Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 5875
Så en litt større fyr i dag og kom til og tenke på en ting.

Hvorfor har enkelte folk en gigantisk mage samtidig som de har tynne bein, ikke noe dobbelthake osv, mens andre folk har en stor mage, 10 haker, tykke armer, tykke ben, gigantisk rumpe osv?

Føler det ikke gir helt mening at på enkelte folk samler ALT av fett på magen, men utenom magen så ser personen slank og sunn ut, samtidig som andre personer er tykke stort sett overalt på kroppen.

Noen som har peiling på hva som gjør dette?
Mener å ha lest at det er genetisk betinget hvor på kroppen en samler fett.
Noen får feks kun en feit ræv. Andre får kulerundt fjes, dobbelthaker så store at hele halsen forsvinner og er bare feit over hele seg.

At noen tjukke folk har tynne bein er vel for at de beveger seg for lite? Sitter for mye å spiser men rører seg lite?
Tror det er genetisk.

Har lest at det finnes også relativt tynne personer som også får dobbelthake ved en viss bevegelse av ansiktet, så tror nok det ompapa sier stemmer.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Mener å ha lest at det er genetisk betinget hvor på kroppen en samler fett.
Noen får feks kun en feit ræv. Andre får kulerundt fjes, dobbelthaker så store at hele halsen forsvinner og er bare feit over hele seg.

At noen tjukke folk har tynne bein er vel for at de beveger seg for lite? Sitter for mye å spiser men rører seg lite?
Vis hele sitatet...
Jeg har stor mage men små bein, beina mine er nesten bare muskler, små % av fett. Mens magen min er nesten bare fett.

Dette vil jeg tro er fordi jeg går mye, har 0 kondisjon når det gjelder jogging/springing, men gåing går helt fint over lange distanser.
Sitat av Laude Vis innlegg
Jeg har stor mage men små bein, beina mine er nesten bare muskler, små % av fett. Mens magen min er nesten bare fett.

Dette vil jeg tro er fordi jeg går mye, har 0 kondisjon når det gjelder jogging/springing, men gåing går helt fint over lange distanser.
Vis hele sitatet...
Neppe, ettersom det er tilnærmet umulig å punktforbrenne fett fra kroppen. Er nok genetisk betinget
kommer av kosthold og lite trim..., mange av dem som er glade i øl har stor mage, andre feite kaster i seg allt mulig og for mye
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Neppe, ettersom det er tilnærmet umulig å punktforbrenne fett fra kroppen. Er nok genetisk betinget
Vis hele sitatet...
Med tanke på at mine bein drar en vekt på over 100kilo over mangen år så vil jeg tro at mine lår, legger osv. Bygger seg sterkere å dermed bygger mer muskler? Samtidig som magen blir mindre brukt å dermed mindre muskler og mer fett?
Sitat av Laude Vis innlegg
Med tanke på at mine bein drar en vekt på over 100kilo over mangen år så vil jeg tro at mine lår, legger osv. Bygger seg sterkere å dermed bygger mer muskler? Samtidig som magen blir mindre brukt å dermed mindre muskler og mer fett?
Vis hele sitatet...
At dine bein "drar nytte" av tung overkropp er det lite å si på, og videre vil selvfølgelig disse oppnå større belastning og ved aktivitet vil det også selvfølgelig stimulere til mer muskelvekst. At du har annen muskel/fett ratio på magen er jo også åpenbart, i og med at dine bein får mer trening enn eksempelvis din mage.

Men alt i alt handler dette for det meste om genetiske forhold. En kvinne vil, i de fleste tilfeller, først og fremst legge på seg rundt hofter, lår og rumpe, mens hos en mann samler dette seg gjerne i mageregionen. Videre har du også individuelle forskjeller. Fitnessmiljøet og eksperter sier seg som regel enig i at punktforbrenning ikke er noe som fungerer, dog viser en studie fra København det motsatte.

Kroppen er en undelig og kompleks sak hvor ingen er like, men at det er pga musklene dine i beina som sørger for dine ellers "fettfrie" bein er nok lite trolig. Selv står og går jeg på jobben i 8 timer, bedriver en tung idrett for beina, samt har rundt 3 timer med hard styrketrening på bein (I uka, da utenom idretten) - alikevell er det på lår og rumpe det ligger hos meg. Hvilket også det gjør hos min far og videre opp i den slekten (afrikansk avstammning).
Ta et søk på punktforbrenning på google, og du vil finne flere lettleste artiklog er på diverse treningsfora som forklarer dette dypere.
Sist endret av Dibsent; 5. februar 2013 kl. 22:30.
Jeg tar ihvertfall en medisin som gjør at ansiktet blir seende tykt ut selv om bmi er normal.
Min tidligere lærer hadde tynne bein, armer og lite fett i ansikt, men en svær mage. Jeg møtte han nesten hver helg på den lokale puben, hvor han satt og drakk *trommevirvel* ØL.

Så det er noe med den øl'a som gjør at alt samler seg på magen
Sitat av Laude Vis innlegg
Med tanke på at mine bein drar en vekt på over 100kilo over mangen år så vil jeg tro at mine lår, legger osv. Bygger seg sterkere å dermed bygger mer muskler? Samtidig som magen blir mindre brukt å dermed mindre muskler og mer fett?
Vis hele sitatet...
Det har fortsatt ikke noe å si, beina dine kan være kjempesterke med fett på seg. Det er som han andre sa, det er UMULIG å punktforbrenne fett, gener har alt å si, på hvor kroppen din lagrer fett.
Fett er som en faktisk omtrent som en sjø i kroppen din. Det er enkelte punkter hvor det er lettest for det å legge seg på i kroppen din, og det stemmer at dette er delvis genetisk betinget. Derimot er det også mulig å påvirke hvor fettet legger seg rent mekanisk, vha. f.eks. klær som strammer riktig/feil på kroppen. Kvinner med for stram BH-størrelse vil presse noe av fettet fra brystene inn i armhulen (noe som gir muligheten til å øke bryststørrelsen ved å faktisk finne den riktige størrelsen), såkalte "ølmager" legger seg gjerne over buksekanten, og korsetter var tidligere svært populære og effektive (til man så skadevirkningene av for mye stramming).

I tillegg varierer det hvor elastisk ens hud er, og det er spesielt dette som bestemmer hvordan man blir seende ut på de stedene hvor ting legger seg. Så det er faktisk flere faktorer i spill her, men de fleste av disse er genetisk betinget eller påvirket av livsstil generelt.
Sist endret av Dyret; 6. februar 2013 kl. 00:09.
Det er noe med karbohydratene. Hvis man spiser lavkarbo forsvinner magefettet.
Du har tre typer fett; mettet, umettet og transfett der transfett er det som er mest usunt. Noen folk har naturlig sixpack uten at de noensinne har trent mens andre sliter med å få den formen de vil ha. Noen har langsom mens andre har rask forbrenning. Genetikk spiller vel ca 50% inn. Men ikke heng dere opp i det. Kroppen er laget for å være i høy aktivitet.. Og det er vel noe evolusjonært over det å ha litt stor mage sett i overlevelsessammenheng. Uansett, det blir som du gjør det til selv, med nok innsats og motivasjon:-)

Apropos lavkarbo og det å styre unna potet, ris, brød osv.. Alt har en balanse og jeg vil heller anbefale flere små måltider, mer usaltede nøtter samt flere salater enn å "styre unna" og få på seg spandexbukse eller hvafaen og se ut som en stram grillpølse
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det er noe med karbohydratene. Hvis man spiser lavkarbo forsvinner magefettet.
Vis hele sitatet...
Jeg, for min del, prøvde lavkarbo en liten periode før jul.. Fant ut at i akkurat det norske kostholdet er det temmelig vanskelig å spise variert og relativt billig når det gjelder lavkarbo.
Prøvde fordi jeg vet jeg har en bilring som må vekk, helst før mai!

Moderne norsk kosthold er lavfett, -og med med mye karbohydrater. Virker ut ifra statlige råd at de mener vi helst skal spise grovkarbo. Og i butikkene er matvareutvalget rettet mot nettopp grovkarbo, synes jeg.

Det som jeg ikke 100% klarer å svelge, er greia med at (som du nevner) karbohydrater legger seg på magen..? Er det pga karbohydrater som ikke brukes opp av musklene og hjernen (aktivitet) legger seg bestemt plasser på kroppen som fett, altså de omdannes til fett??


(..)Ellers skal jeg bare følge det gode gamle rådet om å trene (har ikke trent på lenge, var veldig aktiv før), spise grovkarbo, og generelt mindre porsjoner - så vil kroppen komme av seg selv etter en stund ?? Hva tror dere?
Sist endret av aeon_illuminate; 6. februar 2013 kl. 00:53.
Er nok genetikk, ofte stilt spørsmål er: Kan jeg forbrenne fett fra et bestemt sted? Altså hvis noen vil minske fettprosenten bare i ansiktet eller bare på beina så er jo dette ikke mulig. Akkurat det samme, man kan heller ikke bestemme hvor man legger på seg.
Jeg trener mye vekter ,når jeg skal på diet teller jeg kcal hverdag og veier meg hverdag. Så regner jeg ut gjennomsnittet av vekten min etter 1 uke, så ser jeg om jeg har gått opp eller ned i vekt. Hvis jeg ikke har gått ned i vekt går jeg ned ca 250 kcal til, du skjønner greia.

Det med karbohydrater er det mye forvirring om, jeg følger IIFYM tankegangen, altså "If it fits your macros" som betyr at du kan spise hva som helst, så lenge det passer inn i den dietten du har satt opp.

Jeg bulker nå (spiser mer kcal enn kroppen trenger) og drikker noen ganger cola hvis jeg ser at jeg ligger etter på karbohydratene, jeg legger ikke på meg mer fett av å drikke den colaen enn om jeg skulle spist havregryn som tilsvarer like mye karbohydrater som colaen. Håper du skjønner hva jeg mener.

Du kan følge denne metoden hvis du deffer også (slanker deg) Du må bare teller alle kcal du spiser hverdag.

Legger også til den beste bodybuilder kanalen på youtube for de som har lyst til å se litt nærmere på dette; http://www.youtube.com/user/IceCream...ature=g-subs-u
Sist endret av Doktoren; 6. februar 2013 kl. 01:04. Grunn: legge til youtube kanal
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
kommer av kosthold og lite trim..., mange av dem som er glade i øl har stor mage, andre feite kaster i seg allt mulig og for mye
Vis hele sitatet...
Hvordan forklare da at svært, svært, mange studenter og "utelivspersoner"(aka Paradise Hotel-type folk) som er svært, svært, glade i øl, øl, og mere øl (+ annen sterkere alkohol med masse kalorier) nesten er radmagre - eller hvertfall ganske slanke..?

Ikke blir de studentene lubne av ølet heller, 5-10 år etter studietida, når dem er omtrent 30-35-ish år gamle.. Det er bare å ta seg en tur ut på byen og se med egne øyne

Jeg lurer på om det mer har å gjøre med at de gamle "ølmennene" med ølmager som man kan se f.eks i tyske ølreklamer, er resultat av mye god mat, så som så med aktivitet, og ikke minst mye kaloririk øl - altså kombinert, og ikke bare pga øl.

Er dog "bevist" tror jeg at man får bedre skjegg av øl, gidder ikke å finne linker... Noen som veit? (ps; er ikke skråsikker)
Sist endret av aeon_illuminate; 6. februar 2013 kl. 01:10.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det er noe med karbohydratene. Hvis man spiser lavkarbo forsvinner magefettet.
Vis hele sitatet...
Karbohydrater er en livsviktig næringskilde og absolutt alle seriøse og topprofesjonelle idrettsutøvere får i seg rikelig med karbo, det handler egentlig mer om du får i deg trege eller raske karbohydrater.

Raske karbohydrater (brus, loff, chips osv) fordøyes raskt og gir rask blodsukkerøkning, detter er ikke bra for helsen og kan raskt gjøre deg feit. De langsomme (grovbrød og havregryn osv) fordøyes saktere og gir langsom blodsukkerøkning, noe som er mye bedre for kroppen og gir deg lenger metthetsfølelse/energi.
Sist endret av Juicekongen; 6. februar 2013 kl. 01:13.
Jeg sier ikke at jeg anbefaler lavkarbo, men jeg vet av egen og mange andres erfaring at det tar magen. Jeg for min del fant ut for mange år siden at å trene jevnlig funker mye bedre.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg sier ikke at jeg anbefaler lavkarbo, men jeg vet av egen og mange andres erfaring at det tar magen. Jeg for min del fant ut for mange år siden at å trene jevnlig funker mye bedre.
Vis hele sitatet...
Så mellom a)spise lavkarbo, uten å trene mye ; b)spis normalt, men hold kroppen i jevn aktivitet/trening - anbefaler du alternativ b) for å ta magen ?


@Juicekongen; søreuropeere spiser mer raske karbohydrater med feks mye mer loff.. Allikevel kan man nesten banne på at de er gjennomgående slanke, spesielt franskmenn og italienere?
Har kanskje det med industrielt produsert mat å gjøre, tilsetningsstoffer etc i nordeuropeisk mat, som gjør folk feite? (se bla på britisk kosthold, er helt forjævelig..)
Sist endret av aeon_illuminate; 6. februar 2013 kl. 01:23.
Vel - vi alle vet vel egentlig at det er det som funker? Bygg noen muskler, få igang forbrenningen. Men kosthold er fremdeles viktig såklart, feil karber som i sukker, hvitt mel, poteter, øl prøver jeg å begrense. Øl er vanskeligst fordi det er så innmari godt.

Det som etter min erfaring ihvertfall er litt spess med lavkarbo er at man kan se (og måle) at magen krymper etter bare en uke eller to. Da snakker jeg om ketosediett, nesten helt uten karbohydrater i det hele tatt.

Men jeg anbefaler det ikke likevel, fordi det er mange påstander om tette blodårer osv. Dessuten er det bortimot umulig å leve på den måten i lengden. Man må finne en måte som man kan leve med i mange år, og ikke bare i noen måneder.
Sist endret av Susa; 6. februar 2013 kl. 01:23.
Ser at mange her fokuserer på hva mat man inntar og hvordan dette gjøres - for kroppens del kan man si det så enkelt at du må ligge i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Det er det samme om du lever på McDonalds eller om du lever på kyllingfilet, ris og brokkoli, så lenge du er i kaloriunderskudd. Videre vil sammensetningen av maten du spiser kunne hjelpe deg både i forhold til fettforbrenning og generell velvære ved mer optimalt næringssammensetning av kostholdet. Personen på McDonalds vil fortsatt gå ned i vekt, men vil ha en fryktelig dårlig sammensetning av næringen han får i seg, og vil derfor gå glipp av mye (raskere forbrenning, gode karbohydrater, viktige proteiner/aminosyrer for muskler, sunt fett for naturlig høyere testo-nivå, mineraler og vitaminer osv.)

Jeg har aldri kommet over noe stoff som tilsier at lavkarbo skal være mer effektiv på magefettet enn andre typer dietter. Under en katabolsk tilstand (nedbrytende) vil kroppen ta næring fra der det er mulig, men en vil gjerne oppleve at den tar mer fra de største reservene først.

Videre må en se på de hormonelle endringene som skjer i kroppen ved inntak av mat. Raske karbohydrater vil gi deg en rask økning i blodsukker, mens trege vil gi deg en mer stabil - hvilket er bedre for forbrenningen din. Tregere karbohydrater har også fordelen av en følelse av metthet over lengre tid. Et høyt nok inntak av riktig fett vil for menn hjelpe til å gi en økning av testosteron-nivåer, ekstremt viktig for muskelbygging, samt fettforbrenning. Proteiner er viktig for gjennoppbygging av muskelfiber, gir en økt forbrenning samt gir en god metthetsfølelse.

Personlig ligger jeg på rundt 3800 kcal om dagen med en sammensetning på 30/40/30 (karbs, prot, fett), hvilket min kropp responderer meget godt på. Andre vil muligens ikke oppleve samme resultater som det jeg gjorde med dette ettersom enhver kropp er forskjellig.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Så mellom a)spise lavkarbo, uten å trene mye ; b)spis normalt, men hold kroppen i jevn aktivitet/trening - anbefaler du alternativ b) for å ta magen ?
Vis hele sitatet...
Det er en feiloppfattning at man trenger nødvendigvis å trene mye for å gå ned i vekt. Selvfølgelig vil dette kunne hjelpe deg langt på vei, og du vil oppleve en langt bedre fysikk av dette - men er det å trene så kjedlig kan du gjøre det så enkelt å spise deg ned i vekt. En sier gjerne kroppen forbrenner mellom 0.5-0.7kg fett i uka, etter det vil det gjerne gå med andre ting i samme slengen. For personer med mye overvekt vil dette tallet være høyere.

Om du bare skulle ville spise deg ned i vekt, legg deg 500 kcal under hva ditt behov er for å opprettholde vekta er.

Om viljestyrken din er på plass vil jeg anbefale gerilja kardio (eller intervaller) samt styrketrening 2-4 ganger i uka.
Alt går på genetikk, noen skreller lettere av fett på lårene, andre på magen.

På generelt basis vil fett hos kvinner i større grad være lagret på rumpe, lår og hofter på grunn av Østrogen. En generelt akseptert teori er at dette er energilagring for graviditet. Når kvinners østrogen minker ser man at fettlagring ofte havner på magen.
Menn har mindre fett i feks ansiktet grunnet testosteron og har større andel fett rundt mage/hofte-regionen grunnet mindre østrogen.

Uansett, skal man ned i vekt kan man ikke bestemme hvor kroppen henter fettet fra. Det er bare noe man må leve med.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Alt går på genetikk, noen skreller lettere av fett på lårene, andre på magen.

På generelt basis vil fett hos kvinner i større grad være lagret på rumpe, lår og hofter på grunn av Østrogen. En generelt akseptert teori er at dette er energilagring for graviditet. Når kvinners østrogen minker ser man at fettlagring ofte havner på magen.
Menn har mindre fett i feks ansiktet grunnet testosteron og har større andel fett rundt mage/hofte-regionen grunnet mindre østrogen.

Uansett, skal man ned i vekt kan man ikke bestemme hvor kroppen henter fettet fra. Det er bare noe man må leve med.
Vis hele sitatet...

Hva skjer hvis jeg kombinerer østrogen og testosteron tilførsel da? Vil fettet gjevne seg mer utover hele kroppen?
Tipper du blir en ekstra hårete sutrende og masete statusjagende figur med reale manboobs
Sitat av Laude Vis innlegg
Hva skjer hvis jeg kombinerer østrogen og testosteron tilførsel da? Vil fettet gjevne seg mer utover hele kroppen?
Vis hele sitatet...

Muligheten for at du får deg ett par bryster er i allefall tilstede.
Slik jeg har fått det forklart det er at Menn lagrer fettet i mage regionen for å beskytte organene, mens Kvinner lagrer over hele kroppen ettersom de "skal" bære fram et barn og trenger hele kroppen mer enn menn gjør.
Men det er vell mye genbasert.

Noe jeg lurer på er hvorfor kroppen ikke slutter å lagre fettet i like stor grad når det ødelegger kroppen, la oss si du blir bitt av slange men overlever giften, da vil kroppen begynne å bli imun mot den, hvorfor skjer ikke det med overvekt? Mennesket (Igrunn alle dyr) er ganske tilpasningsdyktig, kommer du et sted der du ikke trenger øyne, så vil du etter noen hundre / tusen år miste øynene (Kommende generasjoner vil). etc..
Sist endret av Vod0; 8. februar 2013 kl. 01:09.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Slik jeg har fått det forklart det er at Menn lagrer fettet i mage regionen for å beskytte organene, mens Kvinner lagrer over hele kroppen ettersom de "skal" bære fram et barn og trenger hele kroppen mer enn menn gjør.
Men det er vell mye genbasert.

Noe jeg lurer på er hvorfor kroppen ikke slutter å lagre fettet i like stor grad når det ødelegger kroppen, la oss si du blir bitt av slange men overlever giften, da vil kroppen begynne å bli imun mot den, hvorfor skjer ikke det med overvekt? Mennesket (Igrunn alle dyr) er ganske tilpasningsdyktig, kommer du et sted der du ikke trenger øyne, så vil du etter noen hundre / tusen år miste øynene (Kommende generasjoner vil). etc..
Vis hele sitatet...
Det fungerer på helt ulike måter. Kroppen vår er ikke smart, den er rett og slett dum. Tilpasning er noe som skjer over flere generasjoner gjennom "Survival of the fittest". Hvis slanke folk får flere barn enn folk som er overvektige - og dette henger sammen med gener, så vil genene som gjør enkelte slanke bli først videre.
Per dags dato er evulosjonen satt ut av spill da "ingen" dør tidlig, i tillegg til at det ofte er "svake individer" som får flest barn.
(Håper ikke jeg blir skutt for den). Videre har problemet med overvekt vart over en evulosjonsmessig ubetydelig periode..
Hadde vært spennende å sett hvor menneskeheten ender opp.
Sitat av Laude Vis innlegg
Hva skjer hvis jeg kombinerer østrogen og testosteron tilførsel da? Vil fettet gjevne seg mer utover hele kroppen?
Vis hele sitatet...
Hehe, ikke godt å si, men feks ved innførsel av testo i kroppen vil kroppen prøve å balansere dette ved å produsere mer østrogen som kan gi bivirkninger i form av Gynecomastia, altså mannepupper.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Slik jeg har fått det forklart det er at Menn lagrer fettet i mage regionen for å beskytte organene, mens Kvinner lagrer over hele kroppen ettersom de "skal" bære fram et barn og trenger hele kroppen mer enn menn gjør.
Men det er vell mye genbasert.

Noe jeg lurer på er hvorfor kroppen ikke slutter å lagre fettet i like stor grad når det ødelegger kroppen, la oss si du blir bitt av slange men overlever giften, da vil kroppen begynne å bli imun mot den, hvorfor skjer ikke det med overvekt? Mennesket (Igrunn alle dyr) er ganske tilpasningsdyktig, kommer du et sted der du ikke trenger øyne, så vil du etter noen hundre / tusen år miste øynene (Kommende generasjoner vil). etc..
Vis hele sitatet...
Nå har ikke overvekt vært et problem så lenge at det har blitt tid for noen genetisk evolusjon.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Hehe, ikke godt å si, men feks ved innførsel av testo i kroppen vil kroppen prøve å balansere dette ved å produsere mer østrogen som kan gi bivirkninger i form av Gynecomastia, altså mannepupper.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, folk som bruker steroider erfarer ofte dette. Tror dog at testosteronet vil hindre en del av den østrogene effekten, men brystene vil nok øke litt ja.

Kjør på med anti-testosteron og østrogen du, da vil du nok se forskjell.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Per dags dato er evulosjonen satt ut av spill da "ingen" dør tidlig, i tillegg til at det ofte er "svake individer" som får flest barn.
(Håper ikke jeg blir skutt for den). Videre har problemet med overvekt vart over en evulosjonsmessig ubetydelig periode..
Hadde vært spennende å sett hvor menneskeheten ender opp.
Vis hele sitatet...
Svake individer hva mener du med det? Det er vel statistisk bevist at folk fra de lavere sosioøkonomiske delene i samfunnet har flere barn enn de høyt utdannede. Men hva er svake individer? Tilbakestående folk eller bare folk med lite vett? Svake individer høres litt nazi ut spørru meg. typ "Bli kvitt svake individer og bli et sterkt samfunn" liksom, med endelige løsninger og tvanssterilisering.
Kaller deg ikke nazi, bare ramser opp noen asosiasjoner et uttrykk som "svake individer" kan gi.
Sist endret av Bothrops; 8. februar 2013 kl. 10:58.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Jeg tar ihvertfall en medisin som gjør at ansiktet blir seende tykt ut selv om bmi er normal.
Vis hele sitatet...
what..? Kan jeg spørre hvorfor? Hva er det som gjør ansiktet tykkere?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
what..? Kan jeg spørre hvorfor? Hva er det som gjør ansiktet tykkere?
Vis hele sitatet...
Er nok en type østrogen, de øker fettvevet under huden, blant annet i ansiktet. Ansiktet blir mer "puffy". Muligens p-piller.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Svake individer hva mener du med det? Det er vel statistisk bevist at folk fra de lavere sosioøkonomiske delene i samfunnet har flere barn enn de høyt utdannede. Men hva er svake individer? Tilbakestående folk eller bare folk med lite vett? Svake individer høres litt nazi ut spørru meg. typ "Bli kvitt svake individer og bli et sterkt samfunn" liksom, med endelige løsninger og tvanssterilisering.
Kaller deg ikke nazi, bare ramser opp noen asosiasjoner et uttrykk som "svake individer" kan gi.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente med håper jeg ikke blir skutt for denne.

Altså jeg mener ikke at man skal "forvalte" mennesket på noen måte, bare opplyser om at evulosjonen ikke gjelder lengre.
Hva jeg legger i svake individer er vel de dårligst tilpassede, ergo, som du selv sier folk uten utdanning, dårlig betalte jobber osv.

Poengterer nok en gang at jeg ikke ønsker ett sorteringssamfunn, men er greit å være klar over at det er slik.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
what..? Kan jeg spørre hvorfor? Hva er det som gjør ansiktet tykkere?
Vis hele sitatet...
Prednisolon ( http://www.felleskatalogen.no/medisi...-pharma-562951 ) kan gi Cushings syndrom-lignende bivirkninger, som f.eks rødmusset og rundt, måneformet ansikt.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Per dags dato er evulosjonen satt ut av spill da "ingen" dør tidlig, i tillegg til at det ofte er "svake individer" som får flest barn.
(Håper ikke jeg blir skutt for den). Videre har problemet med overvekt vart over en evulosjonsmessig ubetydelig periode..
Hadde vært spennende å sett hvor menneskeheten ender opp.
Vis hele sitatet...
Nei. Evolusjon gjelder fortsatt, bare at det er andre ting enn hvem som klarer å skaffe seg mat og unngår å spise giftige planter som spiller inn.