Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  384 52530
Jeg syns ikke groteske greier med drap og blod og gørr er det miste skummelt, bare ubehagelig å se på... Det gir meg liksom ingenting, bortsett fra nedsatt matlyst :P
Den eneste filmen jeg syns var gjennomført skummel var vel The Ring. Jeg var et vandrende nervevrak i over to år etter den.. hehe..

Utover det kommer jeg ikke på noen andre filmer jeg synes var gjennomført skumle.. har sett flere enkeltscener som ga meg mega frysninger, men det er det...
De skumleste filmene er vel ofte psykologiske thrillere.. Disse er vel generelt skumlere ettersom du er nødt til å bruke fantasien litt mer.

Etter egen erfaring syntes jeg også Japanere er flinke til å lage veldig skumle filmer. Dette har kanskje også noe med at det er en fremmedkultur..
saw er vell ikke så skummel da
Sitat av enokekule
saw er vell ikke så skummel da
Vis hele sitatet...
SAW filmene er geniale men ikke sånn altfor skumle.. litt mer forstyrrende kanskje, hvis man kan kalle det det..
Hmm Saw ja. Jeg syns første filmen var veldig bra laget! Etter det fokuserte de mer på blod og guts. Vil si de neste filmene gikk over til splatter-sjangeren. Skal ikke si at jeg finner mange av scenene vittige men mange av klippene 3'er, det syns jeg bare ble for dumt. Omtrent som å sitte og se på B0g.org,
Sist endret av Butchern; 22. august 2008 kl. 16:19. Grunn: Det er forskjell på å/og.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
saw filmane blir jo bare dummere og dummere da:P En'ern var konge, toern var grei tre'ern var passe O.s.v.... men "House on the hounted hill" er jo en konge skrekkfilm! Skikkelig fucked up! helle greia utspiller seg på et forlatt sinnssjukehus hvor folk blir plukka ned en eter en:P Eller så var ikke "fritt vilt 2" alt for ille den heller:P En'ern var bedre though....
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så en helt ny film som heter "All the Boys Love Mandy Lane".http://www.imdb.com/title/tt0490076/

Kan se ut som en billig tennårings skrekkfilm, men filmen har egentlig veldig god dybde. Den er litt sær, så er du en fjortis som bare liker dårlige skrekkfilmer se The ring, the grudge osv..
Sist endret av Joskaare; 4. november 2008 kl. 14:20.
Filmen "shroom" andbefales
Sitat av Joskaare Vis innlegg
Så en helt ny film som heter "All the Boys Love Mandy Lane".http://www.imdb.com/title/tt0490076/

Kan se ut som en billig tennårings skrekkfilm, men filmen har egentlig veldig god dybde. Den er litt sær, så er du en fjortis som bare liker dårlige skrekkfilmer se The ring, the grudge osv..
Vis hele sitatet...
Kremt, jeg er ikke fjortiss, men The Ring og The Grudge osv....de skremte ræva av meg! Kan hende det er fordi jeg sitter 2.5m ifra 100" og har hjemmekino anlegg, but still.. de er skumle!
da jeg så eksorsisten på kino, eller første gang jeg så ondskapens hotell.
Skal aldri mer betale for å bli skremt. Thrillere er ok, men aldri mer grøssere.
Kommer litt an på hva du synes er skummelt kanskje? Siden du nevner motorsagmassakren, (original eller remake?) kan det virke som om du synes splatter/slasher er skummelt. Hvis du er ute etter noe jævlig skummelt vil jeg anbefale Ju-on/the Grudge, samme filmer, men en er asiatisk, og en er en amerikansk remake.
Første gang jeg så the grudge sov jeg ikke på tre dager, og dårlig i tre måneder. Andre gang klarte jeg ikke å se på omtrent. tredje gang gikk bare ikke:P Den filmen/de filmene har kraftig virkning på meg, de kryper under huden på meg og blir der. Og jeg tror det er fordi den skumle, ekle lille katte-demon-gutt-tingen kryper under dynen til et av ofrene! Og ingen bryter dyneregelen! Dyner er et fristed... Med andre ord: i den filmen skjer alt, og ingen plasser er trygge. Derfor er den skummel, for man sitter på tå hev hele tiden, og hvis man føler seg trygg bare et lite øyeblikk, blir man skremt fullstendig hinsides...
Jævlig bra er den også Hvis du bare vil bli "grossed out" er vel Bad taste og Braindead å anbefale? Blod, gørr, uvettig omgang med motorsager, gressklippere og kjøkkenredskaper Gøy, gøy, gøy...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå er denne tråden overfylt av slashere og middelmådige filmer, som også har blitt nevnt flere ganger i tråden.

Den typen skrekkfilm jeg leter er en som på en måte fucker litt med deg.
Ikke slasher filmer eller japanske grøssere, men filmer som gir deg samme feelingen som kjeller scenen i Zodiac. En følelse av usikkerhet. Noe à la det du får når du leser Edgar Allen Poe, eller når du(i alle fall jeg) så The Orphanage.
Har hørt at John Carpenter's The Thing skal være litt slikt, men har ikke sett den enda.

Noen som har noen slike grøssere/suspense filmer å anbefale?
Sist endret av Cadex; 25. desember 2008 kl. 18:55. Grunn: Merge
The Devil's Chair

aldrig sett noe lignende!
(kan trolig bare see's en gang på grun av det..=)
Jeg har aldri sett en skummel skrekk film.

Jeg har blant annet sett:
-Texas Chainsaw Massacre
-The Exorcist
-Exorcist: The Beginning (sovna)
-The Grudge (kinesisk versjon)
-Ghost Ship
-The Hills Have Eyes
-Dawn of the Dead
-28 Weeks Later
-The Blair Witch Project
-Cloverfield
-The Sixth Sense
-Signs

Fritt Vilt 1 og 2 er jo familie film da, ikke noe skrekk der gitt.

Det er noen av de jeg kommer på jeg har sett, og jeg har ikke syntes noen av de er skumle.

Men kanskje du syntes at noen av de er skumle Du får sjekkke ut trailere til filmene og se om de virker "horrifying"...
Sist endret av junkpal; 25. desember 2008 kl. 18:26.
Inland Empire og Room 1408
Dawn of the dead er den beste Z - filmen
Sitat av junkpal Vis innlegg
Jeg har aldri sett en skummel skrekk film.

Jeg har blant annet sett:
-Texas Chainsaw Massacre
-The Exorcist
-Exorcist: The Beginning (sovna)
-The Grudge (kinesisk versjon)
-Ghost Ship
-The Hills Have Eyes
-Dawn of the Dead
-28 Weeks Later
-The Blair Witch Project
-Cloverfield
-The Sixth Sense
-Signs

Fritt Vilt 1 og 2 er jo familie film da, ikke noe skrekk der gitt.

Det er noen av de jeg kommer på jeg har sett, og jeg har ikke syntes noen av de er skumle.

Men kanskje du syntes at noen av de er skumle Du får sjekkke ut trailere til filmene og se om de virker "horrifying"...
Vis hele sitatet...
At du kaller The Grudge en kinesisk versjon gir meg morderiske tanker..
Sitat av junkpal Vis innlegg
Jeg har aldri sett en skummel skrekk film.

Jeg har blant annet sett:
-Texas Chainsaw Massacre
-The Exorcist
-Exorcist: The Beginning (sovna)
-The Grudge (kinesisk versjon)
-Ghost Ship
-The Hills Have Eyes
-Dawn of the Dead
-28 Weeks Later
-The Blair Witch Project
-Cloverfield
-The Sixth Sense
-Signs

Fritt Vilt 1 og 2 er jo familie film da, ikke noe skrekk der gitt.

Det er noen av de jeg kommer på jeg har sett, og jeg har ikke syntes noen av de er skumle.

Men kanskje du syntes at noen av de er skumle Du får sjekkke ut trailere til filmene og se om de virker "horrifying"...
Vis hele sitatet...
Nå var jo de fleste på denne lista slasher-aktig eller japansk foruten Signs og Sixth Sense. Og The Sixth Sense passer perfekt. Det er blant annet slike filmer jeg leter. Blant annet.
vet ikke vilken som er skummlest, men den eneste filmen jeg vet om med 20års aldresgrense er hostel...
Sitat av helgeanda Vis innlegg
vet ikke vilken som er skummlest, men den eneste filmen jeg vet om med 20års aldresgrense er hostel...
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg om du svarte på mitt spørsmål eller om du svarte på trådstarters spørsmål, men om du svarte til trådstarter: Hostel har allerede blitt nevnt flere ganger.
Om du svarte til meg: Hostel er av den typen film jeg ikke leter etter. Har sett Hostel, og kan ikke akkurat si at jeg ble redd.

Sitat av handy. Vis innlegg
Hostel er fortsatt verdens største drittfilm.
Vis hele sitatet...
Agreed.
Sist endret av Sykes; 28. desember 2008 kl. 15:34.
▼ ... over en måned senere ... ▼
det var ike den filmen som er fra virkeligheten , men denne derimot er filmet som en live-dokumentar og der ble det kun funnet 1 i livet om jeg husker rett

"Cannibal Ferox"
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Quarantine er vel verdt å nevne?
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Quarantine er vel verdt å nevne?
Vis hele sitatet...
Da anbefaler jeg heller orginalen, [rec].
http://www.imdb.com/title/tt1038988/
Blarewitch Project! :S
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Blarewitch Project! :S
Vis hele sitatet...
NEI! eg har sett den, 1time og 17minutt for absolutt ingenting. den har ingen slutt, den er ikkje skummel. NEI! Eg forstår ikkje kvifor den har spelt inn 248639099 dollar. Den heiter forresten "The Blair Witch Project"
"IT" er den skumleste filmen jeg noengang har sett! Anbefales hvis du er redd for klovner^^
Husker Predator skremte vannet av meg, men da var jeg bare sneipen... Trodde det var predatorer overalt rundt meg etterpå

Ellers røsker "Misery" ganske bra...
Children of the korn, og generellt alt fra Stephen King, evt. noen unntak om du ikke er storfan.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så The Exorcist for noen uker siden.
Syns faktisk ikke den var så bra, myye kjedelig og (etter min mening)unødvendig dialog. Hadde håpet at den skulle være veldig skummel, men det var den jo overhodet ikke..
Det må være Exorsisten som er den skummleste filmen jeg har sett. basert på en sann historie også da, men sanheten er vel litt vridd der. men likevel så er det den skummel! og kjempe tøff
Det er tøft å bli skremt! D
den mest iskalde/skumle filmen jeg har sett igjennom min oppvekst var Halloween..
Så den da jeg var 8 år gammel.. Var livredd i den tia, hehe.
Men nå er jo det min favoritt film da

garanterer alle halloween filmene (utenom nr.3) til alle her inne
Død snø.... den var så skummelt morsom at jeg nesten døde av latter xD
Lang tråd, så disse er sikkert nevnt allerede. Nattevakten og Lost Highway synes hvertfall jeg er veldig skumle
The Orphanage e den desidert mest skumleste filemn jeg har sett
The Amityville Horror!