Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2241
Er det mulig å koke røkt svinekam i den vakuminnpakningen som følger med for å få et saftigere kjøtt, eller bør man ta den ut av plasten først?
BRAND ∞ STRONG
Du får poser som er ment for formålet. Koke eller stekeposer.
Jeg hadde ikke satsa på at pakke den kom tåler koking. Eller står det at den gjør det?
Det står ingenting om det på den. Kjøttet skal ikke kokes men trekkes rett under kokepunktet i 1,5 time.
Det pleier også å ligge en "bleie" i innpakningen som skal suge til seg blod, jeg ville ikke gått for å ha med den under tilberedning.
Sist endret av Veggen; 22. mars 2020 kl. 17:05.
BRAND ∞ STRONG
Hvis du er opptatt av et saftig resultat bør du lage en Brining (har ikke Norsk ord, marinade?) å la kjøtte
ligge i denne i opptil 8 dager i kjøleskapet.

Den består i hovedsak av vann, salt og sukker og er ment å skulle forhåndskurere kjøttet til å bli mørere og saftigere.
Den kan også innhold ting som smaks gir produktet
Brine = saltlake.
Det er forskjellig type plast på standard emballasje og sous vide poser. Sous vide posene er laget av en annen type plast som ikke avgir kjemikalier i varmt vann. Husker jeg sjekket opp dette for mange tilbake da jeg fikk laget min første pid control, og det er som med varm drikke. Ikke all plast er egnet til varm drikke, man bruker bestemte plast typer for varm drikke og det samme med sous vide. For å sikre at ikke emballasjen avgir skadelige stoffer til kjøttet. Du dauer neppe av å gjøre det en gang men personlig ville skaffet rett type plast.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Er det mulig å koke røkt svinekam i den vakuminnpakningen som følger med for å få et saftigere kjøtt, eller bør man ta den ut av plasten først?
Vis hele sitatet...
Send en mail avgårde til leverandør og hør med dem. Så deler du svaret med oss. Hadde vært interessant å høre hva de sier.