Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2341
Noen som har problemer med vanlige dnb bankkort? Har hatt det samme problemet i mange år nå, jeg setter inn kortet så står det "Ta ut og prøv på nytt" så gjentar jeg dette et par ganger helt til det står "Bruk stripe" elns. Magnetstripen funker helt fint men man kan ikke frivillig bruke den på alle butikker. Har hatt rundt 10 forskjellige dnb kort, etter et par måneder med nytt kort begynner problemene. Tror chippen blir "slitt". Kan vel ikke bare være meg som har dette problemet?
Sannsynligvis dårlig kontakt mellom chip og avleser. Jeg legger merke til at problemet er vanligere i noen butikker enn
i andre, så det er nok mulig at det er mange slitte og skitne betalingsterminaler rundt om.
Et triks: Ta fingeren din og gni over chippen med moderat styrke. Da pleier det ordne seg.
"Øko-Terrorist"
Har hatt samme problem med flere kort. Gikk over chip med viskelær så ble det bra
Pleier å dra kortet over skjorte eller genser om det ikke kan leses. Et par drag pleier å være nok. Nå kan det jo tenkes at det også hadde holdt å bare ta kortet ut av kortleseren og satt det inn igjen. Kan ikke huske om jeg har forsøkt bare det noen ganger.
Opplever selv dette med DNB sine kort. Jeg har en funnet en "teknikk" som funker 95% av gangene. Først tørke av chippen med jakke/skjorte om det ikke fungerer første gangen, så dytte kortet inn med trykk på høyresiden. Da fungerer det stort sett alltid. Dytter jeg kortet inn normalt får jeg normalt beskjed om å prøve på nytt.
Iflg butikkene jeg har brukt er det mange som fikk problemer når DnB kom med de nye sølvkortene. Har byttet tre ganger og har ikke noe feil på kortet nå 4 siste måneder.