Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1190
Jeg er en gutt på 13 (14 i sommer) som har begynt å tenke litt på jobb til sommerferien :P Noen som har tips til hvor jeg kan søke?
Hva har du lyst til å gjøre da?
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Hva har du lyst til å gjøre da?
Vis hele sitatet...
Der jeg får, har hørt at det ikke er så mye å velge mellom som 13/14 åring?
Finn.no,Nav.no fks. Eler tar deg en tur rundt på plassene du kunne tenke deg å jobbe i nærmiljøet eller nærmeste by å spør
Er jo noen diverse tråder om dette fra før av som du kan ta en titt på... Her er det noe relevant. Konklusjonen er vel at kontakter er tingen, skal man få sommerjobb når man er under 18 år idag. Er bare å levere en haug med søknader til alle bedrifter/butikker i nærområdet ditt, så får du kanskje noe om du er heldig.
Jeg jobba i jordbæråkeren om sommeren da jeg var så ung...der er det muligheter. Sortere flasker på bryggerier og iskiosker har jeg også sett at de søker etter unge folk
Dessverre er det få som vil ha såpass unge personer i butikken sin, det beste du kan håpe på er at du kjenner noen som jobber i butikk etc sånn at de kan skaffe deg jobb.
Labbe rundt med aviser må da være en mulighet?
Få med deg en kompis eller to så setter dere inn annonse i lokalavisa om at dere maler hus.
Sist endret av cookiesRGood; 26. februar 2013 kl. 00:09.
Hør med ett vaktmesterselskap. Da blir det nok maling og klippe plener og slikt.
Sitat av Ekstase Vis innlegg
Jeg jobba i jordbæråkeren om sommeren da jeg var så ung.
Vis hele sitatet...
Og om du liker å sitte på stumpen å leke med ett nettbrett i noen timer så kanskje du kan sitte i en sånn bod langs veien som selger jordbær...
Jeg ser noen av de bodene som har voksne folk som ikke snakker så godt norsk i, men kjøper bare fra ungdommen.. Hvis fler tenker som meg så burde det jo være lett for ungdommen å "stjele" de jobbene fra utlendingene

Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Få med deg en kompis eller to så setter dere inn annonse i lokalavisa om at dere maler hus.
Vis hele sitatet...
Jeg ser for meg at det er billigere å printe ut reklame og dumpe i postkassene til folk, siden TS er 13-14 så kan han jo "låne" fra skolen (det viser litt arbeidsvilje også, om man trusler innom 800postkasser for å skaffe 50 små jobber)
Spørs litt hvor TS bor da, om han tror det er flest som sjekker postkassa eller som leser lokalavisa....
Sist endret av Novice; 26. februar 2013 kl. 00:45.
Sett inn annonse i lokalavisen om at du ønsker å klippe plenen til folk Blir mynter av det om du gjør det for mange

Andre ting:
Avisbud, lufte hunder, plukke bær, hjelpe til på bondegårder, male.