Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3720
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor var det egentlig hasjtørke? Jeg vet at korona og at de stengte grensene var et innspill, men var det alt? Jeg fikk høre av noen at det også hadde noe med at et stort dyrke-greie ble tatt i Tyskland(?? Husker ikke om det var Tyskland), kan noen isåfall fortelle litt om det?
Anonym bruker
"Underernært Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var nok for å tjene mer

En på Snapchat annonserte med høyere priser nå nylig pga "snart tørke igjen" hehe
Var det ikke et tonn som ble beslaglagt for ikke så lenge siden? Også tror jeg noen ble tatt nede i Nordafrika der mye av produksjonen er. I tillegg til superstengte grenser så blir det litt utfordrende å få frakta ting inn til Norge.
Det var nok ikke det som skjedde.
1: Grensene ble stengt, og folk måtte finne nye metoder.
2: Operasjon Hubris slo STORE operatører i Norge ut av spillet.
3: Noen av de største produsentene i Marokko ble tatt, og kongen i Marokko gikk ut med at de skal gå hardt etter hasj-produsenter & smuglere en tid fremover,
4: Maaange storsmuglere i Spania ble tatt, og politiet trappet opp hardt mot båttrafikk til Spania fra Marokko, og generelt smugling der nede.
5: Prisene steg til værs pga at det ble vanskeligere å få ting inn til Norge, mindre tilgang på produkt i Spania & Nederland, og risikoen med smugling ble betraktelig større som følge av Covid-19.
Sist endret av jaffarbigbag; 5. mars 2021 kl. 10:23.
Oslo ser ut til å ha tatt seg opp igjen. Fått tilbud om hasj tette ganger de siste dagene
Et tonn her, et tonn der.
Igjennom kommer det uansett.
Anonym bruker
"Fri Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er at det bare er smålangere som vil tjene ekstra.
Har man gode kontakter er prisen flat - og har vært det i flere år også under corona.
Hvertfall sånn for meg i Oslo.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flere båter ble fanget a politiet
Anonym bruker
"Lilla Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I Bergen har jeg ikke opplevd at det har vært tørke siden begynnelsen av corona i 2020. Og da var det heller en kombinasjon av ting som førte til at det var tørke, slik som jaffarbigbag nevner.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prisene går opp med strengere grensekontroll. Helt logisk og normalt da det løper mye mye mye mye større risk for å bli tatt for de som frakter det.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I Bergen har jeg ikke opplevd at det har vært tørke siden begynnelsen av corona i 2020. Og da var det heller en kombinasjon av ting som førte til at det var tørke, slik som jaffarbigbag nevner.
Vis hele sitatet...
Men her i Bergen så er det en kjennsgjerning at selv om det har vert brunt ute, er det vanskelig å finne grønt. Og da er det min opplevelse at om en er villig til å betale, så finnes det.

Prisene har holdt seg rolig i mange år, så at det steg med Corona er nok naturlig. Er endel fint grønt i Bergen nå - fikk se en skikkelig lokal dyrket bud og den var fet. Så om disse nye tilskuddene fortsetter å dyrke litt her og der så blir nok forsyningen bedre og mer stabil.
Anonym bruker
"Lilla Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men her i Bergen så er det en kjennsgjerning at selv om det har vert brunt ute, er det vanskelig å finne grønt. Og da er det min opplevelse at om en er villig til å betale, så finnes det.

Prisene har holdt seg rolig i mange år, så at det steg med Corona er nok naturlig. Er endel fint grønt i Bergen nå - fikk se en skikkelig lokal dyrket bud og den var fet. Så om disse nye tilskuddene fortsetter å dyrke litt her og der så blir nok forsyningen bedre og mer stabil.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt om problemstillingen, men kan ikke si at jeg har opplevd det, med unntak av mars/april i fjor. Har hatt tilgang på skamgod grønning hele tiden etter det. Silver haze, amnesia osv osv. Kan hende jeg er heldig og har en kis som har hovedfokus på grønning da.

Utifra hva han har sagt så er noe av det grodd "lokalt" og annet er smuglet inn fra utlandet. Prisene har heller ikke vært dårlige, så lenge man er villig til å kjøpe inn litt større mengder. Om man kjøper smått derimot så koster det fort 250 per g.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det er vel ikke mangel på grønt i norge nå! det har jo nesten aldri vært så mye grønnings som det er nå pga div tørker tidligere. det finnes der ute, og dere blir antageligvis lurt om dere betaler dyre skjorter for det!
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
det er vel ikke mangel på grønt i norge nå! det har jo nesten aldri vært så mye grønnings som det er nå pga div tørker tidligere. det finnes der ute, og dere blir antageligvis lurt om dere betaler dyre skjorter for det!
Vis hele sitatet...
Bergen du og?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Grønt burde jo være rimeligere enn hasj..?
Fant uansett ut at prisen bare er bull her i byen. De tjener mer nå enn før korona kom. Dobler pengene sine på hekkere...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Grønt burde jo være rimeligere enn hasj..?
Fant uansett ut at prisen bare er bull her i byen. De tjener mer nå enn før korona kom. Dobler pengene sine på hekkere...
Vis hele sitatet...
Det burde være rimeligere, men grunnet volumet marjiuana tar kontra hasj er det som regel dyrere. Det er vanskeligere å smugle inn store mengder marijuana da det tar mye mer plass.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg mente hjemmedyrket weed.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei jeg er i oslo men jeg ser for meg at det er samme situasjon i bergen. det kan jeg ikke si med sikkerthet da. men ser ikke for meg at det er en annen situasjon der mtp. tidligere tørker
Den tørka som var først - ifjor, der ble det tørr i bygdene i nord allerede i oktober, ble ikke bedre under covid.

Dog - det lærte både folka i nord og sør det å dyrke sjæl. Tenker bare på hvor mange grønntomlinger som dukka opp på dnmno et halvt år etterpå lockdown1 liksom

Ilag med at tollen gikk åpent ut å sa at de hadde beslaglagt mye mye mer frø som følge av covid.

Aldri så galt, eh ?

Fikk ihvertfall meg til å bli kjent med cbd-holdig weed, og endelig kunne til og med jeg røyke sporadisk uten å bli liv fettw redd/spise en beroligende først =)
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme her. rundt oslo området var det tomt for hasj i oktober før corona og folk har begynt å dyrke etter det etter min erfaring
Har hørt at Marokko går for legalisering og kommer til å sende all hasjen lovlig til Canada framover. Hvis det skjer, så vil det bli ganske tørt.
Anonym bruker
"Troende Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
pga Marokko... det har vært stabilt lenge nå