Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1647
Nå er det snart 1 mnd siden jeg startet med Ritalin. 2 uker med 20mg. Nå er jeg på 2.uke med 30mg.
pga koronasituasjonen kan jeg ikke møte på sykehuset men legen ringer.
Hun spør bare hvordan det går.
Jeg merker ikke lenger noen ting. Eneste er at jeg ikke har samme tankekjør. Men dette kommer tilbake mer og mer om kvelden igjen. Jeg fikk 20 og 10 mg nå sist jeg hentet medisiner fordi apoteket ikke hadde ren 30. Jeg prøvde en kveld å fordele dosen, da tok jeg 10mg senere på dagen. Merket ingen forskjell.

synes det vanskeligste med medisinen er å forklare til legen. Kan man spørre om å få øket dosen ? Eller om å få prøve noe annet?
Jeg synes det er så vanskelig å skille medisinen og meg selv!
Konsentrasjonen er ikke like bra som den var første uken.
Si akkurat det du skriver her, det høres ganske greit ut. Ordner seg helt sikkert, leger er vant til å høre det meste
Takker. Sier det samme hele tiden da er redd for at hun skal tro jeg lyver eller tenke at jeg like gjerne kan slutte hvis det ikke har effekt? Jeg vet bare ikke hva som er effekt og ikke nå
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare vær ærlig å si det som du skriver her. Evt spørre om å få prøve annen medisin. Jeg selv bruker 60mg Aduvanz og 10mg Attentin. Men begynte bare på 30mg Aduvanz, men økte uke for uke av samme grunn som du forklarer her. Ordner seg
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte på Ritalin først vell og merke, 30mg uke 1, 40mg uke 2, 60mg uke 3. Ritalin var ikke noe for meg
Kan du fortelle hvorfor du ikke over på Aduvanz? Hva er forskjellen du merker?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Merker mindre bivirkninger som nedstemthet og tomhet. På Ritalin var jeg ingenting, personligheten min forsvant helt på en måte.. Aduvanz påvirker personligheten og sinnstemning negativt til tider også, men ikke i nærheten det jeg opplevde på Ritalin.
Takk! Altså jeg har diagnose moderat depresjon. Men jeg var sint hele tiden før medisin. Sånn rasende og dette tok jeg også ut på andre. Og ulvehunger og ulvehunger. Nå er sinnet og hungeren borte men jeg er ingentibg. Det er som om depresjonen er byttet ut med «eksisterende fysisk». Jeg kan sitte inne uten å gjøre noen verdens ting. Men er dette nødvendigvis pga Ritalin? Kan vel ikke si til legen at jeg er flat? Kanskje hun faktisk bare lar være å gi mer medisiner da? Det eneste hun har sagt hun vil er å øke doser. Men de øker jo med så veldig lite!!
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner. Jeg selv led mye av impulsivitet og konsentrasjon, endel rusmisbruk. Jeg selv ble veldig flat/tom og upersonlig av Ritalin. Jeg tipper du må opp i mg på ritalin før behandler evt vurderer noe annet. Men du må bare spørre hvis du vil prøve aduvanz eller attentin. Du får enten ja, nei, senere.