Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1314
Dette er kanskje et innlegg som noen vil reagere negativt på, men jeg spør bare – det er ikke noe jeg gjør!

Om man for tiden er permittert fra sin faste arbeidsplass og ønskelig vil gjøre noe annet en å henge rundt i byen man bor i, Bergen – hva er sjansen for å bli tatt om man tar en reise til utlandet.

Jeg tenkte tilfelle slik ta ut noen kontanter i Euro, dette skal være en tur som er særdeles billig, og eventuelt melde fra om utenlandsturer en gang i måneden, og dermed ta ut penger.

Søknad om opphold av permitteringspenger er allerede innsendt, men i all hovedsak vil den ikke bli godkjent da man ikke er arbeidsledig bare permittert.
send pengene over til en kompis, skaff deg et bankort i utlandet og få kompisen din til å sende pengene dine til denne kontoen, ved spørsmål sier du at din kompis hjelper deg med økonomien siden du ikke har så god kontroll på penger
Crimea River
Alec's Avatar
Det er vel ingen som sjekker kontoutskriftene hans for å se hvor han har dratt kortet?
Isåfall kan man jo bare kjøpe et til kredittkort (som uansett er lurt å bruke i utlandet), også overføre dit etterhvert som man bruker det.

Om du har meldeplikt via web er det viktig at du gjør det via Norge. enten en PC du fjernstyrer eller VPN (f.eks fra Host1)