Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 16107
R.i.p 23.04.2021
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg spurte ved siste levering, og ble fortalt at dem MÅ ha kontrollnummeret på bankkortet mitt. Så tydeligvis stoler ikke butikken på sjåførene sine.
Vis hele sitatet...
Da har du utrolig uflaks ivar.. kjøper røyk & øl fra kolonial.no noen ganger i mnd, de spør aldri om legitimasjon.de setter bare fra seg varene utenfor & ringer på og sier hei/haddebra
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Da har du utrolig uflaks ivar.. kjøper røyk & øl fra kolonial.no noen ganger i mnd, de spør aldri om legitimasjon.de setter bare fra seg varene utenfor & ringer på og sier hei/haddebra
Vis hele sitatet...
Bruker du å meny? Kanskje jeg skal begynne med dette i stede. Men hvorfor ringer de på for å si hei? Det gidder jeg ikke
Sist endret av Dodecha; 9. april 2021 kl. 20:02. Grunn: "Det" heter Det
R.i.p 23.04.2021
Sitat av mendez Vis innlegg
Bruker du å meny? Kanskje jeg skal begynne med dette i stede. Men hvorfor ringer de på for å si hei? D gidder jeg ikke
Vis hele sitatet...
De ringer på når dem drar bare for å si at varene står utenfor døra. Behøver ikke åpne opp før dem har dratt.
Sitat av mendez Vis innlegg
Var dette kødd eller er det sant?



Du kjenner igjen sliten og kjørt jævel med flere tattoo på begge sider av ansikte som kommer innom omtrent daglig. Ikke kom her å fortell meg at du ikke husker han. Noen kunder husker du bare. Denne jævern drev på slik fordi han kunne.
Vis hele sitatet...
Vedkommende kan også være ansiktsblind.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg spurte ved siste levering, og ble fortalt at dem MÅ ha kontrollnummeret på bankkortet mitt. Så tydeligvis stoler ikke butikken på sjåførene sine.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at det er en rutine for å ha sitt på det rene angående salg av aldersbestemte varer. Tror ikke det handler så mye om at de ikke stoler på sjåførene. Heldigvis så er det mange butikker å velge mellom, hvis man føler man blir dårlig behandlet et sted så er det bare å kjøre 100 meter til neste butikk.
Sitat av mendez Vis innlegg
Denne jævern drev på slik fordi han kunne.
Vis hele sitatet...
Drev? Har han sluttet med å gjøre det? Hvordan løste du det?

Jeg løste min lignende situasjon ved å vise frem legitimasjon uoppfordret før han rakk å spørre, og si "Skal du se legitimasjon idag også eller?"

Han har ikke spurt siden.
Har du konfrontert han med dette og gitt han muligheten til å forklare seg? I så tilfelle, hva svarte han?

Synes det høres snodig ut at noen skal gidde å bruke tiden sin på å forsøple dagen til en vilt fremmed helt meningsløst, men hva vet vel jeg.. «Det finnes folk til alt» har min far fortalt meg hele livet og det kan stemme det. Finnes mye merkelig sammensatte mennesker der ute.

Er veldig spent på hva han svarer/svarte når han blir konfrontert med det.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg regner med at det er en rutine for å ha sitt på det rene angående salg av aldersbestemte varer. Tror ikke det handler så mye om at de ikke stoler på sjåførene. Heldigvis så er det mange butikker å velge mellom, hvis man føler man blir dårlig behandlet et sted så er det bare å kjøre 100 meter til neste butikk.
Vis hele sitatet...
Nå var dette snakk om hjemlevereing av varer fra nettbutikken til Meny. Der er det ikke så mange aktører å velge mellom. På senteret er det 2 matbutikker, dem ber aldri om leg. Og i motsetning til deg kan jeg ikke kjøre til neste butikk: jeg har nemlig ikke førerkort. Ønsker jeg å handle på Kiwi må jeg ta taxi hjem, og da lønner det seg ikke lenger.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nå var dette snakk om hjemlevereing av varer fra nettbutikken til Meny. Der er det ikke så mange aktører å velge mellom. På senteret er det 2 matbutikker, dem ber aldri om leg. Og i motsetning til deg kan jeg ikke kjøre til neste butikk: jeg har nemlig ikke førerkort. Ønsker jeg å handle på Kiwi må jeg ta taxi hjem, og da lønner det seg ikke lenger.
Vis hele sitatet...
Sorry, den er kjip. Jeg mente at det ofte flust av butikker å velge mellom, men når man ikke kan kjøre bil selv så blir jo det vanskelig.

Men, jeg står inne for det med rutinen vedrørende legitimasjon. Tror ikke det er personlig hverken overfor deg eller sjåførene.
Du får neppe endret rutinene til Meny, ikke uten masse pes i det minste. Men det du kan endre er jo hvordan du reagerer på forespørselen om å vise ID ved bestillingen av alkohol. Nå vet du at de har en rutine på at ID skal vises. Vel, da må du forholde deg til det eller kanskje heller velge å kjøre taxi til kiwi. Sjåføren som leverer ut varene gjør jo bare jobben sin, og følger pålagte krav fra arbeidsgiver. Neste gang kan du jo bare ha ID klart i lommen når de vet de snart skal levere også bare viser du ID direkt når du åpner. Du har fått det du trenger, og de har fått det de trenger så kan dere begge to fortsette dagen på best mulig måte.
Jeg har ingen problemer med å vise ID. Jeg ble bare så overrasket første gangen og begynte bare å lure litt.
Åhh, trodde du ble jøtul het i hodet når de spurte etter ID. Litt vel tidlig på dagen jeg postet det innlegget.
Si til han at han må slutte med flørtingen sin og be han om telefonnummer for en date.

Det vil få han til å holde kjeft
Sitat av RadiantRealms Vis innlegg
Si til han at han må slutte med flørtingen sin og be han om telefonnummer for en date.

Det vil få han til å holde kjeft
Vis hele sitatet...
Hvem vet? Kanskje han blir enda mer gira på å holde han der for en god prat.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Åhh, trodde du ble jøtul het i hodet når de spurte etter ID. Litt vel tidlig på dagen jeg postet det innlegget.
Vis hele sitatet...
Det går greit. Du er tilgitt. :-D
Kan du ikke bare vise leg med et smil, da? Si at det er hyggelig at han tar deg for å være så ung? Hvis du møter han på en positiv måte og slår av en liten (hyggelig) prat når du handler, så husker han deg kanskje neste gang? Er vel ikke verre enn det?
Man må - uansett alder - vise legitimasjon når man får alkohol tilkjørt. Det er strenge regler når det gjelder alkohol.

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/...faa-kjoepe-oel
Sitat av caperno Vis innlegg
Man må - uansett alder - vise legitimasjon når man får alkohol tilkjørt. Det er strenge regler når det gjelder alkohol.

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/...faa-kjoepe-oel
Vis hele sitatet...
Ifølge den artikkelen der kan det tenkes at de reglene blir bestemt av kommunen. Med andre ord, så kan det bety forskjellig praksis i de forskjellige kommunene.
Ved utkjøring av aldersbestemte varer, så kreves det signatur. Da kan det tenkes at man bruker legitimasjon for å kontrollere at vedkommende er rette mottaker.