Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3543
En låt jeg laga for en stund sida. En folkeinspirert låt med hip hop inspirerte trommer.

Hadde vært kult med tilbakemelding.

PS: Kommer mer under artistnavnet Skog om ikke alt for lenge!

https://open.spotify.com/track/6PUEpHyRJ6eVqLMi3pNIH6

Skog - Fri, under artistnavnet Skog.
Chill låt =)

Jeg er bare en amatør når det kommer til musikk så eneste kritikk jeg kan gi er at jeg ville gjerne hatt litt klarere vokal, da det til tider ble veldig vanskelig å høre hva du sang.

keep it up =)
Kan du laste opp til en mer brukervennlig plattform..f.eks soundcloud slikt at en ikke trenger å registrere seg for å høre.
Trådstarter
12 2
Her er en lenke til SoundCloud for dere som ikke har Spotify: https://soundcloud.com/user-686897246
Musikken i seg selv er ikke dårlig, men teksten virker ganske fjern. Hva er det du vil at folk skal sitte igjen med?
For meg så ga teksten lite mening og alt virket ganske random. For mye av sangen
er "Du er fri" på repeat, så jeg satt ikke igjen med noe særlig å reflektere på...

Det virker som du ønsker å lage en litt dyp sang som folk kan relatere seg litt til? Jeg ville kanskje først og
fremst fått en klarere sammenheng i teksten slik at det ikke virker som du leser opp nye setninger hele tiden.

For å gjøre det litt tydligere så prøvde jeg å skrive ned teksten (var ganske lavt til tider
så kan være noen feil).

Når vintern legger seg og følelsen er kald.
Når lanterne har mistet det de fant.
Når fjesene er festet der de skal.
Når spillerne har hentet de de vant.

*refreng*

Da vi dro fra hjem til hjem til hjem.
Da vi stod på andres ben igjen.
Da vi møtte oss selv i stillhetens vèl.
Da vi turte å bryte løs igjen.
Det er på tide å være fri.

*refreng*
Vis hele sitatet...
Trådstarter
12 2
Idéen for sangen var at når alt legger seg, når ting er finite, ferdig, over, så kan man være fri. F.eks da vi stod på andres ben igjen, og turte å bryte løs, altså, fra å måtte belage seg på andre hele tida. Ser at teksta kan være ganske fjern, og "stillhetens hvelv" er nok mer personlig for meg enn et uttrykk jeg kunne brukt for å dra inn leseren i hva jeg prøvde å fortelle. Kort og godt: Sangen handler om at i det øyeblikket du er alene så forstår du at du er fri, kind of. Takk for kritikk!
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Begynte å høre vagt på sangen før jeg gikk ut i går. Kom hjem senere på nattestid, satte meg ned og rullet en j mens jeg hørte på denne.

Likte absolutt det jeg hørte, takk.
Trådstarter
12 2
takk mann!