine meninger?
Tror du bør sjekke ut www.vigrid.net så du får litt mer innsikt.
Sist endret av Vegardino; 21. november 2010 kl. 02:10.
han er en person som ytrer sine meninger som alle andre(ytringsfrihet "buhu"), men han viser jo tydelig at han er er rasist

NAZI bastard
Det er jo helt tydelig at du er et skikkelig hårete troll. Vigrid er nazistiske, rasistiske idioter som burde gjøre menneskeheten en stor tjeneste ved å nominere seg til samtlige darwin awards, de fleste som ikke er en del av de skjønner dette og dermed kan ikke denne tråden være noe annet.

(posten ovenfor et skrevet under grei påvirking av alkohyler så stavefeil og evt. anklagelser tas i forbehold).
Jeg er på ingen måte en rasist eller nazist pr. dags dato, men inrömmer å ha värt ganske rasistisk opp igjennom min ungdom (tidligere). Når jeg var rundt 14-15 år gammel oppsökte jeg Vigrid og Tore Tvedt sammen med en kompiss. Vi ble da medlemmer og Tore Tvedt kjörte närmere 60 mil t/r for å spise middag og snakke med oss. Etter dette var vi vel kansje ikke akuratt noe särlig aktive medlemmer, og kuttet etter hvert kontakten med Tore T.

Når jeg tenker tilbake på dette i etterkant, og tenker på hva Tore og nestlederen i Vigrid (på den tid) Torgrim sa til oss, så ser jeg jo hvor "höl i huet" hele opplegget var. Takk gud for at det ikke gikk lenger enn som så. Tore Tvedt er etter min mening en rasist og nazist som ikke har vettet i behold. Mannen skulle värt sperret inne. Önsker desverre ikke å gå mer i detalj på denne historien, men var ikke noe veldig spennende detaljer.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Tja. Misliker vel ikke Vigrid på lik linje som nynazister. At jeg ler litt av dem derimot, hender det at jeg gjør.
Vigrid er nazister og derfor hater jeg dem på samme måter som ny/gammel nazister.
De er folk som har andre meninger enn de fleste?
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Heiheihei, ingen grunn til å kalle meg et troll, jeg spør fordi jeg er uviten, that's why! Jeg har ingen planer om å bli med i vigrid.
Skjønner ikke helt hva du vil frem til her Kimmag. Hvis du spør om organisasjonen Vigrid, og personen Tore Tvedt blir hatet så er jo svaret både ja og nei. Finnes jo tross alt endel mennesker som er for det de driver med, som jeg velger og kalle Idiotisme istedetfor Nazisme. Dette er fordi jeg misstenker atTore Tvedt og Co ikke helt vet hva de driver med selv. Har lest endel på sidene til Vigrid og makan til tomt prat og selvmotsigelser skal man lete lenge etter. De har i de siste årene hatt null kontroll på egentlig noe som helst. Og majoriteten av medlemmene er usikre ungdommer og mobbeofre som føler de får sammhold og utløp for sitt raseri ved og melde seg inn. Men det hele ender bare med en suppe av et ungdomsmiljø med fester der det flyter av narkotika og våpen. (TT og gjengen hevder selv og være mot narkotika)

Det som har skjedd de siste årene er at Vigrid har blitt en total fiasko. Og Tore Tvedt selv sier han skal slutte, men mer seriøse nazister (Gjerne voksne mennesker) Har gått over i organisasjoner som holder seg litt mer i skyggen.

Tror nok majoriteten egentlig ser hele greia som en gammel surrebukk og vennene hans som hater ditt og hater datt og rett og slett er en gjeng litt mindre intelligente mennesker. Altså ikke noen særlig stor trussel.
Jeg synes det er ganske morsomt at det er alltid vigrid folk som får grisebank eller blir grovt skjelt ut og ikke motsatt.

Når det kommer til hva jeg synes så gir jeg egentlig faen så lenge de ikke plager meg ^^
Jeg kunne respektert de om de bare var for en mer restriktiv innvandringspolitikk eller lignende, men av å lese på sidene deres forstår man raskt hvor useriøse og rett og slett barnslige de er.

Fra Vigrid sine sider:
Neger vs eple!
Hva er likheten mellom en neger og et eple?
De ser begge forlokkende ut når de henger i et tre...
Vis hele sitatet...
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Jeg synes det er ganske morsomt at det er alltid vigrid folk som får grisebank eller blir grovt skjelt ut og ikke motsatt.

Når det kommer til hva jeg synes så gir jeg egentlig faen så lenge de ikke plager meg ^^
Vis hele sitatet...

Synes vel egentlig at begge parter får vær sin porsjon bank jeg.

Vigridungdommen tar jo sin årlige harrytur til Salemmarsjen i Sverige og banker hvem det skulle være med sine nypussede militærboots, gg Kvisler og gjengen som drepte Benjamin Hermansen i 2000 var jo medlem av Bootboys som igjen hadde sterk tilknytning til Vigrid.
Jeg synes synd på dem. Det er ingenting som er så samlende som en felles fiende, men med de merkelige ritualene til Vigrid så strekker det seg langt utover hat av folk med en annen hudfarge. Når noen lar Tore Tvedt "konfirmere" seg med norrøne symboler i Hokksunds dype skoger, så lurer jeg på hvor foreldre/barnevern/psykiatrien gjør av seg. De fremstår kanskje som en rasistisk gruppering, men kikker man litt på nettsidene dere så kommer det tydelig frem at dette er folk som sliter på en eller annen måte, og mest av alt har et stort behov for tilhørighet.
Har brukt en del av videoene deres i undervisning rundt emnet. De fleste elever er heldigvis oppegående å ser det som manipulasjon og rasisme. Forhåpentligvis blir det mindre medlemmer fremover så denne ekstremistiske gjengen må legge opp for godt. Tore Tvedt er vel alt pensjonert?
Det at Vigrid er en flokk med idioter er noe alle vet, men det at de bruker norrøne symboler og norrøn mytologi i deres vervingskampanjer og diverse ritualer gjør meg forbanna og gjør at jeg får lyst til å rive av Tore Tvedt's baller og tvinge han til og spise dem.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av thomasf Vis innlegg
Tja. Misliker vel ikke Vigrid på lik linje som nynazister. At jeg ler litt av dem derimot, hender det at jeg gjør.
Vis hele sitatet...
Du misliker ikke nynazister på lik linje med nynazister i en gruppe i Norge som driver sære nesten religiøse ritualer fordi? Noen god grunn til at du missliker andre nynazister mer eller mindre enn Vigrid? Vigrid mener selv de ikke er nynazister fordi dem har en oppfatning at nynazisme er sosialnasjonalisme (opphavet er Tysk sosialnasjonalisme) og det driver ikke dem med, de bare hater negre sånn generelt.

Rett fra wiki:
Flere organisasjoner som bygger på nynazistiske tanker, betegner seg ikke som nazistiske selv
Vis hele sitatet...
Sitat av luni Vis innlegg
Jeg synes synd på dem. Det er ingenting som er så samlende som en felles fiende, men med de merkelige ritualene til Vigrid så strekker det seg langt utover hat av folk med en annen hudfarge. Når noen lar Tore Tvedt "konfirmere" seg med norrøne symboler i Hokksunds dype skoger, så lurer jeg på hvor foreldre/barnevern/psykiatrien gjør av seg. De fremstår kanskje som en rasistisk gruppering, men kikker man litt på nettsidene dere så kommer det tydelig frem at dette er folk som sliter på en eller annen måte, og mest av alt har et stort behov for tilhørighet.
Vis hele sitatet...
Godt sagt! Har også lest flere beretninger om folk som har brutt med Vigrid, der de blandt annet kommer til samme konklusjon; de var enten unge eller utenfor samfunnet eller begge deler da de først fikk kontakt med Vigrid, de fikk kjapt venner innad Vigrid (spesielt Tore er karismatisk og står på for å vinne tillitt, noe en post over her understreker: mannen kjørte langt og lenge kun for å spise middag med dem). Folk får en tilhørighet, det er ikke dermed sagt at de tiltrekkes av selve ideologien, den kommer i andre rekke for mange, tror jeg. Det var skikkelig trist å se bilder fra en barnedåp der Tore stod og messa, foreldrene var veldig unge og hadde vært med i Vigrid i en 3-4 år. Med andre ord, konfirmasjon/dåp, det han gjør er jo veldig gammelt; å samle folk og forene folk ved bruk av felles seremonier.
hele greia med nazimse og rasimsme er så latterlig.
Hitler brukte jødene som syndebukk for å få et mer samlet tyskland. Kunne like så godt vært arabere, afrikanere, muslimer, buddister whatever, jødene var folk man generelt ikke hadde det beste bilde av fra før av. poenget er at jødene var en unnskyldning for å sette i gang planer som var mye større en rasehat! som gjør alle svake sjeler lette å utnytte!


Rasister er idioter som ikke skjønner det jeg nettopp skrev. Om de tar kontakt med voksenopplæringen og spør om å få ta opp samfunnsfag og historie på barne/ungdommskolen så vil de se at livet ikke er så ille som de skal ha det til.
Sist endret av skeptfisk; 21. november 2010 kl. 13:27.
Man trenger jo ikke kunne mye om verdenshistorie og sunn fornuft forøvrig for å skjønne at omtrent alt de står for er reint sprøyt.

Anbefaler spessielt og lese om andre verdenskrig og holocaust, eller HoloCa$h som de kaller det
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Synes vel egentlig at begge parter får vær sin porsjon bank jeg.

Vigridungdommen tar jo sin årlige harrytur til Salemmarsjen i Sverige og banker hvem det skulle være med sine nypussede militærboots, gg Kvisler og gjengen som drepte Benjamin Hermansen i 2000 var jo medlem av Bootboys som igjen hadde sterk tilknytning til Vigrid.
Vis hele sitatet...
Ingen får bank av Vigrid i Salem, det er sikkert og visst. De står der sammen med alle de andre (sverigedemokratene osv), og gjemmer seg bak politiets skjold, hester og pepperspray.

NAZImiljøet i Norge tok knekken på seg selv gjennom en intern maktkamp og masse indre konflikter relatert til dop, våpen, og andre former for voldsrelatert kriminalitet. Miljøet sluttet å opphøre etter drapet på Benjamin Hermansen. Husk at dette var stort på f.eks Romerike på 90-tallet men er idag ikke-eksisterende, omtrent noe sted i landet.

Har forsåvidt truffet Tore Tvedt et par ganger på mitt gamle arbeidssted, og må si han virker som en veldig ensom type.
Sist endret av John Travolta; 21. november 2010 kl. 15:10.
Han nekter for holocaust og ønsker alle andre enn sin egen rase døde- i det minste kuet. Det er grunner nok for mange til å hate han. Når det kommer til hans spede forsøk på bringe til live gamle guder og tradisjoner, så kan jeg ikke hjelpe for å sympatisere littegrann. Det har bare så lite å si når han fornekter historien.
Helt ærlig syntes jeg litt synd på vettløse Tvedt. Han er mektig desillusjonert og tankegangen hans er ganske bak mål. Han var den første i Norge som fikk fengsel for rasistiske uttalelser på nettet med dette vel så kloke innlegget på vg.
Vi ønsker å ta makten i samfunnet, renske ut jødene og sende innvandrerne ut av landet. Jødene er hovedfienden, de har drept vårt folk, de er ondskapsfulle mordere. De er ikke mennesker, de er parasitter som skal renskes ut
Vis hele sitatet...
Og i tillegg ble han dømt for vold mot en 14 år gammel jente.

kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Tore_Tvedt
Sitat av John Travolta Vis innlegg
Ingen får bank av Vigrid i Salem, det er sikkert og visst. De står der sammen med alle de andre (sverigedemokratene osv), og gjemmer seg bak politiets skjold, hester og pepperspray.
Vis hele sitatet...
Bekreftes, vært der flere år og opplevd nøyaktig hva du sa. Er en haug med pingler.

Vigrid stiller jeg på lik linje som Norgespatriotene: uvitende rasister som jobber i "organisasjonen" for å finne en mening med hverdagen sin, da de fleste av de er ubrukelige ellers i arbeidslivet. De skjuler seg bak ytringsfrihet-argumentet og tror det skal hjelpe, når de til syvende og sist er sosiale tapere med ekstrem fremmedfrykt.
Jeg vil si jeg syns om Vigrid som alle andre politiske partier, de får ha sine meninger. Alle partier har forskjellige meninger, noen mindre forskjellig enn andre og noen større. Vi kan ikke endre folks meninger, vi kan bare la dem tro det de vil, og gjøre det de vil. Vi er ikke et diktatur, så vi kan ikke si hva folk skal tenke..
De er ikke et politisk parti, de er en organisasjon, og man kan ikke la slike folk gjøre hva de vil. Hele det politiske og filosofiske tankesettet deres baserer seg på rasisme. Og rasisme bryter med norsk lov.
Sist endret av vizzini; 24. november 2010 kl. 06:15.
Sitat av vizzini Vis innlegg
De er ikke et politisk parti, de er en organisasjon, og man kan ikke la slike folk gjøre hva de vil. Hele det politiske og filosofiske tankesettet deres baserer seg på rasisme. Og rasisme bryter med norsk lov.
Vis hele sitatet...
De er som alle andre partier, de har meninger og de deler dem sammen med andre. Frp kan jo da også kalles rasister, selvom de ordlegger seg annerledes enn vigrid vil jo i grunn vigrid og Frp det samme?
Men allikevel er vigrid nedlagt for over et år siden, så hvorfor diskuteres dette engang?
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
Frp kan jo da også kalles rasister, selvom de ordlegger seg annerledes enn vigrid vil jo i grunn vigrid og Frp det samme?
Vis hele sitatet...
Jeg mener også at FRP er rasister, og jeg har veldig lite til overs for dem, men det å si at de vil det samme som Vigrid er drøyt. Tror ikke det er mange i FRP som ville påstå at jøder er parasitter..
Jeg syns han prøver på noe som er umulig. Ergo, helt meningsløs ''organisasjon''
Sitat av Faggot Vis innlegg
Jeg mener også at FRP er rasister, og jeg har veldig lite til overs for dem, men det å si at de vil det samme som Vigrid er drøyt. Tror ikke det er mange i FRP som ville påstå at jøder er parasitter..
Vis hele sitatet...
Som sagt, de ordlegger seg annerledes. Vigrid vil vel ikke brenne jødene, de vil vel heller sende dem ut i landet?
Sitat av Faggot Vis innlegg
Jeg mener også at FRP er rasister, og jeg har veldig lite til overs for dem, men det å si at de vil det samme som Vigrid er drøyt. Tror ikke det er mange i FRP som ville påstå at jøder er parasitter..
Vis hele sitatet...
Frp er jo det partiet i Norge som gir israel mest politisk støtte, så stemmer det