Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 636
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Casio_F-91W - [Watchlist-vits]

Den ser ut til å være nærmest det jeg vil ha. Det er mange år siden jeg gikk med armbåndsur, så jeg er ikke supersikker på preferansene mine

Her er det jeg gjetter på. Tallene er viktighet, skala på 9:

9 - Makspris 400 kr
9 - Digital. Ikke smartklokke. Ikke analog - nevnes fordi det finnes klokker som kombinerer
9 - Såpass vanntett at jeg ikke trenger å bekymre meg for den, tom. ved svømming. 5 meter?
9 - Tåler røff behandling. Dette vil være et verktøy, ikke et porselensklenodium eller del av arvesølvet
9 - Ingen unødvendig tekst eller dekorasjon. En del Casio-klokker går helt bananas. Det finnes "sterilization projects", men vil helst kjøpe ferdiglagd
8 - Mulighet for null piping når man trykker på knapper
8 - Backlight. Ikke blått. Selv om farge kan endres selv
8 - Nedtelling/Pomodoro (25+5min * 4). Ideelt sett lett å veksle mellom 2, gjerne 4 nedtellingstider, som attpåtil teller antall sykluser. Gjerne vibrasjon istf. piping. Taptic engine høres enda bedre ut, men den ser ut til å kun finnes i epleklokka.
6 - Lav vekt. F-91W-en er 21 gram. Virker greit. Hovedmål: Skal ikke tenke på/merke at jeg har den på
5 - Armbånd. Utskiftbart. Det er visst veldig mange
4 - Stoppeklokke
3 - Ingen AM/PM. Kun 24h. Vekk med alt undøvendig tullball

Verdt å nevne: https://github.com/carrotIndustries/pluto - Men ser ikke ut til at den selges
Sist endret av Jonta; 17. oktober 2018 kl. 22:36.
De fleste casio klokkene oppfyller kravene dine, det at klokken skal kunne tåle svømming forrutsetter at klokken er vanntett ned til 100 meter, 200 meter ved stuping
Du har jo helt latterlig mange krav da, tror du skal lete lenge for å finne det du egentlig ser for deg.
Men du kan kanskje sjekke ut EZON T023B01, EZON L008, Timex Ironman, Armitron 40/8417PBL.
Eventuelt gå tilbake til Casio feks, B650WD-1A eller A158WA-1.

Btw, på Ironman'en tenkte jeg i førsteomgang på Essential 30 finnes en del ulike modeller i serien.
Sist endret av moret; 18. oktober 2018 kl. 12:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.