Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3668
Dette er ikke en tråd om og slippe militæret, jeg er allerede i militæret men har jævlig lyst på sommerferie!

Jeg har hørt at man kan få lov og dimme før den satte dimmedatoen i militæret hvis man skriver ett pent brev om at man skal inn på skole eller jobbe i sommerferien.

Noen som vet om dette funker? Vet hvor mange uker før man kan slippe og evnt hva man kan skrive? Hadde vært konge med hjelp
Man slipper ikke unna militæret pga jobb, nei. Det er ikke bare å skrive et pent brev, nei. Du kan søke om permisjon om noen i nær familie dør, eller du kan bli dimmet pga skade/skolegang.
Jeg skal ikke slippe UNNA militæret, jeg skal slutte tidligere.

Vet du hvor mye før man kan dimme hvis man søker?
har du rundt 1 mnd igjen av militærtjenesten etter skolen har begynnt, så får du dimmet den siste måneden. tror ihvertfall at grensen er 4-6 uker.
For å få godkjent verneplikten må du ha tjenestegjort 320 dager, altså kan du dimmitere tidligst 6 uker før året er ferdig. Det er vanlig praksis i en del avdelinger å dimmitere soldatene før de har tjenestegjort 12mnd men dette kommer helt an på stilling, avdeling, hvor kompis befalet ditt er etc etc etc.

Og JO, du kan få innvilget førtidsdimmisjon på grunnlag av jobbsituasjon, skolegang etc. Å ha jævlig lyst på sommerferie vil sannsynligvis ikke være en god nok grunn. Uansett er dette et spørsmål du heller burde stille til tillitsmannen i din avdeling enn til en gjeng tilfeldige synsere på internett.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Det gleder meg å se at mine hypoteser om at de aller fleste i verden er idioter faktisk stemmer. Å utgi seg for å være narkis er ikke trikset.

Jeg tror din beste måte å finne ut av dette spørsmålet er å rett og slett søke, for så å se hva svaret blir. Har du derimot en jobb, kan du få arbeidsgiver til å skrive ett brev der han utrykker sin evige nød fordi ferieavviklingen blir umulig uten deg til stede.
Skoledimming 4 uker foer.

Jobbdimming: 6 uker foer.

Faar du tilbud om fast jobb, ikke sommerjobb, kan du dimme 6 uker foer.
Jeg kombinerte det med oppspart perm, og sluttet nesten 2 mnd foer..