Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4266
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så jævla strenge begrensninger selvom jeg har regne urinprøver, får faen ikke hjelpen jeg trenger. Og har AVTALER på shit nesten vær eneste dag hos psykolog, BUP, AFR, og mye mer annet shit jeg ikke kan navnet på en gang, har helgen til å slappe av ja, men INNELÅST FOR SATAN. Får gå på en fitte skole jeg ikke kjenner noen eller liker noen på.


Ser dessverre ingen annen vei en benzo. Så fuck alt og alle! Har vært grei så jævla lenge nå, MEN hva faen har jeg igjen for det? Mer begrensninger? Åja depresjoner og angst helvete. "Ting tar tid" gått 2 jævla år nå Hva har det hjulpet med?

Hva faeb skal jeg si og gjøre?

Gutt 15
Tips fra en som hadde samme "fuck it" attitude. For all del, ta deg en utblåsning nå en gang og få frustrasjonen og sinnet litt ut av systemet ditt, men stopp med denne ene. Husk at regningen kommer, og den kommer med renter om du skriver ut over tid. så ikke la konsekvensen av ett øyeblikk med oppgitthet forfølge deg i mange år fremover. Ta deg en Blæst om du trenger det, men ikke hengi seg til det. Du vet jeg har rett, innerst inne, akkurat nå er det frustrasjonen din som styrer skuta. <3 og jeg sier dette i aller aller beste mening.
Sist endret av Mokkasinen; 26. mai 2021 kl. 08:04.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenk at det er bedre med de restriksjonene når du er 15 enn 35...
Prøv å ikke se på de "ansatte" som fiender men noen som skal hjelpe deg.

Om du er 15 og har gått på urinprøver i 2 år, så sier det seg selv at her er det en gutt som trenger mye hjelp og ekstra oppfølging.

Lykke til
Håper ikke du sitter som en junker om 10år, å skulle ønske du snudde livet den gangen du hadde alle muligheter.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så fint at du får så mye hjelp og oppfølging! Kan virke krevende men det er nok noe du trenger. Håper du får et bedre forhold til det snart for å motarbeide og hate det gjør det ikke bedre desverre!
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det høres ut som du har en del problemer.. Men benzo er ikke løsningen, hvis ikke målet ditt er å få enda mere angst og problemer senere. Men hvis du føler at den hjelpen du får fra dine nåværende psykologer og behandlere ikke hjelper så anbefaler jeg deg å si ifra til psykologen din om at du vil ha en ny en.

Begrensningene er nok der for en grunn.. Istedenfor å krangle og klage over situasjonen din så anbefaler jeg deg å prøve å se situasjonen fra "utsiden", er det noe du kan gjøre annerledes? Prøv å hør på hva dine behandlere sier, de vil som oftest bare hjelpe deg.
Jeg har vært i opposisjon mot systemet siden jeg begynte på barneskolen og er det enda i en alder av 33.
Er fremdeles i systemet med ambulerende team fra kommunen og DPS. Nå er jeg voksen og kan gjøre hva jeg vil, men gjør ingenting.
Er det noen som kan bli med deg å gå turer f.eks? Gå turer i skogen. Og prøv å tenke på hva du virkelig liker å gjøre bortsett fra rus.
Kunst, musikk, fotball, whatever! Å holde på med noe som gir deg glede og inspirasjon er topp medisin.
Ikke la dem knekke deg. Du er myndig om tre år.
<3
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benway hvorfor tar du opp plassen på dps og ambulerende team hvis du uansett motarbeider dem? Gi plassen til noen andre som trenger den og som er positivt innstilt til hjelpen
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Benway hvorfor tar du opp plassen på dps og ambulerende team hvis du uansett motarbeider dem? Gi plassen til noen andre som trenger den og som er positivt innstilt til hjelpen
Vis hele sitatet...

Ikke alltids like lett å vite sitt eget beste når man er 15 år....
Det har utviklet seg og er mer komplisert enn som så. Jeg trenger den hjelpen jeg får, og er ikke i opposisjon mot noen med mindre jeg møter en total drittsekk. Jeg liker ikke systemet, men jeg elsker mennesker. I min virkelighet er vi alle fanget i systemet, uansett hva vi driver med.

*edit: Uansett hva vi driver med bortsett fra den monstrøse oppgaven det er å finne oss selv, og å finne verden rundt oss på riktig måte.
Sist endret av Benway; 26. mai 2021 kl. 12:58.
New generation
colakork's Avatar
Du trenger å få fylt dagene dine til du klarer å tenke opp andre løsninger enn benzo

Du kan selvfølgelig når som helst drite i opplegget og slutte å møte opp men du bremser bare framgang for deg selv.

Du trenger ikke å være rå, fin eller smart for å finne din flokk. Sånt ordner seg og den eneste måten du lærer det på er å gå igjennom den usikre perioden hvor alle i rommet er fremmede. Plutselig er det ikke så vanskelig lenger fordi du har lært. Og sånn er det med alt i livet.
Sitat av Benway Vis innlegg
Ikke la dem knekke deg. Du er myndig om tre år.
<3
Vis hele sitatet...
Så du tror de forsøker å knekke han?

Sitat av Benway Vis innlegg
Jeg har vært i opposisjon mot systemet siden jeg begynte på barneskolen og er det enda i en alder av 33.
Er fremdeles i systemet med ambulerende team fra kommunen og DPS. Nå er jeg voksen og kan gjøre hva jeg vil, men gjør ingenting.

<3
Vis hele sitatet...
Gutt på 15: Vil du sitte å gjøre ingenting om nye 15 år? Høres det bra ut?
Hvis du ikke har jobb og inntekt vil ingen jenter ta i deg med tang. Ikke fordi jenter er simple eller gullgravere. Men fordi det koster å ha en familie.
De som forsøker å hjelpe deg gjør akkurat det. Forsøker å hjelpe deg.
Hvis du hekter deg på benzo får du det ikke bedre. Du får det værre. Ting tar tid. Du kommer til å finne ut at å stange hodet mot vegge ikke hjelper.
Eller du kan dra et sted der systemet ikke regjerer. Sier ikke at det blir lett. Men det lar seg gjøre. Seasteding foreksempel. Da kan du være din egen hærre.
Eller du kan ta imot hjelp.
Du er 15 år. Du er ikke tørr bak ørene etter fødsel engang. Bare ta deg sammen og skjerp deg. Med den innstillingen du har nå ender du opp som en taper, rett og slett.
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av RaveX Vis innlegg
Du er 15 år. Du er ikke tørr bak ørene etter fødsel engang. Bare ta deg sammen og skjerp deg. Med den innstillingen du har nå ender du opp som en taper, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Har/hadde skjerpet meg jææævla lenge, men hva får jeg igjen? "Ikke godt nok"? Eller "du er ubrukelig". SÅNNE som deg er årsaken til ting blir som det er, verden og de rundt meg gjorde meg til den jeg er. Sånne som deg er årsaken til min holdning mine problemer, min sosiale angst, min depresisjon, mine selvmordstanker. Så bare fuck off.
Da jeg var 15 år dro jeg på skolen, fulgte med i timene, gjorde lekser når jeg kom hjem og spilte world of warcraft resten av dagen. Den tiden var ikke så værst. Blir dette et for kjedelig liv for deg gjennom ungdomsskolen? Når du begynner på VGS så bytter man uansett omgangskrets.
Sist endret av Superspurv; 26. mai 2021 kl. 16:53.
BRAND ∞ STRONG
Hvis folk rundt deg hele tiden sier:
"Ikke godt nok"
og i hvert fall hvis de sier:
"du er ubrukelig"
så burde du omgi deg med andre mennesker.
Hvis det er mulig.
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Da jeg var 15 år dro jeg på skolen, fulgte med i timene, gjorde lekser når jeg kom hjem og spilte world of warcraft resten av dagen. Den tiden var ikke så værst. Blir dette et for kjedelig liv for deg gjennom ungdomsskolen? Når du begynner på VGS så bytter man uansett omgangskrets.
Vis hele sitatet...
Læreren er noen fitter bare pga jeg skriver det er det ikke sånn jeg kaller de det! Men får 1’er i nesten alt (selv om jeg gjør så godt jeg kan) har kanskje 2 fag jeg får 2-3.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Læreren er noen fitter bare pga jeg skriver det er det ikke sånn jeg kaller de det! Men får 1’er i nesten alt (selv om jeg gjør så godt jeg kan) har kanskje 2 fag jeg får 2-3.
Vis hele sitatet...
Har du sjekket deg for dysleksi? ADHD er jo også en ting det kan være fint å bli utbredt for, ville tatt og snakket med fastlegen min
Har ikke lest alt men ikke begynn med benzo som 15 åring, du blir helt sikkert hekta og da er det gjort.
Prøv heller å få et annet utløp for det du føler, trening kan hjelpe f. eks.
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jorg Vis innlegg
Har du sjekket deg for dysleksi? ADHD er jo også en ting det kan være fint å bli utbredt for, ville tatt og snakket med fastlegen min
Vis hele sitatet...
Har diagnose på begge de to ja. Gikk på meds for ADHD, men ble søvnløs og sint og deppa.
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Blueberry_Haze Vis innlegg
Har ikke lest alt men ikke begynn med benzo som 15 åring, du blir helt sikkert hekta og da er det gjort.
Prøv heller å få et annet utløp for det du føler, trening kan hjelpe f. eks.
Vis hele sitatet...
En til som nevnte trening/turer, men det gjør jeg 3+ ganger uken neppe noe hjelp.
New generation
colakork's Avatar
Jo flinkere du er nå til å oppføre deg og gjøre det du skal, jo lettere blir det å ha et kjekt liv når livet ditt FAKTISK starter i 20årene.

Du er en liten gutt som skal forvandles helt de neste 5årene. Det er ditt valg om du skal være en smart mann om 5år som kan ta vare på ei jente eller bare en narkis dropout som chiller og speedrunker foran pcen.

Det er flere bedrifter som kommer til å gi deg læreplass uansett om du har 1ere i alt. Så lenge du klarer å oppføre deg og møte opp!!! Fremtiden din er seriøst i dine hender, du er dritheldig som har folk som bryr seg og passer på deg. Du vil forstå dette om 5år.
Sist endret av colakork; 26. mai 2021 kl. 20:40.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har diagnose på begge de to ja. Gikk på meds for ADHD, men ble søvnløs og sint og deppa.
Vis hele sitatet...
Snakket du med legen om at det ikke funket? finnes en god del forskjellige medikamenter der ute mot adhd. Ofte så må man prøve seg frem med en del før man finner et som passer deg.

Verdt å ikke gi det opp helt enda, og det samme gjelder dysleksien, går fint ann til å ta videre utdannelse selv med dysleksi, krever selvfølgelig litt ekstra men alt blir fort mye lettere når du bare finner noe gode og passende studieteknikker for deg.
Sist endret av Jorg; 26. mai 2021 kl. 20:59.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som srkiver nedlatende her kan aldri ha hatt noe problem med "systemet".

TS skriver tydelig at hans frustrasjon er at selv om han gjør som han blir bedt om så får han bare flere begrensninger og 1ere og 2ere igjen for det. Og så foreslår dere å "skjerpe seg", tenke seg 10 år fram i tid, gjøre lekser og spille wow!?

TS: Si og gjør akkurat hva du vil. Det er riktignok ofte det aller vanskeligste.

Husk at om det du sier og gjør er skadelig for deg selv (feks. benzo) og folk du liker, så er det antagelig noe annet du egentlig vil, finn dét.
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jorg Vis innlegg
Snakket du med legen om at det ikke funket? finnes en god del forskjellige medikamenter der ute mot adhd. Ofte så må man prøve seg frem med en del før man finner et som passer deg.

Verdt å ikke gi det opp helt enda, og det samme gjelder dysleksien, går fint ann til å ta videre utdannelse selv med dysleksi, krever selvfølgelig litt ekstra men alt blir fort mye lettere når du bare finner noe gode og passende studieteknikker for deg.
Vis hele sitatet...
Har prøvd mesteparten av medikamenter for ADHD (elvanse, strattera, Ritalin, medikinet) strattera gjorde meg lat og følelsesløs/fryktløs og ganske sint på alt og alle, elvanse satt jeg våken i 2 døgn og fikk mange psykose-symptomer. Ritalin var samme effekt som strattera.
Du skal vite at jeg kjenner meg veldig igjen i deg. Har bodd i 4 forskjellige fosterhjem og 16 forskjellige institusjoner fordelt rundt om i Norge, og gjorde det du nevner med benzo og alt mulig annet av rus klarte å styre noenlunde unna heroin. No er eg 30år og ble rusfri for ca 3 år siden har etter det tatt lappen på bil, gravemaskin og hjullaster og et halvtårkurs innen brønnboring på fagskolen fikk en jobb på fraktebåt som maskinpasser for noen uker siden og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen for meg og min familie. Nok om meg. Angrer sykt på tideligere måte å tenke på når det gjelder skole og utdanning osv..

Om jeg kan gi deg noen tips i livet vil det være å slutte å se på folk/ arbeiderne rundt deg som noen fitter, mulig noen er det. Men er sikker på at mange vil deg kun godt.

Det er nå det er viktig for deg at du bygger et best mulig fundament til å bygge videre på resten av livet ditt. Du skriver at du gjør ditt beste på skolen, fortsett med det. Ikke gi opp noe som helst det er kun du og ingen andre som er ansvarlig for ditt eget liv. Joda du er under 18år osv. Men til syvende og sist er det kun du.

Prøv å ikke tenk på "problemer" ikke la slike tanker gro videre, det du tenker får du ofte igjen med renter.. alle får vi automatiske tanker i hode men vi bestemmer selv om vi vil bygge videre på de eller ikke.

Det er nå du bør fullføre ungdomskolen og få tatt deg en utdanning eller et fagbrev. Ikke for andre sin skyld men kun for din egen skyld og din fremtidige familie og ditt liv.

Det at du skriver her og formulerer deg bra, er et godt tegn, du fikser dette om du vil.

Husk at det som ikke knekker deg gjør deg sterkere.

Bare noen tips, du må selv velge hva du vil med livet ditt