Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2757
Jeg har søkt på forumet men følte ikke jeg fikk et godt nok svar på mitt spørsmål.


Mitt spørsmål er om man kan høre at mobilen er avlyttet, med tanke på knirking og forsinkelse i samtalene.

Jeg ringte en gang til en bekjent for noen mnd siden, men mens det ringte, knirket d ganske bra, og noen det var en god pause mellom hvert ring.
Jeg tenkte at d var noe galt med min telefon, derfor brugte jeg min venn sin, og jeg fikk det samme der.
Når da den bekjente tok telefonen var det litt knirking i bakrund men ikke så mye, det bare kom av og til.

Den bekjente av meg har vert innblandet i ulovligheter, som svindel (da han var telefonselger)
og en del andre småting, og litt støre ting.
Jeg ringte til han fordi vi skulle diskutere noe i samenheng med et innbrud, dette inbrudet skulle aldri sje, men vi så på muligheter, altså: vi skulle aldri gjenomføre det!

Jeg ringte noen dager sener til han og det samme sjedde med knirking. Det jeg tenkte da er om han kanskje er avlyttet.

Men etter at jeg snakket med han, har det samme sjedd med meg, når folk ringer meg og hører de knirking, og når jeg tar den og vi sankker hører jeg også knirking, litt svakt i bakrunnden, jeg tenkte at det var pga forbindelse men når jeg og en venn skulle prøve å se om det var årsaken hadde vi begge full dekning.
Kanskje dette kan da være i forbindelse med den telefonsamtalen med denne bekjente av meg at de som da kanskje avlytter/avlyttet hans telefon, følte for å avlytte meg.

Det kan godt henne at dere tror jeg er paranoid, og jeg tror egentlig ikke jeg er avlyttet.

Kan denne knirkingen og forsinkelsene i samtalene være tegn på avlytning?Kan denne knirkingen og forsinkelsene i samtalene være tegn på avlytning?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
GSM signaler kan avlyttes i realtime gjennom luften dersom man har riktig utstyr.

Mao du vil ikke høre noe.
kunne du ha utdypet svaret litt =)
En kompis av meg fikk telefonen sin avlytta av politiet, og han snakka på det var så ræva å snakke med folk, fordi det hørtes ut som han ikke hadde dekning osv.. så kan vel være noe
Når jeg var avlytta var det masse rare lyder, når man ringte til og menst summentonen gikk etc, men tviler på det hadde noe av det. Men om noen lokalavlytter deg kan det være lyder og ting som du nevner
Om noen avlyttet GAMLE-telefonlinjer(hardlines), så gikk det fint ann å høre det (i form av klikk,skraping og "delay")... med mobiltelefoner skal ikke dette vere et "problem" lenger...Da de som avlytter fint kan "klone" signalet ditt uten at du kan merke noe som helst...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, det går ikkje an å høre det. Veit du korleis 99.98% av alle telefonsignaler går i dag? Som digitale signaler i en kabel, sammen med tusenvis av andre samtaler. Dei blir ruta som digital informasjon.

Det som skjer når dei skal avlytte deg er at alle samtaller som er merka med deg blir kopiert, og sendt til to plasser. Uten tap, og uten mulighet what so fucking ever for at du skal kunne oppdage det på lydkvaliteten.
olesvela's Avatar
Trådstarter
58 0
Javel, da har jeg fått svar å mitt spm, takker og bukker.