Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3446
Oj. Tittelen på tråden ble ikke komplett. Skal selvfølgelig stå "hvordan" først. Admin?

Hei.

Jeg vil bytte brukernavn og passord for å logge på modemet via ip'en.

Har til nå bare brukt standard innstillinger der man ikke trenger å bruke passord i det hele tatt, bare brukernavnet "admin".



Det er her jeg skal fylle ut ny bruker og passord?



Jeg fylte ikke ut "old password" feltet men skrev nytt passord og ble automatisk logget ut og fikk denne skjermen og det er umulig å logge på:



Hva skal jeg gjøre? De ber om old password, men jeg har jo ikke noe old password. Bruker jo bare "admin" under brukernavn så logger den seg på automatisk.

Er det under "System Name" jeg bytter brukernavn til modemet?

confuzzled..
Sist endret av Cyberblack; 21. juni 2010 kl. 22:08.
Restart router.
Har du prøvd det passordet du skrev inn i new password egentlig?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og hva skal hensikten med dette være ?

Routeren er vel ikke nåbar via interveven uansett, er du redd din bror skal haxx0re internett ?
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Har du prøvd det passordet du skrev inn i new password egentlig?
Vis hele sitatet...
Ja. Gikk ikke

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og hva skal hensikten med dette være ?

Routeren er vel ikke nåbar via interveven uansett, er du redd din bror skal haxx0re internett ?
Vis hele sitatet...
Foreldrene mine driver turistanlegg. Bedriftnett...
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Ja. Gikk ikke
Vis hele sitatet...
Har du restartet routeren?
Reset ruteren da. Så får du det gamle passordet tilbake.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Har du restartet routeren?
Vis hele sitatet...
Resette, ikke restarte
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Ja. Gikk ikke



Foreldrene mine driver turistanlegg. Bedriftnett...
Vis hele sitatet...
Isåfall vil jeg heller anbefale deg å se på en løsning hvor du har mye mer frihet på routeren.

Smoothwall \ pfSense etc, vil egne seg mye bedre til et tilfeldig brukerarsenal, og du kan definere captive portals etc.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Restart router.
Vis hele sitatet...
Gjort det 3 ganger nå for å få logget på med "admin" igjen, da jeg blir sperret for å logge på når jeg feiler med å skrive inn "old password"
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Gjort det 3 ganger nå for å få logget på med "admin" igjen, da jeg blir sperret for å logge på når jeg feiler med å skrive inn "old password"
Vis hele sitatet...
Det skal ikke være noe "old password". Brukeren "admin" har ikke satt noe passord som default.

Når man skriver inn nytt passord skal man bli logget ut og deretter kunne logge inn med det nye passordet.

Feilmeldingen du får opp som sier at "The device is currently being administrated by 10.0.0.1" betyr at routeren mener admin-brukeren allerede er logget inn fra ip 10.0.0.1. Vanligvis forsvinner denne feilmeldingen etter en omstart av router.

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Resette, ikke restarte
Vis hele sitatet...
Les feilmeldingen. Ingen hensikt i å resette.
Sist endret av danielsk; 21. juni 2010 kl. 22:18.
Du sier du har klart å komme inn etter restart, men ruteren kaster deg ut igjen etter at du har prøvd å skrive inn old password?

Hva med å la 'old password' være blankt?
Kan hende du hadde caps lock på når du skrev passord da?
"Old password" skal være blankt slik som VivaLatrina sier.
INgen gammel passord.
Tast bare det nye passordet 2 ganger.