Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3730
Jeg irriterer meg over at alt stenger kl 03, er det noen steder som er oppe lengere, noen tips på steder i Oslo ?
Ingen lovlige steder så vidt jeg vet. Er vel noen steder man får henge til 3.30, typ Rett Inn Bar osv.
Ingen har lov til å servere alkohol etter kl 03:00, så det er vel ikke så mange som gidder å tenke på å holde åpent lenger..
Sist endret av Stingray; 3. februar 2019 kl. 04:47.
Ja det vet jeg ! Snakker om de ikke fullt så lovlige stedene ...
Ja, det er steder som er som utesteder - i Oslo, som ikke stenger der reglene tilsier de skal. Dette er dog steder som skriver seg langt utenfor den gemene lovlighet.
Men(!) de finnes.
Man skriver ikke i et offentlig forum hvilke steder som skjenker ulovlig vettu..
Disse stedene varer som regel ikke lenge.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bergensbanen... Ta nattoget til Bergen, fest hele veien
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bergensbanen... Ta nattoget til Bergen, fest hele veien
Vis hele sitatet...
Selger de alkohol hele døgnet?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bergensbanen får vist skjenkebevilningen sin fra stortinget.
Så lenge man oppfører seg bra , så har jeg fått skjenking hele veien, for det har de lov til.
Dette har vel mer med lovverket å gjøre, som folk har nevt, at man ikke har lov til å servere alkohol etter kl 03:00. Planlegg eventuelt en listen "fest etter festen" hjemme hos deg eller en av kompisene. Der er det aldri noen stengetid
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La meg tippe du er 19-23 år og nettopp oppdaga utelivet..... Protip: vors tidligere så dere ikke er på høydepunktet kl 03 men faktisk slitne da som vanlige folk, eller skaff deg en egen leilighet i stedet for foreldra dine å bo hos så du kan ha nach
Var mye ulovlige klubber når jeg var ung vi festa i dager i strekk men mye razziar på 2000 tallet , i dag har dop blitt mer vanlig også så politiet er ekstra på hugget, tror ikke det er mer en et par sånne fester i året nå lenger.
Er 33 år gammel og er vel over gjennomsnittet glad i å feste lenge
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fortsatt gjelder det det samme. Lei et lokale, eller finn kanskje noen private fester som holder på lengre enn til 03:00. Har du en større leilighet selv kan du kanskje hoste disse festene selv, om det er verdt det. Offentlige steder forholder seg til norske lover.
Er det sånn at disse morgen klubbene som feks Waterfront ikke eksisterer lenger? Var ikke alkoholsalg på de, men de/vi) som var der trengte ikke akkurat alkohol heller. Mener å huske at de åpnet 0500 og stengte kl 1200. Var vel slutten av 90 tallet jeg var der.
Er det noen som veit om det er lov å selge lettøl etter klokka tre? Inne på utesteder altså?
Anonym bruker
"Elektronisk Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, det er lov.
Nachspielbar som åpner 02:30, stenger når de vil, alle tenkelige lettøltyper på tapp. Kan jo ikke være den dummeste ideen?
Sitat av slependen Vis innlegg
Nachspielbar som åpner 02:30, stenger når de vil, alle tenkelige lettøltyper på tapp. Kan jo ikke være den dummeste ideen?
Vis hele sitatet...
Ideen er egentlig helt suveren. Jeg undres på om man får konsesjon med tanke på byråkratiske regler og sette i gang et slikt tiltak.

Med tanke på tråstarter sitt spørsmål, så tror jeg strippeklubbene har lenge åpent etter 3 om natten. Det går da inn over klubb og ikke pub, slik at de kommer bort fra reglene. Så om man danner en "klubb" er kansje noe slikt mulig. MC klubber rundt om vet jeg har hatt slike kvelder.
Tror man må forholde seg til et helt annet sett med regler om man starter en klubb, vet om studentforening som driver på denne måten, da er det gjerne sånn at man kjøper kreditt i baren på forhånd osv.

Hva gjelder nachspielbar tenker jeg at man kan få problemer med skjenkebevilgningen siden en overhengende mengde av klientelett så og si nødvendigvis er overstadig. Tenker ingen edru person ville funnet på å gå i en nachspielbar med kun lettøl.
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Hva gjelder nachspielbar tenker jeg at man kan få problemer med skjenkebevilgningen siden en overhengende mengde av klientelett så og si nødvendigvis er overstadig. Tenker ingen edru person ville funnet på å gå i en nachspielbar med kun lettøl.
Vis hele sitatet...
Ja, et slikt konsept vil jo appellere til folk som allerede er rusa, hele forretningsmodellen baserer seg jo på det. Men er det lov å servere berusede personer alkoholfrie alternativer? Juice og smoothie f. Eks? Så kan de som ikke er overstadig få lettøl?

Jeg tenker på et konsept et sted mellom brun pub og de myteomspunnede «vannbarene» jeghar hørt om fra nittitallet.
Ser ikke noen grunn til at det ikke skulle vært lovlig om de som var for fulle ikke ble servert.

Vil forøvrig gjerne høre om « de myteomspunnede «vannbarene» fra nittitallet» hva var det for noe?
Vannklubbene/morgenklubbene er det samme som englestøv snakker om lenger opp i tråden, utesteder uten skjenkebevilgninger som åpnet på morgenkvisten. Rettet seg mot ecstasy-crowden.