Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5006
Hei!

Jeg er for tiden i Thailand, men tok en uka i kambodsja fordi jeg måtte gjøre visa run. Jeg tok buss fra Bangkok, og over til Poipet. Jeg kjøpte en kartong med camel, og det var ekte røyk.

Når jeg i dag skulle tilbake til Thailand, så hadde jeg ikke nok dollar til å kjøpe lucky strike som egentlig var planen, så jeg tok i hast med en kartong Marlboro Red Soft Pack som kosta 10 dollar.

Noe som er prisen på sigaretter her. Det samme jeg betale som camel sigarettene.

Det første jeg merka når jeg tok et trekk fra Marlboro i sta var at det var på en måte ikke noe motstand når jeg trakk. Det føltes veldig rart, så jeg reagerte på det. men tenkte ikke over at det kunne være fake før jeg kanskje hadde haste røyka 5-6 og noen litt senere.

De smaker ikke vondt, og jeg røyker aldri marlboro til vanlig, så vet ikke hvordan de skal smake. men det smakte egentlig ikke veldig mye som tobakk, og det var som sagt ikke noe "motstand" vist dere skjønner når man trekker ned.

Var nesten som å bare puste inn luft "noe som er mye bedre ja xD"
Jeg begynte å tenke på om dette kunne være fake sigaretter ista, og google litt men kom ikke frem til noe spesielt egentlig.

Jeg tok en siste røyk for å smake ordentlig, og jeg tror dette kan være fake. Dro å kjøpte en pakke med LM rød nå, og de smaker MYE bedre.

Grunnen til at jeg kjøpte røyk her er fordi det er billigere en Thailand. Koster ca halvparten.

Så ja, det er vel fake i guess?

Jeg laster opp noen bilder, men kan kanskje være vanskelig å se...
Hvordan pakkene ser ut. Jeg vil bare være sikker før jeg kaster dem.

Fordi jeg burde vel ikke røyke disse vist det er fake? Jeg har kanskje røyket 10-12 av dem. Er det farlig? Er ikke så god på engelsk, men stod noe om at man brukte masse rart i fake røyk, og sagmugg lol!

Leste på forum at det var en som hadde en far som røyket 5 fake røyk, og døde 1 uke etterpå.

Jeg kan også nevne at det ligger løs tobakk i plastikken som dere kan se på bilde. Pakkene skal vel være helt forseglet?

Hva tror dere? Ut i fra bilder, og hva jeg sier om saken.

Kjipt å måtte kaste det! Selvom det ikke er prisen av en pakke røyk i Norge engang, haha. men dette er prisen på sigaretter her, også har jeg kanskje hatt uflaks å fått fake! Hadde det kosta 3 dollar for en kartong, så hadde jeg nok reagert.

http://i65.tinypic.com/34q34ut.jpg

http://i63.tinypic.com/raxp9i.jpg

http://i65.tinypic.com/10412zn.jpg
Har også opplevd "fake" røyk i utlandet, akkurat som du sier så var det første jeg merka var at de føltes mye lettere å trekke, var liksom ikke noe motstand.
Spurte kamerater dom bor i det landet og de sa det var forskjell på sigarettene fordi de ble produsert i i dette landet.
Der nede er "fake" sigg normen, kjenner flere som røyker 1-2 pakker dagen og har holdt på i 20+ år som ikke opplever noen andre helseskader enn det "vanlig" norsk sigg påfører.
Røyker selv "fake" sigg hver sommer i en periode på 2 måneder når jeg er der, det eneste jeg har merket er at jeg får litt slim i halsen på morraen så tror nok du kan røyke disse fint uten å være redd for å dø eller pådra deg røykerelaterte sykdommer og plager raskere enn om du hadde røyka "vanlig" sigg
Trådstarter
3 0
Sitat av Fofi Vis innlegg
Har også opplevd "fake" røyk i utlandet, akkurat som du sier så var det første jeg merka var at de føltes mye lettere å trekke, var liksom ikke noe motstand.
Spurte kamerater dom bor i det landet og de sa det var forskjell på sigarettene fordi de ble produsert i i dette landet.
Der nede er "fake" sigg normen, kjenner flere som røyker 1-2 pakker dagen og har holdt på i 20+ år som ikke opplever noen andre helseskader enn det "vanlig" norsk sigg påfører.
Røyker selv "fake" sigg hver sommer i en periode på 2 måneder når jeg er der, det eneste jeg har merket er at jeg får litt slim i halsen på morraen så tror nok du kan røyke disse fint uten å være redd for å dø eller pådra deg røykerelaterte sykdommer og plager raskere enn om du hadde røyka "vanlig" sigg
Vis hele sitatet...
Ok, takk for svar!

Ja var det at de var mye lettere å trekke jeg reagerte på med engang.
Jeg tenkte også at det kunne være hvor de er produsert, men kjøpte en pakke med Marlboro løs der nede også, og den var som vanlig røyk.

Det er nok fake dette, da ja. Kan si at jeg kjøpte ikke dette på duty free store, men noen boder i gaten folk solgte røyk overalt. Jeg vet at man får ekte røyk der (noe jeg trodde alt var) men tydeligvis ikke. Det eneste jeg viste var at man kunne få sånne rare merker til 2 dollar kartongen som var fake, men da sa de fra.

Jeg hadde vel bare uflaks, og ble lurt.

*EDIT, tror ikke jeg kommer til å røyke dem. Merker at jeg fikk rart slim i halsen i sta. Er jo 10 dollar, så ikke store tapet.
Føler ikke det er verdt at jeg får i meg stoffer jeg ikke vet hva er. Selvom vanlig røyk som du sier inneholder masse dritt, men får være nok med det :P Har aldri opplevd dette før, så da skal jeg bli mere obs på det!
Sist endret av daffko; 28. april 2017 kl. 16:05.
Er ganske dårlig kvalitet på tobakken i kopirøyken du kjøper i Kambodsja. Hvis du legger en røyk på en vekt vil du se at den veier rundt 0,5 gram mindre en ekte tobakk også. Vil heller anbefale lokale merker som Sky osv. Da får du bra kvalitet til lattelig lav pris.
Trådstarter
3 0
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Er ganske dårlig kvalitet på tobakken i kopirøyken du kjøper i Kambodsja. Hvis du legger en røyk på en vekt vil du se at den veier rundt 0,5 gram mindre en ekte tobakk også. Vil heller anbefale lokale merker som Sky osv. Da får du bra kvalitet til lattelig lav pris.
Vis hele sitatet...
Okei, bør jeg bare kaste dem? eller går det greit å røyke de?

Føles rart å skulle kaste en kartong med røyk :P

men ja, var ikke planen å kjøpe fake røyk. Aldri opplevd det før, og
reist mye rundt i sørøst-asia. I Thailand røyker jeg lokale merker som Krong Thip 7.1 synes de er ganske gode.

er fortsatt ikke 100 prosent sikker på om de er fake, de kan jo være produsert et annet sted hvor de bare føles annerledes.
fordi jeg kjøpte en pakke med marlboro utenom kartongen i kambodsja, og den smakte helt annerledes, og mye bedre.
å det var jo med skrekkbilder, og khmer skrift. Disse står jo på engelsk.

På siden står det som jeg ikke tok bilde av står det at de er produsert i Richmond VA. i Usa
Sist endret av daffko; 28. april 2017 kl. 17:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kast dem, er ikke sikkert det er tobakk som er i dem.
Var nylig i vietnam, merket AKKURAT det samme med noen marlboro gold. Rart med det, virker som det bare ikke drar noe
Kjøpte en kartong med lucky i kambodsja for et par år siden. Samme opplegget men tobakk var det i alle fall.