Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5272
Kan noen fortelle meg minimumskravene jeg trenger? Jeg har alltid kjøpt PCer som er altfor bra og dyr for hva jeg egentlig trenger og nå har jeg ikke mange tusenlapper å bruke så håper å finne noe greit til 2500-3500.

Mitt bruk: hovedsakelig brukes til vanlig nettsidesurfing, nettsidebygging på wordpress, email, skype og Word. Må være liten og lett å putte i sekken.

Jeg har Steam og vil helst ha mulighet til å kunne spille lette spill der men ikke om det koster meg flere tusen mer?! Det er veldig sjeldent jeg spiller så jeg er ikke på jakt etter noe gaming laptop.

Kunne de billigste passa for mitt bruk? De med Intel celeron prosessor som denne Acer eller denne Medion , eller denne HP eller må jeg opp i minimum i5 prossesor eller i3 prosessor som denne? som er litt over budsjettet mitt men lavest pris med i3.

Har forresten ikke noe i mot å kjøpe brukt men vet ikke hva jeg skal se etter, og er det trygt mtp phishing, keylogger osv?
Sist endret av MittBrukernavn; 2. mai 2021 kl. 05:39.
Acer er jeg veldig fornøyd med hvertfall. Har hatt min i 4 år nå, men det som skjedde for en stund siden er at harddisken døde, så jeg kjøpte meg bare en ny til 500 kr, og nå er den kjapp og god som ny.

Jeg har spilt på samme PCen på steam også siden 2016, Sims 4 er svært og tar mye plass. Bruker bare en vifte under PCen jeg kjøpte separat siden vifta på PCen ikke er god nok for spillet.

Det fungerer helt ok, men hadde jeg hatt penger til en gaming pc hadde jeg heller kjøpt det.
Spørs hvor mye du spiller og hvor mye du bruker på hva.

En rimelig pc fungerer hvertfall bra i dag enn for 10 år siden.
Lurer mer på hvilke specs jeg minimum ha!? Ikke som jeg ideelt sett burde ha for jeg vet jeg burde ha i3 eller i5 prosessor,8 GB ram og stor hardisk med mye lagringsplass for å kalle det en bra pc til all bruk men det er ikke noe jeg har råd til eller nødvendigvis bruk for nå.

Vil for eks celeron prosessor,4gb ram og 32 eller 64gb lagring (de billigste laptopene etter chromebookene) holde for simpelt bruk som Skype, Word, internett, discord og en gang i blandt lette spill via steam?