Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2815
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Shalom

Sitter nå i karantene og bare lurte på om det er safe og sende noen piller via posten? Eller sjekker de pakker selvom det er sendt innenfor Norge?
Jeg vill annta at innenlands er ganske safe.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Selv i disse corona tider?
Kan ikke så mye om det
piller er safe, som banken hvis det er pakket ordentlig,så lukter vel ikke piller noe
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okei, takker for svar
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo mer dere skriver åpent om det jo mindre safe blir det. Både media og politi har tilstedeværelse på freak.
Det blir aldri 100% trygt så lenge det er ulovlig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De har hatt sjekking av innenlands post i 6 år minst.

https://www.aftenposten.no/norge/i/7...nenlandsk-post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo mer dere skriver åpent om det jo mindre safe blir det. Både media og politi har tilstedeværelse på freak.
Vis hele sitatet...
Det har bestemora mi også, hva er poenget ditt?
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Det har bestemora mi også, hva er poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at jo mer det skrives om, jo mer vil det gi inntrykk av for media og myndighetene at dette er svært utbredt. Noe som igjen kan føre til mer fokus og/eller politisk og samfunnsmessig press på å få tatt de som driver med dette.
Det er random postkontroll også innenlands, inkludert bruk av narkohund og røntgen. Men folk får jo varer i posten fordetom. Så tja kanskje går det bra eller kanskje ikke. Ingen kan vite. Bare ikke skriv på returadresse på forsendelsen
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Poenget mitt er at jo mer det skrives om, jo mer vil det gi inntrykk av for media og myndighetene at dette er svært utbredt. Noe som igjen kan føre til mer fokus og/eller politisk og samfunnsmessig press på å få tatt de som driver med dette.
Vis hele sitatet...
Ikke fått med deg at både media og myndigheter er fullstendig klar over dette..? Se episode 8 fra sesong 9 til Insider..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke fått med deg at både media og myndigheter er fullstendig klar over dette..? Se episode 8 fra sesong 9 til Insider..
Vis hele sitatet...
Det er ikke så søkt som det kanskje høres ut som i utgangspunktet. Freak er ikke det skjulte stedet å snakke om lyssky aktivitet lengre, vi får jevnlig forespørsler fra journalister som vil komme i kontakt med folk for å skrive "skrekk og gru" sensasjonsartikler om hvilke skumle aktiviteter som skjer på nett. Slikt slukes rått av "vanlige" nordmenn, spesielt husmorgruppene som kaster seg over en hver ny"katastrofe".

Jeg finner den ikke nå i farta, men det var jo nylig en artikkel som tok utgangspunkt i en tråd her der en bruker spurte om spesifikke tips og triks for finn.no svindel.
Innlands er fortsatt svært trygt så lenge en bruker huet. Vil anta at kontrollene er veldig sjeldne nå om dagen.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Selv om det skjer at innenlands blir borte eller blir stoppet, så er min erfaring fra en god del innenlands post over åra, at hvis man pakker drugsa på en ordentlig måte og bruker vakuum så går det bra. Min statistikk er vel at jeg har mista 3/20 sendinger de siste 2 åra innenlands, og ingen av de resulterte i politisak eller brev fra det offentlige på noen måte.
Og da er det kun snakk om cannabis, som på mange måter er det mest risky å sende i posten.
Sist endret av meaculpaUIO; 3. april 2020 kl. 19:36.
Det er ingen hemmelighet at "alle" bruker innenlandspost.

På nest siste episode av Insider på MAX var temaet kjøp av narko på darknet, og videresalg på snapchat. (han som stilte som dealer var tilfeldigvis også fra freak)

Da stilte en fra Posten til intervju inne i posthallen og sa tydelig at de tar ut mistenkelige pakker(stortsett lukt) og har hundebesøk en sjelden gang. Men at de stort sett har null kontroll, og at det var fri flyt. Han sa selv at posten var nok Norges største narkoleverandør
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Interessant, jeg visste ikke at insider holdt på enda, jeg burde kanskje sjekke det ut.

Jeg tror det kommer an på nivået av publisitet. MAX er vel en betal kanal i TVNorge sitt omdømme? eller Viasat? Det hadde vært noe helt annet om det programmet ble sendt i god sendetid på NRK. Jeg har ikke sett særlig nye artikler i nettaviser om netthandel.
På den ene siden er det bra at den kollektive hukommelsen er særdeles dårlig.
Nei, de sjekker all innenlandspost 100% grundig nå. Det må være null spor av corona både utenfor og inni brevet..
Neida, det går sikkert helt bra mister
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke fått med deg at både media og myndigheter er fullstendig klar over dette..? Se episode 8 fra sesong 9 til Insider..
Vis hele sitatet...
Jo, men mener jo uansett at det er et poeng å ikke være så åpen om hvor lett og dagligdags det er. Plutselig blir det prioritert og blir gitt ressurser for å finne pakkene som sendes. Det er sjeldent noen å tjene på å peke nese til myndighetene.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På samme måte som at om du vet av en bra spot å plukke kantarell så legger du ikke ut kartet på nett...
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Nei, de sjekker all innenlandspost 100% grundig nå. Det må være null spor av corona både utenfor og inni brevet..
Neida, det går sikkert helt bra mister
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skulle de gjøre det? Corona er allerede over alt, hva er spesielt med post? Det finnes ikke forskjellige varianter corona rundt om i verden. Det er samme viruset uansett hvor du er. Brev er ikke mer utsatt for corona enn handlevogna på Rema. De har ikke folk som sjekker hver handlevogn for corona etter hvert bruk vel? Skjønner ikke logikken din her?
Sitat av donk3y Vis innlegg
Hvorfor i all verden skulle de gjøre det? Corona er allerede over alt, hva er spesielt med post? Det finnes ikke forskjellige varianter corona rundt om i verden. Det er samme viruset uansett hvor du er. Brev er ikke mer utsatt for corona enn handlevogna på Rema. De har ikke folk som sjekker hver handlevogn for corona etter hvert bruk vel? Skjønner ikke logikken din her?
Vis hele sitatet...
Herregud, det var ironi.
Anonym bruker
"Mulig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vær gang dere poster om dette spørsmålet som har blitt besvart 100 ganger før på dette forumet er det større sjangse for at det blir tatt.
Hvorfor bruker folk ikke søk modusen på forumet? Er ikke som om spørsmålet skifter fasit en gang i måneden.
Folk liker å stille spørsmålet sitt selv. Gjelder ikke bare på nFF.