Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3164
Hei Freaks!
Overskriften sier vel det meste. Prøvde å søke men fant bare gamle tråder om emnet.

Det jeg lurer på, er hvordan man kan evt overtrekke VISA (Nordea VISA.) I utlandet nermere bestemt Sverige. Grunnen til dette er jeg trenger penger nå, og det er to dager til lønn.

Trenger ikke noe svra som at man skal skaffe seg kredittkort osv, trenger svar på spm eller om noen vet

Takk.
Jeg personlig ville gått for en løsning som Trustbuddy eller andre mikrolån tjenester, istedenfor å stresse til Sverige som koster deg tid å penger (bom, bensin, vedlikehold osv). Hvis du uansett får pengene inn på konto innen 14 dager så er du good-to-go da.
Sitat av eppos Vis innlegg
Hei Freaks!
Overskriften sier vel det meste. Prøvde å søke men fant bare gamle tråder om emnet.

Det jeg lurer på, er hvordan man kan evt overtrekke VISA (Nordea VISA.) I utlandet nermere bestemt Sverige. Grunnen til dette er jeg trenger penger nå, og det er to dager til lønn.

Trenger ikke noe svra som at man skal skaffe seg kredittkort osv, trenger svar på spm eller om noen vet

Takk.
Vis hele sitatet...
Du er klart over at VISA er kredittkort? For å bruke over din kredittgrense må du eventuelt finne et brukersted som ikke er online.

Prøver du egentlig å skrive at du vil overtrekke bankkontoen din ved å benytte BankAxept er dette ikke så enkelt.
Unlicensed Surgeon
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Du er klart over at VISA er kredittkort? For å bruke over din kredittgrense må du eventuelt finne et brukersted som ikke er online.

Prøver du egentlig å skrive at du vil overtrekke bankkontoen din ved å benytte BankAxept er dette ikke så enkelt.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at VISA utgis både som kreditt, og debt kort?

På de aller fleste kombinerte BankAxept og VISA ligger persondelen på layer 1, VISA debt delen på layer 2, og BankAxept delen på layer 3 (snakker her om magnetstipe). Både VISA delen, og BankAxept delen trekker her beløpet direkte av konto. VISA er ikke synonymt med kreditt.

Det TS trenger å finne er en terminal som ikke nødvendigvis er offline, men som kun sjekker om kortet er gyldig ved å trekke et lite beløp (vanligvis 1 krone) før transaksjon godkjennes. Det hender man finner disse men det er ikke vanlig. Desverre er det umulig å garantere om dette vil gå, eller gjette seg frem til hvor det vil gå.

Det andre alternativet er å finne en terminal som er offline, dette er heller ikke lett. Så for å svare på spørsmålet: Det er så absulutt ikke sikkert du får overtrekt kortet ditt i Sverige.
Sist endret av dafog; 29. oktober 2012 kl. 16:22.
Cash advance i bank fungerer også fint, med det forsvinner endel prosenter da. Dette blir det samme som vanlig kreditt-kjøp i butikk, når man må signere.. utenom at det er penger du kjøper.

Jeg vet at dette er uproblematisk utenfor Europa, men det kan hende svenske banker nekter.
Kan du ikke dra "fjortiss" varrianten da? napp ut RJ45 pluggen fra terminalen, - terminal offline-->WIN
ja det er fullt mulig og overtrekke visa kort når du handler mat og du kan noen steder ta ut penger
▼ ... noen måneder senere ... ▼
----------
kuritos's Avatar
42 9
Er det fortsatt mulig å overtrekke visa kort i utlandet? snakker da om vanlig debit card. Å er det mulig å bruke tomt visa kort på fly?
Alt er avhengig av når pengene trekkes fra konto.

Når jeg handler i sverige, så trekkes noe på sekundet, mens annet kan det gå 2-3 dager før det trekkes.
I Sverige så trekkes det med en gang hos meg, men når jeg var i spania / russland så tokk det 1-2 dager før summen ble trukket fra kontoen.