Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4749
Vet ikke om det passer seg å lage en slik tråd, men gjør det likevel.
Jeg har diagnosen blandet personlighetsforstyrrelse (pluss noen andre psykiske lidelser, men som ikke er vits i å ta opp nå her)
Jeg har hatt sex med ganske mange forskjellige til tross for ung alder. Hvis jeg sammenligner med mine venniner så har jeg nok hatt sex med 4 dobbelt så mange som dem. Jeg føler selv at jeg ikke er horete eller "sexgal"..tvert imot. Men alt er på en måte ganske impulsivt og spontant. Jeg har fått høre at det er pga personlighetsforstyrrelsen min at jeg "oppfører" meg på den måten. Hva mener dere om dette? Mener dere at mine seksuelle handlinger skjer pga diagnosen min, er det psykologer som "overdriver"? Hvor er grensen mellom "normalt" sexliv og "overdrivende"?
Du har jo skrevet før at du har vært prostituert, så kan godt hende att du hr et forvrengt syn på hele sex-delen.
Idealet er jo at man har sex fordi man har lyst på sex, men det finnes sikkert hundre andre grunner til å ha sex for en litt forvirra jente. Du sier lite om dine motiver. Jeg tror grensen mellom det normale og det overdrivende, sykelige handler mye om disse motivene.
Er mange diagnoser som seksuell promiskuitet kan være en av kriteriene
Tusen takk for svar alle sammen hjelper litt å lese om andres tanker angående et slikt tema i og med at det ikke er så mye å hente hos leger og psykolog. Jeg syns jo dette er ganske flaut, men samtidig har det ikke plagd meg i altfor stor grad. Men begynte å tenke mer på dette da noen fortalte meg at jeg burde tenke meg om og ikke bare godta hva som helst. Ja, har vært påtvunget prostituert tidligere i en alder av 14 år..varte heldigvis ikke lengre enn 5-6 mnd (?)
Vet ikke om det har gjort noe med meg for at jeg er som jeg er den dag idag når det gjelder dette tema.
Vi har vel hverken kompetanse eller kjenner bakgrunnen til til å uttale oss om det er diagnosen din eller normal sexdrift som gjør at du ligger med mange.

Du skriver at du føler selv at du ikke er horete eller sexgal. There you go! Lev livet ditt og drit i hva andre måtte mene om det.
Til syvende og sist er det bare deg selv som bestemmer hva som er normal og ikke normalt.

Ingen har egentlig noen rett til å fortelle deg hva som er normal og ikke normalt.

Men alle må finne en grunn til hvorfor, og hva sex egentlig betyr for dem. For noen betyr sex mye, for andre betyr det ikke så mye. For noen er det noe man deler med kun èn, den ene utvalgte i et helt liv. For andre er det noe man vil oppleve med så mange forskjellige som mulig. For andre igjen, en balanse mellom de to. Dette er det mest "normale" jeg klarer å forklare det på. For meg er det knekkende likegyldig hva andre gjør med privatlivet sitt, for jeg vil gjerne ha mitt privatliv i fred også. Men jeg -vil- jo ikke at folk skal ha det ille, hverken den ene eller andre veien.

Rent psykologisk, hvis jeg skal komme med mine personlige meninger, så tror jeg at det er viktig å tenke litt på hva som gir en en følelse av trygghet, sånn at man ikke mister tilliten til seg selv og andre. Noen har så dårlig selvtillit at de må kjøpe sex, og andre selger. Noen er villige til å voldta, går over stokk og stein. Når man mister tilliten til seg selv, så er det lett å ikke bry seg om seg selv på en seriøs måte, og da lar man andre misbruke seg. Jeg tror dette kan komme av press fra andre med like dårlig selvtillit. Så å finne selvtillit til å få en god holdning burde være en høy prioritet hos andre. En god regel å spørre seg selv er: "Ville jeg lært barna mine de samme holdningene som jeg selv utviser?"

Man dør ikke uten, men noen oppfører seg som om de nærmest gjør det. Dèt mener jeg er et rent mentalt, akkurat som med en rusmisbruker. Man lar det gå så langt at man mister kontrollen over seg selv. Noen ganger er det sunt å kjede seg litt - vi er ikke dyr, vi er mennesker, og burde prøve å dyrke de menneskelige sidene i oss.

Det er jo ikke rent ofte man finner at de som har mye sex og da særlig med mange forskjellige, ofte har en nedlatende holdning til de som ikke har det med enten noen som helst eller èn fast partner. Er dette en bra ting, en bra egenskap? Mange kan tro at det kommer av for mye selvtillit, men for meg blir det nok et tegn på for lite selvtillit. Man har ikke nok tro på seg selv, slik at man må skryte av det for å prøve å bli akseptert. Nok en gang er det miljø og press som har en effekt.

Akkurat ordet "horete" er for meg nedlatende, og jeg prøver å ikke ha det som en del av mitt vokabular. Man må ikke gi seg selv grunner til å innby andre til å innta en mer nedlatende holdning. Da vil aldri noe forandre seg.

Så å bestemme hvilke mennesker en vil ha rundt seg og som en lar påvirke en, er noe av det mest viktige vi gjør i hele livet, i alle mulige settinger.
Sist endret av Oro; 31. desember 2015 kl. 14:33.
Hvilken personlighetsforstyrrelse har du, om jeg kan spørre om det?
Hvis du bruker endel speed/meth, kan det hos noen føre til hyperseksuell adferd og mer impulsive valg. Vet ikke om dette er tilfellet, men ser at du har erfaring med speed fra en annnen tråd.
Personlighetsforstyrrelse pluss noen flere ja..To om det ja,så du er ikke alene.....og ikke altid så mye å hente hos psykologer..Men av egen erfaring så veit jeg at det hjelper å være sin egen 'doktor'.......Så til spørsmålet ditt....Jeg blei sammen med ei jente for noen år siden da vi vanket i det samme tunge narkomiljøet i hovedstaden..Hun var noe yngre en meg,og jeg tror det var endel av veninnene hennes som tenkte det,og førsteintrykket kunne kansje virke sånn,og kjente igjen megselv på noen av tankene og følelsene hennes,og vil nå ikke si hun ikke var noe horete eller sexgal...Tvert imot,så syntes jeg at hun var veldig snill og OK som person,og var vel også mest derfor jeg blei så kjempeforelska i henne..Jeg prøvde å få henne fra prostitusjon,men jeg tror det var hennes måte å få aksept på..Etter at vi blei kjærester,kunne hun også finne plutselig bli sammen med en annen fyr uten engang å ha slått opp med meg,men tror ikke hun mente noe vondt med det..På toppen av det hele var jo begge hekta på heroin..Tror hun plutselig blei sendt på rehab en dag....

Det jeg vil fram til er at ikke alt nødvendigvis er slik som det ser ut.....Vær din egen 'doktor' om du må..........
Har og fått vite at hun flytta til en annen by og har det bra....Hun er den kuleste dama jeg har vært sammen med....Og fortsatt forelska........4evr........
Personlig så er jeg blitt ganske så dritt lei av at alt som blir sett på som Unormalt automatisk blir ansett som en Sykdom, Lidelse eller Sykdomstilstand. For at det du "har" skal være en sykdom eller lidelse så er det ett kriterium som må utfylles: At du føler at dette hemmer, plager eller på en eller annen måte påvirker deg negativt.

Ellers så kan det jo selvsagt godt hende at din tidligere (påtvunget) prostitusjon har ført til en høyere sexlyst eller/og en sex-avhengighe. Når man har sex så er det tross alt slik at man har en ekstra høy frigivelse av Dopamin, sannsynligvis Serotonin, Adrenalin og en hel bunke andre lykkefrembringende stoffer. Mye av de samme stoffene som ved inntak av f.eks. Alkohol, Nikotin, Koffein, Kodein, Kokain, Heroin, GHB+

En sex-avhengighet kan man som ved bruk av rusgivende stoffer ganske enkelt finne ut om man sannsynligvis "lider" av - Ganske enkelt ved at du i en 1-2 uker eller lenger forsøker å holde deg helt unna Sex. Og fører dette til at du starter med å bli uvanlig mye Deprimert, Rastløs, Angstfull og får problemer med å få sove så kan dette absolutt tyde på at du muligens har oppnådd en fysisk og/eller psykisk avhengighet ovenfor Sex. Om dette isåfall er noe som er et problem og noe du ønsker å gjøre noe med, vil dette være helt og holdent opp til deg!

Sluttvis: Hvor ofte har du sex? Dette ser det nemlig ikke ut som at du har nevnt noe om.
For det er jo selvfølgelig en ganske stor forskjell mellom å ha sex med 3 forskjellige personer i uken, og det å ha sex med 1 person per måned.
Sist endret av supernatural; 31. desember 2015 kl. 16:08.
Du er bare kåt og du er tydeligvis tøff nok til og gjøre noe med behovene dine uten og være redd for rykter som løs/hore/tøs

Skulle egentli ønske flere jenter var som deg, men svært mange gutter ødelegger dette for dere jenter ved å kalle dere horer osv når dere tørr og gjøre noe med behovene deres. Gutter er helter hvis de puler rundt, damer er horer :/ det er en fucka mentalitet

Det er bedre og angre på noe du har gjort, enn noe du aldri gjorde

Ps: vær forsiktig, bruk dong
du sier du har blitt tvunget inn i prostitusjon i en alder av 14? Dette har nok muligens spilt inn endel på situasjonen din nå. med psykisk og fysisk missbruk oppstår mye kroniske problemer på begge fronter. Kan tenkes dette trengs å nøstes i med profesjonell hjelp.
Tørr jeg spørre om det var noe lignende til Rotherham i England...?
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hvilken personlighetsforstyrrelse har du, om jeg kan spørre om det?
Vis hele sitatet...
Blandet personlighetsforstyrrelse..en blanding av unnvikende, avhengig og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse

[quote=Oro;3282509]Til syvende og sist er det bare deg selv som bestemmer hva som er normal og ikke normalt.

Ingen har egentlig noen rett til å fortelle deg hva som er normal og ikke normalt.

Men alle må finne en grunn til hvorfor, og hva sex egentlig betyr for dem. For noen betyr sex mye, for andre betyr det ikke så mye. For noen er det noe man deler med kun èn, den ene utvalgte i et helt liv. For andre er det noe man vil oppleve med så mange forskjellige som mulig. For andre igjen, en balanse mellom de to. Dette er det mest "normale" jeg klarer å forklare det på. For meg er det knekkende likegyldig hva andre gjør med privatlivet sitt, for jeg vil gjerne ha mitt privatliv i fred også. Men jeg -vil- jo ikke at folk skal ha det ille, hverken den ene eller andre veien.

Rent psykologisk, hvis jeg skal komme med mine personlige meninger, så tror jeg at det er viktig å tenke litt på hva som gir en en følelse av trygghet, sånn at man ikke mister tilliten til seg selv og andre. Noen har så dårlig selvtillit at de må kjøpe sex, og andre selger. Noen er villige til å voldta, går over stokk og stein. Når man mister tilliten til seg selv, så er det lett å ikke bry seg om seg selv på en seriøs måte, og da lar man andre misbruke seg. Jeg tror dette kan komme av press fra andre med like dårlig selvtillit. Så å finne selvtillit til å få en god holdning burde være en høy prioritet hos andre. En god regel å spørre seg selv er: "Ville jeg lært barna mine de samme holdningene som jeg selv utviser?"

Man dør ikke uten, men noen oppfører seg som om de nærmest gjør det. Dèt mener jeg er et rent mentalt, akkurat som med en rusmisbruker. Man lar det gå så langt at man mister kontrollen over seg selv. Noen ganger er det sunt å kjede seg litt - vi er ikke dyr, vi er mennesker, og burde prøve å dyrke de menneskelige sidene i oss.

Det er jo ikke rent ofte man finner at de som har mye sex og da særlig med mange forskjellige, ofte har en nedlatende holdning til de som ikke har det med enten noen som helst eller èn fast partner. Er dette en bra ting, en bra egenskap? Mange kan tro at det kommer av for mye selvtillit, men for meg blir det nok et tegn på for lite selvtillit. Man har ikke nok tro på seg selv, slik at man må skryte av det for å prøve å bli akseptert. Nok en gang er det miljø og press som har en effekt.

Akkurat ordet "horete" er for meg nedlatende, og jeg prøver å ikke ha det som en del av mitt vokabular. Man må ikke gi seg selv grunner til å innby andre til å innta en mer nedlatende holdning. Da vil aldri noe forandre seg.

Jeg verken skryter av det, ser nedlatende på andre og har heller ikke no særlig god selvtilkit.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Hvis du bruker endel speed/meth, kan det hos noen føre til hyperseksuell adferd og mer impulsive valg. Vet ikke om dette er tilfellet, men ser at du har erfaring med speed fra en annnen tråd.
Vis hele sitatet...
Brukte speed litt i perioder før. Lenge siden nå

Sitat av supernatural Vis innlegg
Personlig så er jeg blitt ganske så dritt lei av at alt som blir sett på som Unormalt automatisk blir ansett som en Sykdom, Lidelse eller Sykdomstilstand. For at det du "har" skal være en sykdom eller lidelse så er det ett kriterium som må utfylles: At du føler at dette hemmer, plager eller på en eller annen måte påvirker deg negativt.

Ellers så kan det jo selvsagt godt hende at din tidligere (påtvunget) prostitusjon har ført til en høyere sexlyst eller/og en sex-avhengighe. Når man har sex så er det tross alt slik at man har en ekstra høy frigivelse av Dopamin, sannsynligvis Serotonin, Adrenalin og en hel bunke andre lykkefrembringende stoffer. Mye av de samme stoffene som ved inntak av f.eks. Alkohol, Nikotin, Koffein, Kodein, Kokain, Heroin, GHB+

En sex-avhengighet kan man som ved bruk av rusgivende stoffer ganske enkelt finne ut om man sannsynligvis "lider" av - Ganske enkelt ved at du i en 1-2 uker eller lenger forsøker å holde deg helt unna Sex. Og fører dette til at du starter med å bli uvanlig mye Deprimert, Rastløs, Angstfull og får problemer med å få sove så kan dette absolutt tyde på at du muligens har oppnådd en fysisk og/eller psykisk avhengighet ovenfor Sex. Om dette isåfall er noe som er et problem og noe du ønsker å gjøre noe med, vil dette være helt og holdent opp til deg!

Sluttvis: Hvor ofte har du sex? Dette ser det nemlig ikke ut som at du har nevnt noe om.
For det er jo selvfølgelig en ganske stor forskjell mellom å ha sex med
3 forskjellige personer i uken, og det å ha sex med 1 person per måned.
Vis hele sitatet...
tror ikke jeg er sex avhengig egentlig. Kan gå noen mnd med null sex uten at det slår ut negativt på meg. Er ganske forskjellig hvor ofte. En mnd kan jeg ha sex med kanskje 4-5 forskjellige. Noen ganger noen mnd uten osv. På gjennomsnittet kan man vel si 1-2 personer pr mnd

Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Gutter er helter hvis de puler rundt, damer er horer :/ det er en fucka mentalitet

Det er bedre og angre på noe du har gjort, enn noe du aldri gjorde
Ps: vær forsiktig, bruk dong
Vis hele sitatet...
jepp enig. Det er en fucka mentalitet. Jeg vet om mange jenter som nesten ikke tørr å ha sex i frykt for å bli stempla som hore, løs osv...

Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
du sier du har blitt tvunget inn i prostitusjon i en alder av 14? Dette har nok muligens spilt inn endel på situasjonen din nå. med psykisk og fysisk missbruk oppstår mye kroniske problemer på begge fronter. Kan tenkes dette trengs å nøstes i med profesjonell hjelp.
Tørr jeg spørre om det var noe lignende til Rotherham i England...?
Vis hele sitatet...
Får proff hjelp en gang i uken men får hjelp for andre plager..dette med prostitusjon har faktisk ikke vært det verste jeg har opplevd og har gitt meg minst psykiske plager i forhold til andre ting som jeg har opplevd i livet. har ikke gitt meg noe særlig plager i ettertid. Var vel mest akkurat da det pågikk at det føltes jævlig. Men tenker ikke særlig mye på det den dag idag. Har liksom slått meg litt til ro med at det ikke var min feil og heller ikke så mye jeg kunne gjøre med det. Hva da England?
Sist endret av Forvirrajente; 31. desember 2015 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av okay40 Vis innlegg
Personlighetsforstyrrelse pluss noen flere ja..To om det ja,så du er ikke alene.....og ikke altid så mye å hente hos psykologer..Men av egen erfaring så veit jeg at det hjelper å være sin egen 'doktor'.

Det jeg vil fram til er at ikke alt nødvendigvis er slik som det ser ut.....Vær din egen 'doktor' om du må..........
Har og fått vite at hun flytta til en annen by og har det bra....Hun er den kuleste dama jeg har vært sammen med....Og fortsatt forelska........4evr........
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare si at jeg er meget uenig i at det ikke er mye å hente hos psykologer. Personlighetsforstyrrelser blir diagnostisert ift. diagnosesystemet ICD-10, og for å få en personlighetsforstyrrelse skal man oppfylle diverse krav. Det er på ingen måte slik at en psykolog enkelt kan tildele en diagnose.
Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Jeg vil bare si at jeg er meget uenig i at det ikke er mye å hente hos psykologer. Personlighetsforstyrrelser blir diagnostisert ift. diagnosesystemet ICD-10, og for å få en personlighetsforstyrrelse skal man oppfylle diverse krav. Det er på ingen måte slik at en psykolog enkelt kan tildele en diagnose.
Vis hele sitatet...

Enig med deg der amygdala91 For det jeg mente med at det ikke var mye å hente hos psykolog var ikke generellt ment, men bare på denne sexdelen. Har fått ufattelig godt utbytte av å gå i behandling hos psykolog på andre områder
Noen som veit hva som står på den icd- 10 tabellen..???....hvor man kan evnt. lese om den noen plass..???
Sitat av okay40 Vis innlegg
Noen som veit hva som står på den icd- 10 tabellen..???....hvor man kan evnt. lese om den noen plass..???
Vis hele sitatet...


Du kan ikke diagnotisere deg selv, om det er det du tenker på