Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1352
Skal prøve å forklare best mulig.


- I januar hadde jeg rettsak hvor jeg fikk 2 måneder fengsel hvor 1 ble ubetinget og 1 ble betinget.

- Dommen ble forkynt/endelig/rettsgyldig i februar.

- I desember, måneden før rettsaken gjorde jeg et nytt lovbrudd men ble ikke tatt før nå i august.


Da spør jeg; Må jeg sone den ene måneden jeg fikk betinget i første straffen siden jeg har begått et nytt lovbrudd? Eller teller det ikke siden jeg gjorde det nye lovbruddet FØR rettsaken var og jeg hadde fått en endelig dom?


Hadde jeg begått det nye lovbruddet ETTER februar, så hadde det jo utløst den ene måneden jeg fikk betinget. Men hvordan blir det hvis jeg begikk lovbruddet før dommen ble avsagt i den første saken?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Slik jeg tolker det, så gjorde du et til lovbrudd FØR du fikk en betinget dom. Det vil jo da medføre til at du ikke har brutt betingelsene i den dommen du fikk. Vil da tro at du ikke må sone den delen av dommen.
Jeg antar du vil få det beste svaret fra en med juridisk kompetanse, f.eks. en advokat.
Sist endret av PVestlandia; 24. august 2015 kl. 09:10.
Det regnes ikke som brudd. Kilde: strl. 49-52 + 64.