Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1052
Godkveld freaks

Jeg har vært daglig innom freak de siste 2-3 årene. Noe jeg har bitt meg merke i er de mange trådene som stadig dokker opp med folk som opplever depersonalisering og en "drømmelignende" tilstand i lang tid etter inntak av MDMA. Jeg skal ærlig innrømme at disse trådene har skremt meg litt, og gitt meg større respekt for stoffet.

MDMA anses til tross for dette som et relativt trygt stoff, i forsvarlige doser og med en fornuftig hyppighet. Likevel ser det ut til at disse trådene kommer nesten ukentlig, ofte til og med fra folk som faktisk ikke har overdrevet eller misbrukt stoffet, og som ser ut til å ha livet på stell ellers.

Hva tenker dere? Hva skydes denne økende trenden? Er det misbruk, undeliggende forhold eller er det rett og slett en betydelig risiko knyttet til MDMA og depersonalisering?
Anonym bruker
"Rik Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Inntrykket mitt er motsatt. For min del virker det sånn om de som sliter har oftest overdreven bruk i hyppighet eller dosering (gjerne begge).

Jeg husker også noen som har nevnt at det har vært weed involvert som også høyner risiko.

Det er verdt å tenke på at jo mer det prates om jo høyere er sannsynligheten for at folk gjenkjenner seg i symptomene og selvdiagnoserer, som er en forsterkede effekt.

Roll safe bois, overdreven bruk gjør skade.
Føler selv at det ikke har noe med MDMA i seg selv å gjøre. Men heller menneskene som tar dem.

I dagens medier kan en lett bli lurt til å tro at stoffer som MDMA er såpass harmløse at de ikke kan skade en på en alvorlig måte. Med en sånn tankegang skal det være lett å bli opphengt i ettervirkningene (afterglow) som muligens kan komme i etterkant, siden de overhode ikke så forutså dette.

Tenker mer at de folkene her som dwelver seg inn i psykedelika verden ikke er innforstått med at disse stoffene er kraftige substanser som virkelig kan endre synet ditt på verden. Om du vil kalle dette DP/DR, det får nå være. Tenker heller at det er en gruppe mennesker som er paranoide siden de ikke gjorde nok research i forkant.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gutt på 20 år. Tatt mdma 2 ganger. Siste gangen forandret livet mitt seg. Alder av 20 år fikk jeg hjerterytmneforstyllelser. 2 dager etter mdma inntaket ble hode og hjerte helt baluba. Ingen nære med hjerteproblemer.

Mdma er ikke så trygt som folk skal ha det til, men heller ikke utrygt. Man vet ikke før det skjer.

Stay safe ❤️
Anonym bruker
"Begeistret Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gutt på 20 år. Tatt mdma 2 ganger. Siste gangen forandret livet mitt seg. Alder av 20 år fikk jeg hjerterytmneforstyllelser. 2 dager etter mdma inntaket ble hode og hjerte helt baluba. Ingen nære med hjerteproblemer.

Mdma er ikke så trygt som folk skal ha det til, men heller ikke utrygt. Man vet ikke før det skjer.

Stay safe ❤️
Vis hele sitatet...
Kan jeg får spørre va dosene dine lå på?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gutt på 20 år. Tatt mdma 2 ganger. Siste gangen forandret livet mitt seg. Alder av 20 år fikk jeg hjerterytmneforstyllelser. 2 dager etter mdma inntaket ble hode og hjerte helt baluba. Ingen nære med hjerteproblemer.

Mdma er ikke så trygt som folk skal ha det til, men heller ikke utrygt. Man vet ikke før det skjer.

Stay safe ❤️
Vis hele sitatet...
Beklager å høre dette.
Har selv tatt mdma, 4-5 ganger i år og likemye forrige år, noen ganger med litt overdreven dosering, og har ikke fått noen slike problemer og jeg er 29 nå.

Trener regelmessig men, har ikke noe fantastisk kosthold, om det kan ha noe å si for hjertet mitt, muligens.

Virker som det er veldig individuelt hvordan stoffet påvirker folk mtp bivirkninger, etterfølger av bruk.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan jeg får spørre va dosene dine lå på?
Vis hele sitatet...
120 uten redropp begge gangene med test KIT
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mulig Bjørkemus; kjedelig å høre! Jeg mener fortsatt at det mest risikofylte med MDMA er nettopp at man ikke får MDMA men et RC/pmma isteden. Derfor er det interessant å høre at du brukte testkit og tok en moderat dose. Man får forhøyet puls/BT under rusen - kanskje du hadde en (liten) medfødt hjertefeil og at dette var en faktor som utløste det? Trener du til vanlig? Hvis du gjør det er det enda mere interessant da puls/BT under rusen burde ha utløst det.

MDMA anses å være et relativt trygt https://en.m.wikipedia.org/wiki/Drug...DrugsTable.svg stoff.

Min personlige erfaring er at MDMA har hjulpet meg veldig psykisk. Har brukt det rekreasjonelt ~4 ganger i året de siste 5 årene. Alltid med de samme 4-5 av de beste vennene og lar alltid følelsene løpe hvor vi snakker om akkurat det vi føler for. Har aldri opplevd nedtur som jeg leser/ser andre får; den klassiske "tomheten" dagen derpå. For min del blir jeg "fylt med kjærlighet" og har en afterglow som varer flere mnder. Prøver alltid og lære/oppnå noe under rusen når alt av filter er vekk og man er med venner man stoler på.

Kanskje det har noe med at jeg har et bipolart spektrum; oppfyller ikke alle kriteriene for bipolar type II men er har en fot innenfor. Har slitt med depresjon de siste 10 årene og merker at depresjonen blir slukket godt etter en MDMA "behandling" før den sniker seg på igjen ~3 mnder etter.

Den største faren med MDMA er uansett at man nettopp ikke får MDMA men noe annet. Det er også viktig og påpeke at folk reagerer veldig ulikt - sånn som meg. Men alt i alt er MDMA trygt sålenge man tar forhåndsregler (doseing/testkit). MDMA har også blitt godkjent som et tilskudd for behandling mot PTSD med en psykiater i visse deler av USA fom. 2019
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig Bjørkemus; kjedelig å høre! Jeg mener fortsatt at det mest risikofylte med MDMA er nettopp at man ikke får MDMA men et RC/pmma isteden. Derfor er det interessant å høre at du brukte testkit og tok en moderat dose. Man får forhøyet puls/BT under rusen - kanskje du hadde en (liten) medfødt hjertefeil og at dette var en faktor som utløste det? Trener du til vanlig? Hvis du gjør det er det enda mere interessant da puls/BT under rusen burde ha utløst det.

MDMA anses å være et relativt trygt https://en.m.wikipedia.org/wiki/Drug...DrugsTable.svg stoff.

Min personlige erfaring er at MDMA har hjulpet meg veldig psykisk. Har brukt det rekreasjonelt ~4 ganger i året de siste 5 årene. Alltid med de samme 4-5 av de beste vennene og lar alltid følelsene løpe hvor vi snakker om akkurat det vi føler for. Har aldri opplevd nedtur som jeg leser/ser andre får; den klassiske "tomheten" dagen derpå. For min del blir jeg "fylt med kjærlighet" og har en afterglow som varer flere mnder. Prøver alltid og lære/oppnå noe under rusen når alt av filter er vekk og man er med venner man stoler på.

Kanskje det har noe med at jeg har et bipolart spektrum; oppfyller ikke alle kriteriene for bipolar type II men er har en fot innenfor. Har slitt med depresjon de siste 10 årene og merker at depresjonen blir slukket godt etter en MDMA "behandling" før den sniker seg på igjen ~3 mnder etter.

Den største faren med MDMA er uansett at man nettopp ikke får MDMA men noe annet. Det er også viktig og påpeke at folk reagerer veldig ulikt - sånn som meg. Men alt i alt er MDMA trygt sålenge man tar forhåndsregler (doseing/testkit). MDMA har også blitt godkjent som et tilskudd for behandling mot PTSD med en psykiater i visse deler av USA fom. 2019
Vis hele sitatet...
Trener 5 ganger uken, måltider 6/8 ganger daglig, med et calori inntak på rundt 4000 med sunn mat, etter fulgt av god søvn. Dette har jeg gjort i 4 år