Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 950
Hey!

Jeg har et mastercard og skylder 3000kr. Nå har jeg akkurat fått lønn og lurer på om det går å betale hele beløpet (3000kr) for å bli kvitt renter, for så å ta ut feks 2500kr igjen og dermed starte en ny "rentefri betaling på 40dager"?

Dette vil da gi meg tid til jeg får lønn neste måned og da betaler jeg med 2500kr, for så å ta ut 2000kr igjen.

Er dette mulig?
Slik jeg har det på mitt mastercard/eurocard er at jeg har faktureringsdato hver 15. i mnd. Etter den 15. starter en "ny" periode. Som igjen faktureres 15. neste mnd (2 ukers frist å betale, så er egentlig 1. ish i mnd)
Hmm. Hva skjer hvis du bruker kortet siste dagen i mnd, vil du da få faktura den 15. i samme mnd eller neste? Altså etter 15 dager eller 45 dager?
Og hvor/hvordan fikk du den informasjonen? Prøver å lete gjennom alt som er på siden, men finner ikke noe svar på hvordan dette fungerer..
Uansett, takk for svar!

Edit: mente selvsagt Første dagen i mnd, ikke siste.
Sist endret av phillyshet; 2. november 2012 kl. 23:22.
bare klipp kortet du. betal det du skylder og bli ferdig med det tullet.
Må si meg enig der. Hvis du har fått kredittkort så har du rota deg inn i skikkelige greier. Betal og klipp er mitt råd.
Navbruker fra Moss
Sitat av fatfro Vis innlegg
Må si meg enig der. Hvis du har fått kredittkort så har du rota deg inn i skikkelige greier. Betal og klipp er mitt råd.
Vis hele sitatet...
kredittkort er lønnsomt og bra så lenge det blir brukt riktig... men for dårlige betalere er det en dårlig løsning!
Jeg er ikke interessert i å høre hva dere mener om kredittkort, eller hvordan man skal leve livet, så ikke kast bort tid.
Har stilt spørsmålet mitt og er kun interessert i relevante svar.
Sitat av LINNERN Vis innlegg
kredittkort er lønnsomt og bra så lenge det blir brukt riktig... men for dårlige betalere er det en dårlig løsning!
Vis hele sitatet...
Det er jo riktig. Men det er ikke alltid lett å bruke det riktig. Får du plutselig sparken fra jobben din eller noe annet uforutsett har du trøbbel.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Det er jo riktig. Men det er ikke alltid lett å bruke det riktig. Får du plutselig sparken fra jobben din eller noe annet uforutsett har du trøbbel.
Vis hele sitatet...
Trøbbel har du da uansett om du har kredittkort eller ikke..
Har man ikke kredittkort og får sparken og det kan ta lang tid før du får jobb. Hva gjør du da for å leve? Da er det heller bedre å ha et kredittkort liggende for nødstilfeller.

Uansett. Ingen vits i å si at du har rotet det skikkelig til hvis du skaffer deg kredittkort. Kredittkort er greit å ha om du bruker det rett, så ikke begynn med "bla bla bla, du har rotet det skikkelig til, bla bla bla, klipp kortet" Det er det absolutt ingen vits i å si.

Til TS:
Når en ny mnd starter, som f.eks etter den 15. hver mnd som man velger når man søker om kredittkort, så er det bare å ta ut ønsket beløp og betale ned ved neste lønning også fortsette sånn som du vil.

Men husk at det er ca 1% av beløpet du tar ut i minibank som du må betale ekstra på regningen neste mnd, så det lønner seg ikke å ta ut penger i en minibank, men heller kjøpe ting med kortet. Uttak er utrolig dyrt med kredittkort.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Trøbbel har du da uansett om du har kredittkort eller ikke..
Har man ikke kredittkort og får sparken og det kan ta lang tid før du får jobb. Hva gjør du da for å leve? Da er det heller bedre å ha et kredittkort liggende for nødstilfeller.

Uansett. Ingen vits i å si at du har rotet det skikkelig til hvis du skaffer deg kredittkort. Kredittkort er greit å ha om du bruker det rett, så ikke begynn med "bla bla bla, du har rotet det skikkelig til, bla bla bla, klipp kortet" Det er det absolutt ingen vits i å si.
Vis hele sitatet...
Det er vel mer min mening om kredittkort. Skjønner poenget ditt. Agree to disagree
Sitat av fatfro Vis innlegg
Det er jo riktig. Men det er ikke alltid lett å bruke det riktig. Får du plutselig sparken fra jobben din eller noe annet uforutsett har du trøbbel.
Vis hele sitatet...
HÆ?

Hvorfor det? Du får ikke plutselig sparken fra jobben. I Norge har vi oppsigelsestid, med mindre du får avskjed.

Uansett er det vel du som er for evneveik ti å ha kredittkort. Vi andre klarer det fint uten at det koster oss 1 krone.

Sitat av fatfro Vis innlegg
Det er vel mer min mening om kredittkort. Skjønner poenget ditt. Agree to disagree
Vis hele sitatet...
Poenget er vel ikke at du kan være uenig i det. Med mindre du er idiot og ikke klarer å forholde deg til frister.
Dersom du innfrir det du har utestående på kortet, lar det stå i 0, eller en litt positiv saldo i en virkedag, resettes de rentefrie dagene, og du kan starte på nytt som du indikerer.
Men jeg må henge meg på de andre her. Om du bruker kredittkortet for å kompensere for "inntekt" du ikke har, bør du klippe kortet. Spiralen nedover i gjeldskrisa er kort om du holder på slik.
Sitat av phillyshet Vis innlegg
Hmm. Hva skjer hvis du bruker kortet siste dagen i mnd, vil du da få faktura den 15. i samme mnd eller neste? Altså etter 15 dager eller 45 dager?
Og hvor/hvordan fikk du den informasjonen? Prøver å lete gjennom alt som er på siden, men finner ikke noe svar på hvordan dette fungerer..
Uansett, takk for svar!

Edit: mente selvsagt Første dagen i mnd, ikke siste.
Vis hele sitatet...
Du kan selv velge hvilken faktureringsdato du vil ha. Alt frem til faktureringsdato kommer på førstkommende. Hvis du bruker kortet den 14. vil det komme på faktureringen dagen etterpå (spørs når det blir loggført). Drar du kortet den 16. vil det komme på neste faktura igjen. Blir det samme hvilken dato du har valgt, +-1 dag hvis du skjønner

Sitat av pulzzz Vis innlegg
Men jeg må henge meg på de andre her. Om du bruker kredittkortet for å kompensere for "inntekt" du ikke har, bør du klippe kortet. Spiralen nedover i gjeldskrisa er kort om du holder på slik.
Vis hele sitatet...
Er ikke alle som har stabil inntekt. Om du vet det kommer mer på neste lønning enn forrige, så hvorfor ikke bruke kredrittkort for å balansere det? Vil ikke tro at TS havner på luksusfellen neste år når det bare er snakk om slike små beløper (2-3k)
Sist endret av hotline; 3. november 2012 kl. 00:48.