Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6162
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Vurderer å bestille 50 gram hamp te <<Hemp tea>> som ikke inneholder THC. Via Ebay eller amazon.

Med det lurer jeg på hvilken straff jeg kan forvente meg om det skulle bli stoppet i tollen, da det ikke inneholder vikestoffet THC.

Hvor ulovlig er det egentlig? Mener politiet at cannabis er cannabis og utmåler straff pr mengde. Eller tester de det og finner ingen THC for så å videresende det til meg?

Er ikke ute etter å røyke det, da det ikke vil ha noen effekt. Vil kun drikke den ufattelig gode te'en.

mvh. te-glad freak
Tror dessverre ikke noen toller tar bryet med å analysere teen. Jeg vet ikke, men sannsynligvis blir det sett på som narkotika.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Tror dessverre ikke noen toller tar bryet med å analysere teen. Jeg vet ikke, men sannsynligvis blir det sett på som narkotika.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg frykter.. Men hvis det står på pakken hva det er og at det ikke skal inneholde THC?

Hvor stor er sjangsen for at det slipper gjennom tollen uten å bli sjekket?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men hvis det står på pakken hva det er og at det ikke skal inneholde THC?
Vis hele sitatet...
Jeg antar det har vært en del lurerier angående dette før, så dem "biter ikke på den".

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor stor er sjangsen for at det slipper gjennom tollen uten å bli sjekket?
Vis hele sitatet...
Hvor stor sjansen er, vil jeg ikke uttale meg om. Det har jeg ingen greie på.

Men jeg stiller da heller er spørsmål tilbake.
Her går jeg ut ifra du har sølvrent rulleblad. Har du ikke dette, så blir vurderingen sikkert lettere. Er den teen virkelig så god, at du vil risikere rullebladet ditt, muligens få rassia hjemme o.l?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jeg antar det har vært en del lurerier angående dette før, så dem "biter ikke på den".

Hvor stor sjansen er, vil jeg ikke uttale meg om. Det har jeg ingen greie på.

Men jeg stiller da heller er spørsmål tilbake.
Her går jeg ut ifra du har sølvrent rulleblad. Har du ikke dette, så blir vurderingen sikkert lettere. Er den teen virkelig så god, at du vil risikere rullebladet ditt, muligens få rassia hjemme o.l?
Vis hele sitatet...
Nei altså politiet må bare komme på besøk, de finner ikke noe her.

Jeg mistenker at hvis dette er solgt som et 'te-produkt' fra utlandet og er merket som det som faktisk er i pakken. Så tror jeg tollen tar kontakt og spør meg etter papirer på å få innføre dette i landet. Hvis jeg ikke har, blir det kanskje returnert til avsender (avsender sender fra et land det dette er et lovlig produkt).

Eller er min mistanke helt på jordet?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan jeg foreksempel bestille dette til en adresse i sverige for så å hente det der? :-)
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da må du fortsatt smuggle den over grensen :P
Og da spørs det igjen, er det verdt det, eller kan du like gjerne smuggle ekte vare. Tror det lureste her er å kontakte politiet og høre hva de tenker om saken før du blir tatt og misstenkt for "forsøk på innførsel av narkotika" hvis alt er som du sier, og du ikke har noe å skjule.
02800
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da må du fortsatt smuggle den over grensen :P
Og da spørs det igjen, er det verdt det, eller kan du like gjerne smuggle ekte vare. Tror det lureste her er å kontakte politiet og høre hva de tenker om saken før du blir tatt og misstenkt for "forsøk på innførsel av narkotika" hvis alt er som du sier, og du ikke har noe å skjule.
02800
Vis hele sitatet...
Ser ikke på transporten fra Sverige til Norge som noen utfordring. Skal de stoppe meg for å ha kjøpt te, så ser dere meg i VG. lol
Hamp produkter er fullt lovlig også over landegrenser
Har selv vært i Sverige og kjøpt hamp isolering istedenfor glava og masse andre hamp produketer med stoppings på tollen
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Hamp produkter er fullt lovlig også over landegrenser
Har selv vært i Sverige og kjøpt hamp isolering istedenfor glava og masse andre hamp produketer med stoppings på tollen
Vis hele sitatet...
Sikker på at _alle_ hamp produkter er lovlige? Te'en jeg skriver så trengende om er basicly Cannabis buds <Cannabis Sativa L>.
Har i ettertid sett at produktet kan inneholde 0.12% THC, noe som garantert gjør det 100% ulovlig i Norge. 'Vanlige cannabis planter' - Misforstå meg rett; har 5-20+ %, Disse blir solgt som Narkotika i Norge.
Ble mye prosenter her lol

Alt untatt innførselen til Norge er lovlig :-)
Tror de kommer til å overse det, de skjønner nok at det er en te og ikke noe annet.
De selger hamp olje på en butikk omkring der jeg bor, og det er no big deal, tror også noen butikker selger frø som supermat.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sikker på at _alle_ hamp produkter er lovlige? Te'en jeg skriver så trengende om er basicly Cannabis buds <Cannabis Sativa L>.
Har i ettertid sett at produktet kan inneholde 0.12% THC, noe som garantert gjør det 100% ulovlig i Norge. 'Vanlige cannabis planter' - Misforstå meg rett; har 5-20+ %, Disse blir solgt som Narkotika i Norge.
Ble mye prosenter her lol

Alt untatt innførselen til Norge er lovlig :-)
Vis hele sitatet...
blir ikke dette lettere hvis du kan gi en link til produktet så kan vi heller vurdere derfra ?
Sist endret av gekko4u; 17. mars 2017 kl. 10:29.
Er forbudt da selve Cannabis regnes som narkotika.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hamp, hamp-te og andre produkter laget av hamp er helt lovlig å selge i Norge. Men det er desverre ikke lov til å dyrke!
Mange butikker som selger klær, mat, huspleie osv. laget av/med hamp. www.hampmannen.no har kun produkter laget av hamp.
Cannabis Sativa er lovlig til alt av produkter i Norge og Cannabis regnes ikke som narkotika. Underarten Cannabis Indica regnes som et ulovlig rusmiddel i Norge, men har også mange medisinske fordeler. Nå er medisinsk cannabis lovlig i Norge, foreløpig bare for noen få. Cannabis som rusmiddel er noe staten av økonomiske grunner vil regulere etterhvert.
Roflmfao

Cannabis sativa kan brukes for å fremstille rusmidlene hasj og marihuana, og er forbudt å dyrke i mange land, deriblant Norge.
Industriell hamp er noe helt annet
Anonym bruker
"Allergisk Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestilte 50gr Hemp tea selv for 1-2 år tilbake. Jeg handlet fra indigo-herbs.co.uk, og var nervøs for det samme.
Pakken kom gjennom, og hadde også pasjonsblomst-tinktur (som er reseptbelagt i norge), så det er store sjangser for at jeg bare var heldig.

Når jeg åpnet pakken, var hampteen tydelig markert med "CANNABIS SATIVA", som i mitt hode ikke er bra når en toller kontrollerer pakka.
Cannabis sativa og indica er kjent som de to typene ulovlig cannabis.
Selv om det ikke er noe thc i den, så er den markert som en ulovlig type, og en skulle da tro at tollerne ikke ser gjennom fingrene på det