Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 653
Hei,

Jeg er en mann i slutten av 20-årene, i dag fikk jeg diagnosen ADHD.
Har hele mitt liv mistenkt at det er noe galt og angrer i dag på at jeg ikke tok tak i dette og begynte med utredning tidligere.

Neste steg er uansett medisinering, er det noen som har noen tips her? Hva har dere god/dårlig erfaring med? Er det noen meds som fungerer bedre enn andre?

Jeg sliter også litt med angst/panikkanfall og er litt bekymret for medisineringen av adhd-symtomene da jeg ser at noen har bivirkninger som angst? Er det noen av dere som sliter eller har slitt med det samme som fikk en bedring eller forverinng av angst under medisinering?

Håper på gode svar, takk!
Stimulerende medisiner slik som ritalin og concerta går som du selv mistenker ofte ikke godt sammen med angst. Men det er også viktig å vite at vi er alle veldig forskjellige og reagerer forskjellig på ting. Å underprestere i hverdagen som et resultat av adhd kan føre til en emosjonell byrde som kan alene føre til angst og panikkanfall. Dersom det ikke fungerer for deg så kan du ta det opp med fastlegen din. Det finnes flere forskjellige medisiner en kan forsøke. Lykke til.