Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1933
Det var jeg som går på Ritalin. Jeg er ærlig med legen om at det er vanskelig å vite hva som skyldes medisinen. Eneste som har holdt seg stabilt er at jeg ikke har hatt tilbakefall til raseriutbrudd. Sinne er byttet ut med tomme/flate følelser. Jeg blir fremdeles distrahert av for mye lyder rundt meg, som feks om flere snakker samtidig eller noen snakker til meg mens en TV står på i bakgrunnen eller en stor bil kjører så hører jeg ikke hva som blir sagt.

Sist jeg hentet resept på apoteket hadde de ikke dosen min (30) så jeg fikk 10 og 20. Nå har jeg gått opp til 40, så jeg tar 2x10 og 1x20.
Hun syntes jeg skulle starte med ren 40 istedenfor å ta flere kapsler. Vi har prøvd å ta alt på en gang og vi har prøvd fordeling. Feks 20 på morgen og 20 på kvelden. Ingen forskjell.

Har det virkelig noe å si om kapselen inneholder 40 eller om man tar 2x20 eller 4x10? Nysgjerrig
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kanskje dette har med hørsel og lydsensitivitet å gjøre? Det er et annet spor å sjekke ut samtidig. Jeg tåler heller ikke mange som snakker høyt rundt meg oppå hverandre over tid. Da må jeg vekk etterhvert.
Enig med meaculpo det med hørselen kan være noe annet.

Fikk konstantert nervetraume for litt siden etter en uheldig episode.

Sliter med mye bakgrunnsstøy og flere som prater, da blir huet helt ødelagt og konsentrasjonen deretter.