Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 903
Hei folkens.

Jeg har en selvbygd gamingpc som har fungert fint i mange år.

En feil jeg har er at pcen ikke alltid vil starte når jeg skrur på power knappen.

Lyset lyser og jeg hører maskinen jobbe, men pc-skjermen viser "no signal". Jeg må da skru den av, deretter skru på igjen, dette må jeg gjøre mange ganger, før den endelig dukker opp på skjermen.

Dette skjer KUN hvis pcen har blitt skrudd av pga. strømbrudd eller ved å dra ut kabelen. (noe jeg ikke gjør, men det har skjedd)

Hvis man avslutter pcen ved å avslutte windows (skru av maskinen på vanlig måte) så er det ingen problemer.


Av og til, så hjelper det ikke å skru maskinen av og på flere ganger, da må jeg sku av alt, ta ut lille batteriet på hovedkortet, så sette det tilbake, og da fungerer den.

Kan det være minnet på maskinen?
mhm, veldig vanskelig måte å feilsøke på, men rens pcen for støv og napp ut og inn rambrikker først. Evt flash biosen.
Takk, skal prøve dine forslag.
Undersøk i bios, om du har aktivert under strøm instillingene at den ikke skal gå til "last state".
Kan være at systemet har hatt problemer med å slå seg helt av.
Takk Blåsmurf, skal sjekke"