Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1086
hei. jeg sliter med å få skikkelig funk på vanlige blader, røykte 0,75gr vanlige blader i 3 trekk,40cm vannbong,torchlighter, holdt inne i 30 sek. blei bare varm og klam og en merkelig følese i øynene

test 2: samme utstyr, 1gr. vanlige blader, å nå skulle eg røyke til eg kjente noe mer.
tok et trekk, holdt inne i 30sek. holdt lighteren over fyllingen hele tiden mens eg
tok trekket. sånn holdt eg på til det var tomt.

blei veldig varm i 3sek. og når eg såg på ting, så klarte eg ikke å fokusere for det kjentes ut som om øynene gikk i sirkel. men ikke noe mer enn det. så jeg la meg ned og slappet av. hvis jeg lå stille, så kjente eg myke bølger i kroppen, samtidig som halve kroppen ble rotert en annen retning. hehe.. veldig behagelig følelse men rar.
men eg var helt klar i hodet, men hvist jeg åpnet øynene eller beveget meg, så kjente eg ikke så mye.

mine spørsmål er: må eg røyke meg inn på salvia?
må eg røyke ekstrakt for å få mer funk?
skal eg bare prøve å røyke bladene til det funker? reverse tolerance?
hva er best funk på: non-standardized ekstrakt, eller standardized ?
eller kanskje dårlig kvalitet på bladene


ps! hadde sitter begge gangene, og var godt humør når eg prøvde det
Prøv ekstrakt hvis du får dårlig funk av vanlig blader. Men husk at ekstrakten krever lavere dosering jo høyere den er, så ikke hiv innpå med et gram 10x.

Vel, enten så er du tolerang for salvia, eller så var det dårlig kvalitet på bladene. Prøv en ekstrakt og røyk i bong, det er kjent at ekstrakten gir en mye mer fruktig opplevelse enn de vanlige bladene.
Sist endret av Sky; 23. september 2007 kl. 15:29.
Jeg har aldri fått ordentelig funk på Salvia Divinorum heller, og det irriterer meg når jeg leser alle de fantastiske triprapportene.
Jeg fikk mest effekt av blader faktisk; en sinnsyk latterkrampe i kanskje ett minutt, så ble jeg bare småloka med dårlige vibber.
Testa 5x extract og 20x extract i amster også, de ga nesten ingen effekt.
Alt på bong.(en kompis prøvde å legge 20x extract under tunga, men fikk bare drittsmak i kjeften)

Jeg har tenkt at kanskje feilen var at det ikke ble varmt nok, men når trådstarter forteller at han brukte torchlighter med samme resultat blir jeg i tvil.
Sist endret av Bothrops; 23. september 2007 kl. 16:16.
Vanlig lighter funker best, etter min erfaring. Tørr, eller vannbong, med stor kammer. Ekstrakt er i meste laget, for mitt vedkommende, men om man ønsker å bli cannoned nedover, utover og innover i en annen dimensjon på innsiden av vår verden, da trenger man nok ekstrakt

Be carefull, bruk sitter(e).
Digital nomade
trippy's Avatar
kjøp extract og lag te av resten av bladene dine teen smaker dritt men det funker fjell.
Jeg har aldrig røyka blader, men extract ble FOR heavy... Trengte bare 2 1/2 trekk før jeg ikke visste at jeg var et menneske lenger. Hold det inne og det du skal røyke må røykes på en periode under 1 min.
Min erfaring er med 20x ekstrakt. Da tar jeg ca 0,1 / 0.2 gram i en pipe tar 1 stort trekk holder nede ca 30 sek, så et litt mindre trekk som jeg holder nede ca 15 sek. Da er jeg på vei inn i den underlige verden av salviarus =)

Det er veldig viktig at du bruker vanlig ligther å ikke stormligther o.l Dette har en tendens til å "brenne" salviaen slik at det ikke er noe serlig funk i det.

Det er heller ikke vits å ta for mye i pipa!
Med Salvia handler det om å holde røyken inn i lungene så lenge du klarer. Røyk fra bong, bruk ekstrakt hvor du kun trenger ett trekk.
Sitat av trippy
kjøp extract og lag te av resten av bladene dine teen smaker dritt men det funker fjell.
Vis hele sitatet...
Salvia Divinorum er ikke særlig aktivt oralt, da kreves det veldig store doser. Sublingualt, det vil si at du har salviaen i munnen så det taes opp under tungen og i munnhulen, er det derimot ganske aktivt. Så, om te skal fungere, må den holdes i munnen lenge, ikke svelges. Jeg vil imidlertid påstå at man utnytter salvia-blader bedre om man lager en "quid", det vil si en liten ball av blader (ferske blader er best til dette formålet, men tørre fungerer) som man tygger på og har i munnen i 10-20 min, før man svelger/spytter.

Edit: Hey, vi har jo en "Den store..." tråd om dette emnet, så guys, la oss fortsette diskusjonen der, ey?
Sist endret av felix_poker; 23. september 2007 kl. 21:39.