Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2316
Kjøpte nettopp en helt ny 4L boks med spylervæske på biltema. Lå boksen i baksetet, og det viste seg at boksen lakk..

Har jeg krav på noe her?
Hvis du drar tilbake til Biltema, og viser til at kannen er halvtom uten at forseglingen i korken er brutt, så skal du få en ny en, ja.
Sist endret av Realist1; 5. juni 2018 kl. 17:24.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
problemet er jo at setet i bilen er dynka med spylervæske....
Blomzterkasse
Ikke sitt sånt i sete neste gang. Brutal måte å lære seg det på. Og før du tar kanner med spylerveske, bensin, olje o.l sjekk alltid at de ikke lekker. Erfart selv
Det er jo du som er idioten som ikke sjekker om noe lekker, beklager. Det er allmennkunnskap å legge merke til at noe lekker før du legger det i et bilsete. Eller påstår du virkelig det ikke lakk...

1 I handlevognen
2 I kassa der den blir snudd opp ned
3 på båndet der det blir kasta rundt
4 mens du bærte det til bilen

??
Vel... Tipper Biltema vil argumentere for at du har et visst egenansvar for riktig oppbevaring og frakt selv. Spylervæskekanner er jo notorisk kjente for å lekke også.

Hva er det du tenker å kreve, om du fikk viljen din? Rens? Nytt baksete?

Du får trøste deg med at det både fordamper ganske bra, og at det gir dårlige kår for bakterievekst, så du trenger ikke bekymre deg for mugg i setet. Hadde nesten vært verre å søle vann nedi der. Tørk vekk så mye du kan og gå over med hårføner.
Sist endret av Realist1; 5. juni 2018 kl. 17:45.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Det er jo ikke idioti og tenke at en væskebeholder ikke skal lekke når forseglingen på korken er helt inntakt...Den lakk ikke en dråpe fra da jeg tok den, til jeg la den i bilen. Og nei Darkbull, jeg har ikke slengt på den, eller lugget den ned på rullebåndet/kassa.

Jeg forstår at jeg kunne plassert det et annet sted i bilen, men skal man stroppe den fast stående, eventuelt ha med seg vanntett pose når man skal handle?


Hovedsakelig; Kjipt å kjøpe en væskebeholder med kork-forsegling som er inntakt, men at den så skal lekke ut på verdifulle ting.
Ligger i varm bil og fått økt trykk?
Blomzterkasse
Til trådstarter: alt mulig kan skje. Er du redd for søl i sete sitter du den i bagasjerom tilfelle krig.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Hovedsakelig; Kjipt å kjøpe en væskebeholder med kork-forsegling som er inntakt, men at den så skal lekke ut på verdifulle ting.
Vis hele sitatet...
Absolutt kjipt, men hva er det du vil kreve av Biltema?
At de erstatter verdifulle ting som du har lagt under en spylervæskekanne som tilfeldigvis var lekk?
Det får bli en sur lærepenge, som så mye annet.
Kan kanskje ikke forsikringen hjelpe deg med erstatningsdelen? Du får nok en ny kanne av Biltema, og du kan prøve å kreve at de betaler for rens, men jeg tror du har større sjanse hos forsikringselskapet..
En enkel ting hadde vært å satt den på gulvet hvis du må ha den inne i bilen.Spylerveske fra ClasOhlson er ikke bedre. Dem begynner å lekke før jeg kommer til kassa. Mykplast kjøper jeg bare hvis den skal rett på tenken med det samme.
Kanna er nok laget for å stå rett opp og ned, både under frakt, i butikken osv. Så i den forstand så er det brukerfeil når du sier du har lagt den ned.