Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1808
Hei, som de fleste vet er Mastercard rente og gebyrfritt om du klarer å betale regningen i tide. Nå har det seg slik at jeg ikke kommer til å klare å betale hele beløpet ved kommende forfall, men med neste vil jeg klare det.

Derfor lurte jeg på om noen vet om det for eksempel vil gå an å kjøpe noe som dekker regningen på en butikk som tilbyr pengene tilbake. For å så bytte varen inn mot kontanter og bruke de til å betale min MC regning uten å få renter eller gebyrer?
Kan du ikke bare ta ut penger på MC kortett, og gå i banken og sette inn pengene? så betale regningen
Trådstarter
2 0
Sitat av First-Price Vis innlegg
Kan du ikke bare ta ut penger på MC kortett, og gå i banken og sette inn pengene? så betale regningen
Vis hele sitatet...
Ved uttak blir det et gebyr på 75(?) i tillegg til at renten begynner å løpe med en gang
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rolompo Vis innlegg
Derfor lurte jeg på om noen vet om det for eksempel vil gå an å kjøpe noe som dekker regningen på en butikk som tilbyr pengene tilbake. For å så bytte varen inn mot kontanter og bruke de til å betale min MC regning uten å få renter eller gebyrer?
Vis hele sitatet...
Nei, butikker som tilbyr pengane tilbake fører pengane tilbake til kortet.

Men om du nesten greier å betale regninga, så er ikkje rentene på skulde eit par tusenlapper i ein måned eller to ekstreme. Er det 5000,- så er det ein hundrelapp i månaden ved 20% rente - altså ikkje verdt veldig mykje bry.
Kjøp et eller annet på Elkjøp med kortet og returner dagen etter. De betaler ut cash eller overfører til konto, avhengig av beløpet størrelse. Jeg husker ikke hvor grensen går.

http://www.elkjop.no/cms/20131204_10...salternativer/
Har selv måtte bruke elkjøp metoden engang. Husker ikke om det var et gavekort eller spendon kort eller hva. Uansett så dro jeg tilbake dagen etterpå og fikk pengene cash i hånda når jeg leverte tilbake produktet. Husker jeg bare tok det første jeg kom over som kostet nærmest 2000 så endte opp med å kjøpe en støvsuger og dagen etterpå fikk jeg cash. Kan ikke huske at de spurte om jeg ville ha det på konto. Og hadde heller ikke kvitteringen med meg. Men de fant jo støvsugeren på navnet mitt og det løste seg helt greit for meg.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, butikker som tilbyr pengane tilbake fører pengane tilbake til kortet.

Men om du nesten greier å betale regninga, så er ikkje rentene på skulde eit par tusenlapper i ein måned eller to ekstreme. Er det 5000,- så er det ein hundrelapp i månaden ved 20% rente - altså ikkje verdt veldig mykje bry.
Vis hele sitatet...

Er jo riktig det du sier, men for en som feks har det veldig trangt økonomisk så kan hundre kroner ekstra per måneden være det som skiller brødmat eller ikke for en uke eller to.

Det er lett å tenke ut fra egne referanser, men det er dessverre noen som vil slite tungt en måned om det forsvinner en ekstra hundrelapp ut i renter.
Sist endret av frtoretang; 21. august 2015 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skaff deg tippekort, sett penger inn der, overfør til konto. Evt. bare ta ut i kontanter Det er det jeg gjør, om jeg må ta ut penger fra mastercardet.