Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1143
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg har gått fast pp subutex lenge, men har ikke tatt i går eller i dag. Jeg fikk tak i noen tabletter ren morfin 10 mg. Vet noen hvor lenge man må være uten sub før man kan ta morfin? Og skyter jeg morfin, hva burde jeg begynne med?
Ville ha ventet i minst 24 timer før jeg prøvde å bruke morfin
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det har gått 48 timer siden sist jeg tok sub. Og de 24 timene før det tok jeg bare 0,6 mg temgesic

Jeg har aldri skutt morfin før. Har skutt masse subutex da. Så har rent utstyr og filter. Trenger jeg å filtrere rene morfin tabletter? Hvilken dose burde jeg Hilde meg til? 5 mg?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvilken dose burde jeg Hilde meg til? 5 mg?
Vis hele sitatet...
Har du gått på subutex lenge blir 5mg alt for lite.
Selv etter 24 til 48 timer uten.
20 kanskje.
Håper for deg at du har Nycomed Morfin. Har aldri sett en morfin tabl løse seg så fort og fullstendig opp i lunkent vann.
Sist endret av Arex_x; 4. juli 2020 kl. 16:32.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vet ikke, det står «Morfin 10 mg tabletter og en liten logo med Takadeo eller noe.

Jeg skøyt nettopp 5 mg. Kan jeg ta 5 til? Eller opptil 20, var det det du mente? De løste seg veldig godt opp i vann. Jeg filtrerte pilla før jeg skøyt. Men er det nødvendig å filtrere de små pillene?
Etter det jeg forstår er en terapautisk dose er ofte 10mg. Og dette vil en lege gi en vanlig pasient som kommer inn uten å være vant med opiater i det hele tatt. Så da kan du tenke at det sikkert ville blitt litt lite for deg. Men jeg ville ikke gjort noe over 30mg. Og ikke alene plis.

Edit: Ja. Tror Takedo er det som het Nycomed før i verden.
Du burde filtrere, ja.
Sist endret av Arex_x; 4. juli 2020 kl. 16:43.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar! Jeg prøver litt til, tenkte bare at det kanskje var noe annet når man skyter det rett k åra fremfor å ta dem oralt
Subben blokkerer nok litt fordi. Så du får nok ikke full effekt av morfin
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har skutt 15 mg nå, men har røyka bønne i tillegg.. har bare 25 mg igjen .
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sparte de 25 mg til i dag, burde jeg ta de oralt eller får jeg best effekt ved å skyte de?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sparte de 25 mg til i dag, burde jeg ta de oralt eller får jeg best effekt ved å skyte de?
Vis hele sitatet...
Jeg vil egentlig ikke anbefale noen å skyte tabl medisin som ikke er beregnet på å skyte. Det er alltid et ekstra lag med risk når man injiserer en medisin beregnet på å svelge.
På tom mage kan man få et merkbart "kick" om man svelger dem. Ikke like sterkt som hvis man tar i åra, så klart. Kommer mye an på. Dagsform. osv. Om du fortsatt har subutex i systemet.
Hvordan synes du det du tok i går virket? Fornøyd?
Du får jo best effekt ved å skyte de. Men, ja. Som sagt. Føler at det er feil å anbefale noen å gjøre det.
Vær forsiktig. Og ta vare på deg selv.
Sist endret av Arex_x; 5. juli 2020 kl. 13:01.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sparte de 25 mg til i dag, burde jeg ta de oralt eller får jeg best effekt ved å skyte de?
Vis hele sitatet...
Du burde gi de til meg
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vet uke hva jeg merket i går, hadde røyka for mye bønne for tidlig på dagen og utover. Men merket ikke det helt store. Har svelga 10 mg i dag, kjenner ikke det helt store nå heller. Har 15 mg igjen. Prøver å skyte de. Har skutt sub veldig mange ganger, bruker sterilt utstyr og vann. Vil bare få det beste ut av det jeg har igjen. Klarer ikke spare de ;-P gir tilbakemelding på om det blir funk
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Med en gang jeg tok smellen var det som om jeg fikk veldig høyt blodtrykksfall, det var hvertfall lignende følelse.. kriblet litt på ryggen og bena før ting ble normalt igjen. Vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Kjenner ingen eufori. Har ikke tatt sub på over tre døgn. Og da tok jeg bare litt. Hadde en ganske kjip dag før jeg tok smellen, kanskje jeg under minste kan få en litt bedre dag hvis jeg maner frem en placebo-effekt.

Hvor lenge må jeg vente med å ta sub igjen nå som jeg har morfin i systemet, noen som vet?
Du trenger ikke vente før du kan ta sub igjen, er andre vegen som blir feil.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så jeg kan trygt ta subutex i dag??
Huskeregel:

Dersom du har tatt buprenorfin (subutex/suboxone/temgesic) først vil du få mindre eller ingen effekt av å ta andre opiater(heroin, morfin, oxycontin, fentanyl etc.)

Dersom du har tatt andre opiater først og så tar buprenorfin risikerer du medisinsk indusert abstinenssyndrom; ekstremt kraftige opiatabstinenser.

I ditt tilfelle er det ikke sikkert du trenger å vente så lenge grunnet relativt lav dose morfin og liten effekt, men personlig ville jeg ventet minst 8 - 12 timer, eller helst til du begynner å bli abstinent.