Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5322
Hei skal til Trondheim i en uke pga medisinsk behandling og vil få mye fritid.
Jeg har med egen bil og hadde tenkt meg en dag for å se Røros men ellers har ikke peiling, hva burde oppleves i trondheims region?

Er matvrak og hvor burde jeg spise en bedre middag eller vanlig ikke så dyr mat?

Det viktigste hvor er den beste kebaben i Trondheim, helst döner da vanlig bab kjøtt er jo samme over alt med "kjøtt" sprøyta ned i 10 liters form og fryst er ikke akkurat høydare
Bedre middag : Bistroen på Fagn eller Le Bistro.

Kebab : (i sentrum) Istanbul

Oppleves : (Covid editon) Om du ikke har vært i Trondheim før, opplev den til fots. Pen by.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Stiller meg bak forslaget om Istanbul kebab, det er skikkelig tyrkiske kebabretter og ikke det vanlige mølet.

Kan være verdt å ta Trikken opp til Lian for å se litt natur, tar ikke mye mer enn en halvtime å spasere rundt vannet der.

Ellers er vel mye stengt så jeg har ikke bedre forslag på stående fot.
Kan bare anbefale vår frues kirke, helst på dagtid
Sykkelheisen i trondheim er ganske særegen vil jeg påstå. Jeg ble ihvertfall meget fasinert.
Det skal jo sies at elsykkeler gjør noe av den samme nytten i dag, men når jeg så innredningen for 10 år siden var jeg ganske mindblown.
Kanskje Burger i fra Bugatti
Slenger med en anbefaling av SuperHero Burger. Skamgode saker.
Infidel
gekko4u's Avatar
Trådstarter
Da var kebab fra Istanbul inntatt, det var akkurat hva jeg mente i ts og smakte fortreffelig, takk for tips folkens
Jeg vil heller anbefale å ta turen til Tyholttårnet greit nok at restauranten heter Egon, men da vil du få en utsikt du ikke vil glemme, og helt allright mat.

Ellers stiller jeg meg bak rådene om å ta bena fatt. Gå gjerne rundt bakklandet (der er også sykkelheisen). Hvis du vil ha matopplevelse litt utenom det vanlige kan du ta bilen opp til fossegrenda og "lager 11".

Ha en riktig god tur i bartebyen og lykke til med behandling
Gå en tur på Bakklandet, og over Gamle Bybro til Nidarosdomen. Eller rett opp til Festningen. Anbefaler å teste pizzaen på Grano. Ta en lunsj på Moulangerie. Asiatisk mat på Benja Siam. To Rom og Kjøkken er en god, men dyrere restaurant.
Mange av dette forumets brukere vil nok like seg på Sortlademoen, selv om det ikke er noe for meg personlig. Men det regnes for å være en turistattraksjon. En litt stusselig utgave av fristaden i CPH.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Bored Vis innlegg
Mange av dette forumets brukere vil nok like seg på Sortlademoen, selv om det ikke er noe for meg personlig. Men det regnes for å være en turistattraksjon. En litt stusselig utgave av fristaden i CPH.
Vis hele sitatet...
*Kremt* Det heter Svartlamon.
Sushi på Sabrura
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Sushi på Sabrura
Vis hele sitatet...
Den er ikke noe "spesiell" imo, heller dra til Ya sushi, litt lengre venting, en insta buffet, men du får relativ fersk sushi.
lager 11 er bra opplegg! Kinesisk, gresk, chilensk, arabisk, indisk, vietnamesisk, koreansk og polsk mat på en plass
@kimmy9gga som i ˚nice men den var den siste»? Helt rå video btw

Ta deg en tur på hector på solsiden. Sjuk mat til en ok pris, samt good vibes
Om du har bil og er interessert i ww2 greier så anbefales en tur på brettingen som ligger på Fosen halvøya, en hel skog med bunkerser og det står også igjen en kanon som det ble skutt mot tirpiz med ifølge en som var lokal og kunne mye om plassen.

Kjør til bommen og parker der så er det bare og gå langs grusveien opp så går du forbi masse bunkerser og tunell systemer og du får oversikt over bunkere som ligger utenom vegen langs berget og sjøen.
Kul opplevelse om man er litt interessert i krigs historie.
Kan anbefale Grano om du har lyst på god italiensk pizza (den er dog ikke stekt i vedovn). Mellom 11-15 får du lunsjtilbud og da koster en pizza bare 109kr som virkelig ikke er så ille. Har også hørt gode ting om Frida som er en meksikansk resturant, litt dyrt, men skal være verdt det.
Når vi er inne på restauranter, så skrev jeg en liten oppsummering av restauranter i Trondheim for noen måneder siden. I burgerkategorien vil jeg også legge til Kompis, som er veldig god!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Angående Grano, de baker også chiabatta og surdeigsbaguetter som er helt fantastiske.
De selger også spekemat, de har en trøffelsalami som jeg unner meg nå og da sammen med baguettene deres, og de selger Ost.

Så du kan dra dit å kjøpe panini, favoritten så langt er kylling, bacon, bøffelmozzarella og pesto.
Sist endret av Dodecha; 23. mars 2021 kl. 13:55.
Ikke glem
  • Gola kan lese mer om de her. (Hjemmelagd Gelato)
  • Kōnā (Dim sum med svin og siu mai er veldig godt + peking and)
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Den er ikke noe "spesiell" imo, heller dra til Ya sushi, litt lengre venting, en insta buffet, men du får relativ fersk sushi.
Vis hele sitatet...
This ^^
Beste sushi opplevelsen jeg har hatt faktisk. Jeg har spist sushi i ganske mange byer(alexsushi(?) i oslo også) som visstnok skal være den beste i landet. Men ingenting kan måle seg med ya-sushi. Har ikke de flyttet nå, kimmy9gga?

Mente det var en kollega som sa at den ikke lå på samme sted lengre? Før lå det jo rett ved Olav Trygvasons gate. Rett overfor grano forøvrig.

Edit; De heter nå "sushime"
Samme eier, samme mat. Bare nytt navn og lokasjon!
Sist endret av Heimdall-; 24. mars 2021 kl. 15:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
This ^^
Beste sushi opplevelsen jeg har hatt faktisk. Jeg har spist sushi i ganske mange byer(alexsushi(?) i oslo også) som visstnok skal være den beste i landet. Men ingenting kan måle seg med ya-sushi. Har ikke de flyttet nå, kimmy9gga?

Mente det var en kollega som sa at den ikke lå på samme sted lengre? Før lå det jo rett ved Olav Trygvasons gate. Rett overfor grano forøvrig.

Edit; De heter nå "sushime"
Samme eier, samme mat. Bare nytt navn og lokasjon!
Vis hele sitatet...
Stemmer det! Har nesten ikke spist ute siden pandemien startet, men ja virker som de har flyttet til Fjordgata nå ja, og endret navn, men er definitivt en av de beste sushi opplevelsene jeg har hatt.
Mulig å kapre tråden bittelitt, og spørre hva folk anbefaler av utvalget på Foodora? Har fått gavekort på 200kr som må brukes i helga. Vurderer Døgnvill, men kunne tenke meg noe annet enn burger for en gangs skyld. Har god erfaring med Kompis, men synes burgerene er utrolig små. Finnes det noen som har mer NY style pizza, istedenfor italiensk pizza?
Sist endret av drewjuice; 26. mars 2021 kl. 21:02.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Mulig å kapre tråden bittelitt, og spørre hva folk anbefaler av utvalget på Foodora? Har fått gavekort på 200kr som må brukes i helga. Vurderer Døgnvill, men kunne tenke meg noe annet enn burger for en gangs skyld. Har god erfaring med Kompis, men synes burgerene er utrolig små. Finnes det noen som har mer NY style pizza, istedenfor italiensk pizza?
Vis hele sitatet...
hva med phu yen, lille thailand

hvis du liker kinesisk/ thai mat- Phu yen eller Lille thailand elgester

anbefaler også buffet på thai thai, masse god middag + kaker og is til en ok pris
Sist endret av heihei67; 26. mars 2021 kl. 21:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Denne har både stått imot krig og dynamitt".
Et stort gammelt skip fra Storbritannia, bygd av betong(!) som ble strandet på Fosen i krigsåra. Skipet er forsøkt fjernet flere ganger, men det virker som at skipet bare står sterkere og sterkere nedi sanden.

https://www.nrk.no/trondelag/lekter-...-ar-1.11275573