Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1938
Heisann, nå har jeg lett og lett men finner ikke noe ordentlig svar, hva kan jeg som 18 åring ha med meg tilbake fra Polen?
Da tenker jeg på om jeg kan ha med meg alkohol over 40% siden det er lovelig for meg å kjøpe der nede men ikke her hjemme. Og hvor mange tårn snus kan jeg evt. kjøpe på taxfree'en på vei hjem?
Det er ikke lov å ha med sterkere sprit enn det som er lovlig i Norge
Tror grensen er 10 snus-bokser eller 200g tobakk.
du har lov til å ha med deg 250 gram tobbak tilsammen som vil si 200 sigaretter, 5 pakker vanlig tobakk, 6 esker løs snus eller 10 bokser porsjons snus.
http://www.toll.no/upload/Bilder/illustrasjoner_figurer/kvote1.gif



Tobakkskvote:
200 sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer, for eksempel snus, og 200 blad sigarettpapir.

http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233864 (0,20 sek på Google).
Sist endret av m0nte; 27. oktober 2012 kl. 15:09.
Takker og bukker, begynner å miste troen på mine ferdigheter med google, skulle da virkelig ha klart dette selv. :L
Som vanlig på freak.no svarer folk på ting de ikke har greie på.

Du kan ta med mer enn din tollfrie kvote, men da må dette fortolles.
http://www.lovdata.no/for/sf/fd/xd-2...02.html#4-20-3
▼ ... over et år senere ... ▼
Har hørt om noen som abonnerer på tobakk fra utlandet? de får tilsendt innenfor lovlig kvote og at pakken er merket med gift kanskje. Bryter man abonnemanget så stoppes forsendelsen automatisk. Vet jo at folk med litt tekniske ferdigheter lett kan sette opp abonnemang tjenester via paypal, så det skulle vel være enkelt for et polsk firma eller andre lavkost land å tilby noe slikt?

Noen som har hørt om noe lignende, eventuelt link.
Hva er kvoten på tobakk og annet man eventuelt kan bestille lovlig fra utlandet?
Hva hvis man bestiller tobakk som gave til en venn? er kvotene det samme?

Er bare nysgjerrig siden jeg hørte prat om dette fra noen på byen.
Sitat av caver911 Vis innlegg
Har hørt om noen som abonnerer på tobakk fra utlandet? de får tilsendt innenfor lovlig kvote og at pakken er merket med gift kanskje. Bryter man abonnemanget så stoppes forsendelsen automatisk. Vet jo at folk med litt tekniske ferdigheter lett kan sette opp abonnemang tjenester via paypal, så det skulle vel være enkelt for et polsk firma eller andre lavkost land å tilby noe slikt?

Noen som har hørt om noe lignende, eventuelt link.
Hva er kvoten på tobakk og annet man eventuelt kan bestille lovlig fra utlandet?
Hva hvis man bestiller tobakk som gave til en venn? er kvotene det samme?

Er bare nysgjerrig siden jeg hørte prat om dette fra noen på byen.
Vis hele sitatet...
Kvota gjelder kun hvis du selv har vært utenlands. Du kan ikke bestille tobakk eller alkohol tollfritt. Er på tlf så orker ikke finne kilder, men tar deg 10 sek å finne på Google