Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  126 41685
Jeg har hatt:

- Snakebites
- På håndleddet/wrist
- Microdermals (på brystet/halsen)
- Septum
- Utvidede øreflipper
- Medusa

Savner implantatene mine, I grunnen. Nå har jeg bare tatoveringene mine.

Jeg har hatt:

- Snakebites
- På håndleddet/wrist
- Microdermals (på brystet/halsen)
- Septum
- Utvidede øreflipper
- Medusa

Savner implantatene mine, I grunnen. Nå har jeg bare tatoveringene mine.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvilke studioer piercer 12 åringer??
Vis hele sitatet...

Vet det er gammel post*
hvordan ser 12 åringene rundt der du bor ut a?
Jeg har hatt piercing i underleppa, men den tok jeg ut når jeg ble lei av den. Sånn ellers har jeg piercing i navlen, industrial piercing, piercing i tunga og utvidede øreflipper. 6mm i ene øret og 4mm i det andre, hehe!
Kostet 450 kr for industrial på Leading Light i Stavanger og 450 kr for tunga på Leading Light i Sandnes.
In the kitchen
muRit's Avatar
Å satan, så akkurat denne videoen Fyfaen for en monsternål-sak!
Fortsatt ingen som har noen spesielle piercingstudio i Trondheim de vil anbefale?
Sitat av muRit Vis innlegg
Å satan, så akkurat denne videoen Fyfaen for en monsternål-sak!
Fortsatt ingen som har noen spesielle piercingstudio i Trondheim de vil anbefale?
Vis hele sitatet...
Ragnaråkk i sentrum
det var der jeg tok min Industrial
Dama som driver heter faktisk Ragna Rock..
In the kitchen
muRit's Avatar
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
Ragnaråkk i sentrum
det var der jeg tok min Industrial
Vis hele sitatet...
Hum, har hørt at folka på Ragnaråkk er noe inni skauen sure. Men skal se nærmere på det
Noen som vet hvor jeg får tak i billige utvidere til plugger?
Sitat av muRit Vis innlegg
Hum, har hørt at folka på Ragnaråkk er noe inni skauen sure. Men skal se nærmere på det
Vis hele sitatet...
Det har jeg ingen kjennskap til.

Men spørsmålet ditt var om noen viste om noen piercinstudio i Trondheim man kunne ta piercing, ikke om det var noen i Trondheim som tar piercing og ikke er sure
Sist endret av Sweeet; 21. september 2011 kl. 12:48.
In the kitchen
muRit's Avatar
Sitat av 70%sweet Vis innlegg
Det har jeg ingen kjennskap til.

Men spørsmålet ditt var om noen viste om noen piercinstudio i Trondheim man kunne ta piercing, ikke om det var noen i Trondheim som tar piercing og ikke er sure
Vis hele sitatet...
Jau, er vel forskjellige folk som jobber der også, noen hyggeligere enn andre Takker for tipset ditt anywayz!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan er det med ear lobes egentlig? Vurderer å ta det, men har noen spørsmål. Hvor stor diameter kan man ha før det blir veldig "permanent". Kan man for eks ha 10mm og ha mulighet til at det gror igjen (evnt et lite hull) uten operasjon? Og hvor lang tid sånn ca tar det å få si for eksempel 10 mm?
Veldig glad i piercinger.

Akkurat nå har jeg kun en i tunga og medusa (samt 3+2 i ørene).
Har tidligere hatt i nippelen (kommer til å ta der igjen etter endt amming),
hatt to i navlen, en 'vanlig' og en motsatt av vanlig,
øyenbrynet, i nesa (hatt på begge sider, men ikke samtidig), under leppa på forskjellige steder i midten, i underleppa, på siden i underleppa, har hatt madonna piercing, 3 surface, en i langefingeren, rett ved håndleddet og ved tommelleddet.

Har alltid hatt lyst på en surface leppepiercing.

Elsker piercinger!
(bildene er fra nettet og ikke meg :P)
Sist endret av wahaj; 3. oktober 2011 kl. 08:58.
wahaj: Gjorde den i tunga vondt?

Har i nippelen, men er mer redd for å ta i tunga enn jeg var for å ta i brystvorta!
Sitat av Arsis42 Vis innlegg
Hvordan er det med ear lobes egentlig? Vurderer å ta det, men har noen spørsmål. Hvor stor diameter kan man ha før det blir veldig "permanent". Kan man for eks ha 10mm og ha mulighet til at det gror igjen (evnt et lite hull) uten operasjon? Og hvor lang tid sånn ca tar det å få si for eksempel 10 mm?
Vis hele sitatet...
Ja, 10mm skal gå bra.

10mm er 1.6, 2, 2.5, 3, 4, 5, 6, 8, 10. Så må det få grodd å roet seg ned mellom hvert strekk, 2, 3, 4uker, kan hende du kan gå rett fra 1.6 til 2.5 eller 2 til 3. Strekker du for mye for fort får du blow out, det vil du ikke. Ting som også er bra og ha er: Saltvannsløsning til vask, piercing olje/ekstra virgin oliven olje til å myke huden.. Anbefaler at i begynnelsen brukes plugger uten flare/kant da disse kan være vannskelig å få inn.

Sitat av Greenhill Vis innlegg
Noen som vet hvor jeg får tak i billige utvidere til plugger?
Vis hele sitatet...
http://www.crazy-factory.com/
Sist endret av lockhead; 3. oktober 2011 kl. 11:51.
Sitat av sali Vis innlegg
wahaj: Gjorde den i tunga vondt?

Har i nippelen, men er mer redd for å ta i tunga enn jeg var for å ta i brystvorta!
Vis hele sitatet...
Eneste som er pes med tunga etter mi mening er at den hovner opp,og det blir litt pes å spise i rundt 2 dager. Å ta den synes jeg ikke var vondt. Nippel synes jeg var verre. (skal dog nevnes at jeg er gutt)
Sitat av sali Vis innlegg
wahaj: Gjorde den i tunga vondt?

Har i nippelen, men er mer redd for å ta i tunga enn jeg var for å ta i brystvorta!
Vis hele sitatet...
Tunga er der jeg syns det var minst vondt å ta, dog er det der det er verst de påfølgende dagene.
Men så syns jeg ikke det var særlig vondt i brystvorta heller.
Har hatt en del piercinger iløpet av de siste ti årene. Fikk begge brystvortene piercet når jeg var 16, siden har jeg hatt i navelen, septum, snakebites, medusa, vertical labret i underleppa (sånn overfladisk http://www.ael-labret-piercing.co.uk/VerticalLabret.jpg) , i neseboret og utvidede øreflipper. Alle disse har ikke vært samtidig da. Nå i en alder av 26 har jeg tonet det ganske ned, og sitter nå igjen med ring i neseboret og 20 mm tunnels i begge øreflippene. Pluss noen tatoveringer da.

Savner Litt medusaen min, men føler jeg egentlig er for gammel til å ta nye piercinger nå :P
Sist endret av CharlieSabotage; 4. oktober 2011 kl. 08:22.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
har atm en i øret, men skal ta to pigger på 25mm i leppen (snakebite) til helgen en venn av meg som tar, da jeg ikke er det du kan kalle rikmann.. kjøpte to med 14mm stang og 16mm pigg (til perioden med hevelse) og to med 12mm stang og 25mm pigg (når hevelsen har lagt seg). noen som vet og jeg har gjort rett i dette? diameter på stengene er 1,6mm (14 gauge tror jeg) kan sikkert legge ut bilde når det er fullført
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av drittsekken Vis innlegg
har atm en i øret, men skal ta to pigger på 25mm i leppen (snakebite) til helgen en venn av meg som tar, da jeg ikke er det du kan kalle rikmann.. kjøpte to med 14mm stang og 16mm pigg (til perioden med hevelse) og to med 12mm stang og 25mm pigg (når hevelsen har lagt seg). noen som vet og jeg har gjort rett i dette? diameter på stengene er 1,6mm (14 gauge tror jeg) kan sikkert legge ut bilde når det er fullført
Vis hele sitatet...
Du skulle kanskje brukt ringer perioden det gror for da kommer det luft til hele tiden. men selv har jeg aldri gjort det og det har blitt verkete men man overlever det også.
Har kun septum, og synes egentlig det holder. Har litt lyst til å utvide, men er utrolig mange som gjør det for tiden. Er også lite gunstig å ha utvidinger i ørene når man skal jobbe i et service-yrke, føler jeg.

Kommer nok til å holde meg til tats
Jeg har selv angelbites nå, og har planer om å ta i navlen (etter noen treningstimer vel og merke, få vekk gaming-magen ) Drømmer om å ta hips, i tunga og i kløfta, men feiger nok ut på de..

Har også en 7mm spiral i det ene øret om det teller?
Sist endret av Kitchenfreak; 18. januar 2012 kl. 12:46.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
har piercet meg nå, tok den ene på venste siden.. var jæævlig mye stress å få stangen gjennom, så vi bare monterte piggen på stangen og stakk piggen gjennom, det var overdrevet smertefullt
Sitat av drittsekken Vis innlegg
har piercet meg nå, tok den ene på venste siden.. var jæævlig mye stress å få stangen gjennom, så vi bare monterte piggen på stangen og stakk piggen gjennom, det var overdrevet smertefullt
Vis hele sitatet...
Kanskje lurt å nevne hvilken kroppsdel det var på også
Sitat av drittsekken Vis innlegg
har atm en i øret, men skal ta to pigger på 25mm i leppen (snakebite) til helgen en venn av meg som tar, da jeg ikke er det du kan kalle rikmann.. kjøpte to med 14mm stang og 16mm pigg (til perioden med hevelse) og to med 12mm stang og 25mm pigg (når hevelsen har lagt seg). noen som vet og jeg har gjort rett i dette? diameter på stengene er 1,6mm (14 gauge tror jeg) kan sikkert legge ut bilde når det er fullført
Vis hele sitatet...
Sitat av drittsekken Vis innlegg
har piercet meg nå, tok den ene på venste siden.. var jæævlig mye stress å få stangen gjennom, så vi bare monterte piggen på stangen og stakk piggen gjennom, det var overdrevet smertefullt
Vis hele sitatet...
Sitat av olaPola Vis innlegg
Kanskje lurt å nevne hvilken kroppsdel det var på også
Vis hele sitatet...



Ble det snakebite?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
SKAL bli snakebite, men pga stoor hevelse og ekstreme smerter i leppen tok eg bare en i første omgang
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tok i navlen i mai for et 2 år siden, tunga for over 1 år siden, og nippelen i november i fjor
Høres morsomt ut å ta piercing i tunga, så det frister litt
Hvordan er dette med tanke på at jeg da er gutt, synes de fleste at det er
teit eller funker det?

Det er vel bare å ta den ut når som helst hvis jeg ikke er fornøyd?

Også må jeg vente 3 uker eller noe før jeg drikker alkohol eller noe i den duren?
Sitat av fletchy Vis innlegg
Høres morsomt ut å ta piercing i tunga, så det frister litt
Hvordan er dette med tanke på at jeg da er gutt, synes de fleste at det er
teit eller funker det?

Det er vel bare å ta den ut når som helst hvis jeg ikke er fornøyd?

Også må jeg vente 3 uker eller noe før jeg drikker alkohol eller noe i den duren?
Vis hele sitatet...
Nei, gutter kan vel også ha piercing i tunga! Jeg syntes bare det er stilig!

Jepp, bare å ta den ut om man føler for det.

Nope, drikk så mye du vil! Alkohol er tross alt rensende. Men husk å ha god munnhygiene og kjøp corsodyl på apoteket. Bakteriedrepende munnskyllevann
Sitat av sykotisk Vis innlegg
Nei, gutter kan vel også ha piercing i tunga! Jeg syntes bare det er stilig!

Jepp, bare å ta den ut om man føler for det.

Nope, drikk så mye du vil! Alkohol er tross alt rensende. Men husk å ha god munnhygiene og kjøp corsodyl på apoteket. Bakteriedrepende munnskyllevann
Vis hele sitatet...

Hehe er det bare et rykte jeg har hørt det da?
Hørt noen skrekk eksempler, men de har vel sikkert noen råd de som jobber med det og.
"De første ukene etter en tungepiercing skal også alkohol unngås, da det kan gi hevelse. Alkohol demper blodets evne til å koagulere, og det hjelper ikke å drikke med sugerør eller andre kreative ideer. Det er ikke alkohol i såret som er skadelig, men promille i blodet."

http://pinpoint-piercing.blogspot.co...=tungepiercing
Tenkte meg det var for godt til å være sant :P

Meeeeen, har ikke noe problem med å vente 2-3 uker for å drikke så er ikke noe problem, bare greit å vite tilfelle det skulle komme opp og jeg slipper å dra på sykehuset
Sitat av fletchy Vis innlegg
Tenkte meg det var for godt til å være sant :P

Meeeeen, har ikke noe problem med å vente 2-3 uker for å drikke så er ikke noe problem, bare greit å vite tilfelle det skulle komme opp og jeg slipper å dra på sykehuset
Vis hele sitatet...
Tror ikke alkohol med måte skader noen Og hevelse i tungen har man nok fått uansett! Kan godt være du ikke vil drikke en gang, med tanke på at tungen er litt jævelig de første to, tre dagene. Hvis vi tar utgangspunk i at du tar den på en mandag, så har nok piercingen grodd nokk til at du kan drikke på fredagen
Oki

Får se det ann når den tid kommer. Skal nok uansett overleve en uke eller to uten alkohol innabords. Fin måte å spare litt penger på om ikke annet :P
Flink jente
Ingulf's Avatar
Jeg har i tungen og underleppen. Tok i tungen ganske nylig og jeg har ikke angret ett sekund! Er superfornåyd. har to hull i hver øreflipp og tre i brusken på det ene øret. Tok i leppen selv, men det gikk ikke så bra, så tok den proffesjonelt etterpå

Vurderer og ta en i leppen til selv, men noen som vet hvordan?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Var hos ragnarokk for ei stund siden og punchet øret.
6mm i ørebrusken. Kjekt å ikke måtte strekke, men å kunne sette inn 6mm tunell med en gang! :-)
Hadde fire stykker i leppa en periode, to over og to under. Hadde en i nesa (septum) og har utvidet hver øreflipp til 10mm. Sitter og vurderer å utvide mer, men er fortsatt usikker. Har også en i venstre nippel. De fire jeg hadde i leppa tok jeg ut for et år siden. Den i nesa hadde jeg ikke så lenge. Eneste jeg sitter igjen med er de i ørene, og den i nippelen, og det syntes jeg er nok nå. Man vokser litt fra det.

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Var hos ragnarokk for ei stund siden og punchet øret.
6mm i ørebrusken. Kjekt å ikke måtte strekke, men å kunne sette inn 6mm tunell med en gang! :-)
Vis hele sitatet...
Hvordan var det å punche? Da jeg tok i øreflippen tok jeg 3mm med en gang. Men det var ikke punching, bare en jævla feit kanyle.
Sist endret av simdal; 29. april 2012 kl. 22:30.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det var egentlig ikke noe stress. Mindre vont en jeg trudde. Blødde rimelig bra da! :-)
Øret hovna opp en del noen dager etterpå, men det var vel pga jobben min.. Mye skit og lort, hørselvern og sånne ting..
Nå er øra helt vanlig, bare att det mangler en bit... :-)
Vil anbefale å droppe alkohol noen uker minst etter man har piercet tunga. Det er ikke heelt nødvendig, men tunga er det ene stedet på kroppen (Med unntak av kjønnsorganer, men der hører ikke piercinger hjemme uansett) du IKKE vil få fucket opp, det er enkelt og greit ikke verd risken. Det kan gå bra å drikke alkohol, men det kan også gå helt til helvete. For ikke å glemme at alkohol har en tendens til å svekke dømmekraften, og man kan finne på å bruke tungepiercingen til det den er ment for å brukes til for tidlig.

Ellers er som tidligere nevnt god munnhygiene et absolutt MUST med tungepiercing, da særlig de første ukene.


On a different note; Jeg synes ikke det var noe særlig vondt å pierce tunga, men de første dagene er som nevnt før i tråden et helvete. Spis masse isbiter, og husk at det så jævlig kommer til å være verd ventetiden for en eventuell partner!
Sist endret av Lille Nikotin; 29. april 2012 kl. 23:47.
Er rimelig lei fylla for tiden uansett, så er like gjerne edru. Er bare for å prøve hvordan det er, bryr meg ikke mye om noen ikke liker det og mener det er harry eller hva slags grunn de her for å ikke like det ^^ Alle kan ikke like det samme.

Hvis det ikke er noe jeg trives med, er det bare å ta den bort og alt vil være som før.
Sitat av fletchy Vis innlegg
Er rimelig lei fylla for tiden uansett, så er like gjerne edru. Er bare for å prøve hvordan det er, bryr meg ikke mye om noen ikke liker det og mener det er harry eller hva slags grunn de her for å ikke like det ^^ Alle kan ikke like det samme.

Hvis det ikke er noe jeg trives med, er det bare å ta den bort og alt vil være som før.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen jenter her som har tatt hood-piercing? Har veldig lyst på det, men er redd det skal være jævlig vondt! i tillegg er jeg redd for å "ødelegge" noe, hehe.

Har en i nipplen fra før av (er det så vondt å ta hood, dropper jeg det. Satan!), tunga, diverse i øret, smiley, navlen, medusa og 4 tunnels (2x 3mm og 2x 6mm).
- Noen som vet nogelunde hva det kan sammenlignes med? Smerte er jo selvsagt individuelt, men det er ikke tvil om at nipplen er driiitvondt i forhold til et lite hull i øreflippen...
Atm så har jeg 3 i hvert øre... Men vurderer tunga og cheeks
Sitat av Asdri Vis innlegg
Er det noen jenter her som har tatt hood-piercing? Har veldig lyst på det, men er redd det skal være jævlig vondt! i tillegg er jeg redd for å "ødelegge" noe, hehe.

Har en i nipplen fra før av (er det så vondt å ta hood, dropper jeg det. Satan!), tunga, diverse i øret, smiley, navlen, medusa og 4 tunnels (2x 3mm og 2x 6mm).
- Noen som vet nogelunde hva det kan sammenlignes med? Smerte er jo selvsagt individuelt, men det er ikke tvil om at nipplen er driiitvondt i forhold til et lite hull i øreflippen...
Vis hele sitatet...


Lite vond: tunge, øreflipp, øyenbryn, navle
Middels vond: leppe, septum, bridge, assorterte intimpiercinger
Vond: brystvorter, ørebrusk, nesebor, assorterte intimpiercinger

Verdt å nevne at det er kun få som kan ta en slik piercing (grunnet for lite plass).


Her er en som tar hood piercing : http://www.youtube.com/watch?v=eNqbC_ZvaNw
Kan gi en liten indikasjon hvordan det er.
Sist endret av Spelly; 22. mai 2012 kl. 01:58.
Takk for svar Spelley!
Det såg såpass jævlig ut at jeg tror jeg skal droppe det...

[COLOR="Silver"](kjenner jeg meg selv rett går det to mnd så har jeg ombestemt meg, igjen)[/COLOR]
Skal kanskje få ei veninne til å ise og ta hull som skal vides ut 2.juni. Hun har gjort det på begge sine egne ører, men jeg er litt nervøs mtp den klassiske "lam i halve trynet"urban-myten.
Har vel hatt endel piercinger til sammen, men joda. Har 20mm i begge ørene mine og skal bli større, to vanlig øredobbhull tatt selv ovenfor disse, syns det var utrolig vondt når jeg fikk mine første hull i ørene noe som jeg gjorde hos frisøren...De to andre igjen tok jeg helt fint selv og gjorde ikke noe vondt. Hr snakebites som jeg fikk når jeg var 15, startet først med en side og noen måneder på andre siden, tok dette profosjonellt. Har en under tunga i den strengen som jeg har tatt selv to ganger, var litt vondt andre ganger som om man ble klypet. Etter dette tok jeg også smiley og hanne en bananbarbell der og så satt jeg inn en BCR ring så fant jeg ut at jeg ikkeville ha den alikevel. Har tatt flere piercinger på folk som i leppa og under tunga, noe som har gått helt fint. Jeg skal også ta en i nesa, nesevingen veldig snart, men tar dette profosjonellt, der jeg skal ha en BCR ring. Venter også på at jeg kan ta piercinger på hver side, under kragebeinene.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Skal kanskje få ei veninne til å ise og ta hull som skal vides ut 2.juni. Hun har gjort det på begge sine egne ører, men jeg er litt nervøs mtp den klassiske "lam i halve trynet"urban-myten.
Vis hele sitatet...
Du blir ikke lam i halve trynet. Du burde uansett gå til et skikkelig studio for å gjøre det...
Sitat av spelley Vis innlegg
Du blir ikke lam i halve trynet. Du burde uansett gå til et skikkelig studio for å gjøre det...
Vis hele sitatet...
Jeg vet det er best proft, men jeg har ikke 500 spenn til det. Jeg stoler på henne fordi hun har laget 2 på seg selv, og at de funker fett fremdeles. De er utvidet til 7 og 10 mm og det har aldri vært noen problemer med det.

Det jeg er mest spent på er egentlig smerten xD
Sitat av olaPola Vis innlegg
Jeg vet det er best proft, men jeg har ikke 500 spenn til det. Jeg stoler på henne fordi hun har laget 2 på seg selv, og at de funker fett fremdeles. De er utvidet til 7 og 10 mm og det har aldri vært noen problemer med det.

Det jeg er mest spent på er egentlig smerten xD
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke har penger til det, er det bare å vente.

At hun har tatt to piercinger på seg selv, gjør hun på ingen måte til en mester (tvert i mot).

Hvis du velger å gjøre dette på tross av mine advarsler:
Bruk sterilt utstyr (smykke og nål), vask området som skal pierces, ha hansker på.
Sist endret av Spelly; 23. mai 2012 kl. 13:41.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei alle sammen!

Har bestemt meg for å ta plugs i begge øreflippene (rett meg hvis det ikke heter plugs!)

Det jeg lurer på er, hva er max str. til å begynne med? Har noen kompiser som sier man kan gå rett på 5mm, noen sier det er 2mm osv..

Håper på seriøse svar.