Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2656
Hei!

Kjæresten og jeg skal til New York til høsten. Jeg har vært der to ganger før, sist i 2010. Hotellene finnes det jo tusenvis av. Så hvordan finne ett som fungerer?

Noen med personlige erfaringer?
Bruker ikke de fleste hotels.com nå? Alternativt trivago.no.
Jeg vil anbefalle 'wyndham time square south new york' ifra egen erfaring, ganske nytt hotell, store rom og bra lokasjon. Penn Station ligger like bortenfor, så det er enkelt og ta seg rundt med subwayen.

http://no.tripadvisor.com/Hotel_Revi..._New_York.html
Veldig bra hotell i Rochester, New York. Koster fra NOK 2.000 pr. natt.

http://www.marriott.com/hotels/trave...hotel-and-spaV

Enda bedre hotell i Montauk, New York. Koster fra NOK 8.000.

http://www.gurneysmontauk.com/

Dersom du fortsatt ikke har skjønt det - New York er veldig stort, prisnivået varierer. UMULIG for noen å gjøre annet enn å henvise deg til hotels.com, tripadvisor og lignende med den informasjonen du gir.

Hvor lang er en strikk?
Jeg har vært i New York flere ganger og har skjønt ganske mye. Jeg ville bare ha EKTE tilbakemeldinger
Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg har vært i New York flere ganger og har skjønt ganske mye. Jeg ville bare ha EKTE tilbakemeldinger
Vis hele sitatet...
Jeg har vært i NYC 10-15 ganger og bodd på forskjellige hotell nesten hver dag. Jeg har bodd på Atlantic avenue i Brooklyn, i downtown Brooklyn, på Manhatten, på Trump International, etc. Hvis du vil ha tips om hotell i NYC, så fortell litt mer om hva slags hotell du vll ha tips om. Luksus-hotell? Budget? Sentralt? Hipt/kult? Etc..
Kravene er at det skal være rent og ha comfy senger. Har ikke tenkt å gjøre annet enn å sove der. Men sengen må være god!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av missjones Vis innlegg
Kravene er at det skal være rent og ha comfy senger. Har ikke tenkt å gjøre annet enn å sove der. Men sengen må være god!
Vis hele sitatet...
Du har vore i NYC fleire gonger, men du har ingen tanker om kvar i NYC du har lyst å overnatte? Vil du ha ein halvtime fra Manhattan, eller vil du vere på Manhattan?

Seriøst. Du kjem ikkje til å få brukbare tilbakemeldinger når du er så sabla diffus.
Sitat av missjones Vis innlegg
Kravene er at det skal være rent og ha comfy senger. Har ikke tenkt å gjøre annet enn å sove der. Men sengen må være god!
Vis hele sitatet...
Da er det jo ingen vits i å spørre på nettet?! Alle hoteller i New York av en viss standard er rene og har comfy senger..?! Bare gå på Hotels.com og søk etter 3- eller 4-stjerners hoteller, så er du i mål.
Hvorfor så teite? Kunne jo hende noen hadde noen erfaringer. Man kan lese seg til ting på nettet, enkelt det. Men hadde jo vært kjekt å høre noen ekte erfaringer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av missjones Vis innlegg
Hvorfor så teite? Kunne jo hende noen hadde noen erfaringer. Man kan lese seg til ting på nettet, enkelt det. Men hadde jo vært kjekt å høre noen ekte erfaringer.
Vis hele sitatet...
Har du lest tilbakemeldingene du har fått, som har spurt etter kva du er ute etter?

Så lenge krava dine ikkje er meir enn reint og ok senger, så vil samtlege hotell i NYC (som er i eit sivilisert land) med eit par gode anbefalinger på Tripadvisor oppfylle krava dine.
Det er nøyaktig dette Tripadvisor ble laget for :-) Der finner du sikkert 10 000 ærlige tilbakemeldinger fra folk som har overnattet på hotell i New York. Og informasjonen er også til en viss grad strukturert, slik at du kan velge hvem du vil se tilbakemeldinger fra (businessreisende, par, soloreisende).
Booking.com er en fin båt når det kommer til tilbakemeldinger - dog kan jeg skrive under på at tre stjerners hotell ikke automagisk hverken betyr komfortable senger eller puter.
Sist endret av SkyMarshal; 12. juli 2015 kl. 21:26.
Styr iallefall unna hoteller som sliter med 'bed bugs'!
Ser at flere hoteller virkelig er plaget med dette i NY. Kan fort ødelegge en ellers fantastisk ferie.
Noe du bør koste på deg (og spandere på elskebass!) er å se Manhattan fra helikopter! Ta deg en tur til sør-vest enden av Manhattan, der finner du heli-porten og bestill det dyreste alternativet! Da får du / dere minner som varer! Dette er virkelig verdt pengene!
Husk oppladet kamera og evt reservebatterier! http://www.newyorkhelicopter.com/location/

Bodde selv forøvrig på InterContinental New York Times Square, (300 W 44th St, New York, NY 10036, USA) sammen med de fleste fra GLEE-cast... Og sprek som jeg (og kona) er så gikk vi faktisk fra sydenden (south ferry) på Manhattan til Central Park.. Er riktignok en frisk spasertur men utrolig mye å se! Anbefaler gjerne å sette av en dag eller to og sjekke ut Manhattan med bussturer..
Sist endret av woff; 12. juli 2015 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Millenium Broadway Hotel, New york er konge! Lite og klage på!
Super service! Kan bookes fra rundt 1600,- pr natt.
Har vært to turer i USA og planlegger ny nå. Bare å spørre om det er noe annet du lurer på (Y)
Jeg har vært gjest både hos The New Yorker Hotel og DoubleTree by Hilton.
Har ikke så mye mer å si enn at begge svarte til prisnivået, og hadde god standard.
Begge er vel midt på treet prismessig, og standarden var forsåvidt helt som forventet. Typisk hotell med housekeeping (vaskedamer) på formiddagen, frokost på hotellet (for de som betaler for det), og wifi-tilgang på rommet.

The New Yorker Hotel lå vegg-i-vegg med en diner, hvor man kunne bestille mat rett til hotellrommet, eller bestille og gå ned og hente selv når det var ferdig (om jeg husker korrekt). Praktisk, men ikke noe big deal - i Manhattan finner du dinere på nesten hvert gatehjørne uansett.
Jeg ville nok ikke betalt for frokost på hotellet, da det ofte er litt overpriced i forhold til det å bare finne en koslig liten dinerjoint i nærheten.

Ellers har jeg lite å tilføye, begge var bra og hadde ikke noe negativt som trakk ned kvaliteten på oppholdet.
Sist endret av Alzo88; 31. juli 2015 kl. 15:52.