Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1275
Heisan folkens, skal dra til madrid imorgen å tenker å ta med noe tobakk og alkhol hjem igjen. Kan jeg i teorien legge x-antall L 60% i bagasjen for så å kjøpe igjen når jeg kommer tilbake til norge uten noen risiko?

Jeg er foresten bare 18år, men reglene sier vell bare at man ikke har lov til å kjøpe drikke med mer en 22% alkohol?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, hvis du har med deg mer enn det du har lov til i bagasjen kan du risikere å bli fratatt dette og bøtelegges ved kontroll.

Her finner du informasjon om alkohol- og tobakkskvoten: http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233864
Trådstarter
Men har jeg som 18åring lov til å ta med 40%?
Er det fortsatt ikke grense på intill 22%?

EDIT;

Svarer på spørsmålet ditt;
For å innføre øl, vin og tobakk må du være over 18 år. Skal du ta med deg brennevin og lignende over 22 prosent, må du være over 20 år.

Kilde;
http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233864

OH, endrer igjen, Tias svarte på spørsmålet ditt og gidde samme link som jeg har oppgitt MY BAD
Sist endret av Wiiimp; 17. februar 2013 kl. 04:05.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Men har jeg som 18åring lov til å ta med 40%?
Vis hele sitatet...
Nei, som Wiiimp sier har du selvfølgelig ikke det.
Du har kanskje ikke lov, men visst du blir tatt til sides av en vakt, bare si hva du har med deg.

Jeg hadde for mye alkohol med for høy prosent + for mye tobakk, men vakten brydde seg ikke og sjekka bare om jeg hadde noe annet i kofferten før han sendte meg videre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Jeg hadde for mye alkohol med for høy prosent + for mye tobakk, men vakten brydde seg ikke og sjekka bare om jeg hadde noe annet i kofferten før han sendte meg videre.
Vis hele sitatet...
Forveksler du sikkerhetskontroll og toll?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Forveksler du sikkerhetskontroll og toll?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde alt i kofferten min som ble sjekka inn, når jeg kom fram ble jeg dratt til sides rett etter jeg hadde henta kofferten ved båndet.
Send en pakke fra anonym avsender med sprit og sigg i, og send til en kompis.. Da kan du nekte for kjennskap til pakken hvis den blir stoppet i tollen.