Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1068
jeg her tenkt og bestille noen ting derifra men først lurer jeg på noen små ting.

1. betaler man kun det prisen på varen er. eller må man betale masse toll og sån i tileg?
2. gjelder den gratis frakta til norge å?
3. hvor lang tid pleier det å ta før varene kommer?
4. jeg har hørt at varene blir levert på døra. men vist man ikke er hjemme hva gjør de da bare leger den den på trappa eller?
5. er det noen som har noen dålige erfaringer men nett butiken dems?
Bruk apple.no så slipper du alt maset med å bestille fra utlandet.

Men for å svare på nr 4 : Nei, De knuser innholdet i pakken, før de tømmer restene på trappa, pisser på det, og drar.
MINST 12år
tore-'s Avatar
apple.no har super service fra bestilling til du får varen. Etter der har JEG en oppfattning av at apple svikter litt. Service etter kjøp av vare er slik jeg ser det ganske dårlig.

For å svare på 4., da legger de den igjen på postkontoret mener jeg.
Sett din far sin bedriftadresse eller.no, burde ikke være problem å ta seg 5min fri for å signere en pakke.

For å understreke det med servicemeningen min, det er slik JEG oppfatter den. Vil ikke ha noe flaming rundt det. Selvsagt må dere si deres mening, men ikke flame min.
Trådstarter
62 0
men prisene er jo så mye høyere på apple.no så lønder det seg ikke å bestille fra apple.com?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av wk3zq
men prisene er jo så mye høyere på apple.no så lønder det seg ikke å bestille fra apple.com?
Vis hele sitatet...
Du må betale moms når varen kommer inn i Norge. Er vel 24-25% eller noe.
Trådstarter
62 0
er moms det eneste man må betale eller er det tåll og så?
MINST 12år
tore-'s Avatar
tollavgift, ca. 175kr tror jeg. Men kjøper du i utlandet går det på deres garantibestemmelser og slikt, som er VESENTLIG dårligere enn her i Norge. Norge har faktisk et lovverk som beskytter kunden utrolig mye og gir dem flere rettigheter enn andre land.
dessuten tror jeg rett og slett ikke du får bestilt fra f.ex. apple.com til norge... mener de har en greie på at de ikke sender til andre land som har egen applestore
Jeg sitter å venter på en ny iBook nå, bestilte den fra apple.no

Bestilte med hjemmeadressen min som registrert adresse, men med levering på jobben slik at jeg slipper å måtte ta fri fra jobben.

De trakk ikke beløpet før samme dag som jeg fikk bekreftelse på at varene var sendt.

Det som har vært skuffelsen hittil, er at jeg trodde når det i nettbutikken stod 5 dagers levering, så mente de 5 dager... det har nå vist seg å være 5 dager før de sender den fra seg. Så bruker TNT 10-11 dager på å få den frem til meg Nå har det gått 8 dager siden den ble sendt, og den har fortsatt ikke dukket opp. Ikke får jeg sporet hvor langt den er kommet heller

Jaja, alt blir vel glemt i gleden når den endelig ankommer...
2. Ja.
5. Har bestilt iPod Mini G1 og In-ear plugs. Forhåndsbestile, så fikk pakken bare en uke etter den var sendt rundt omkring i Nederland. Likte ikke In-Ear, returnerte dem, å fikk alle pengene tilbake på kontoen noen dager senere.
Jeg holdt på å bli grønn før jeg fikk min iBook fra apple.no, husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok, men iallefall 3 uker etter den ble sendt.

Når det gjelder service opplever jeg den som bra, har måttet fikse noen småproblemer med iBooken i tillegg til at jeg har en iPod "inne til vurdering" for utvidet garanti ettersom harddisken plutselig la inn årene. Mulig jeg ser annerledes på servicen de yter etter jeg har fått svar på hva som skjer med iPoden min