Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2040
Hei,

Jeg er i en situasjon hvor jeg har kjøpt en ASUS ViviBook, men er misfornøyd med batteritiden. Vurderer da å selge den for så å kjøpe en ny Microsoft Surface Laptop 3 13,5". Jeg er ingen datanerd og trenger derfor tips om hvor stor forskjell det faktisk vil utgjøre at jeg bytter. Vet det er i7 på den jeg nå har, sammenlignet med i5 på den andre, samt 16 ram mot 8 ram på den andre, samt dobling av harddisk. Alt tilsier jo at min nåværende maskin er bedre sett bort ifra batteritiden. Denne PC`en blir kun brukt til jobb som har enkel software, streaming og surfing. Hvor stor forskjell vil det utgjøre, og vil min nåværende maskin ha bedre kapasitet over lenger tid sammenlignet med den andre?

Link til PC`er: https://www.komplett.no/compare?id=1139264&id=1139289

Jeg står litt fast her. Redd jeg skal ofre dårlig kapasitet mot bedre batteri.
Sist endret av Niltr; 23. mars 2020 kl. 21:15.
Hva får du ut av batteriet? Kjapp google sier 5,5t mens surfave kan være 8-9t. Er det verdt det?
Blir vel aller billigst å bare ha med seg strømkabel? Jeg personlig ville ikke byttet. Da går du ned i kraft på cpu og får halvert mengden RAM. Det alene ville vært grunn nok for meg til å beholde den du har. Om du på død og liv ikke orker å bruke ledningen så kan du jo sjekke om du får større batteri til den du har. Feks HP har noe de kalte long life batteri eller noe slikt med dobbel kapasitet som stakk ut et par cm på baksiden av laptopen. Kanskje ASUS har det samme, om ikke så er det gode sjanser for at du finner noe slikt fra tredjepart.