Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 838
Hei datakyndige freaks!
Det har seg slik at der jeg bor er det helt elendig internett som det ikke er stort å få gjort med.

Det jeg lurer på er:
Kan jeg ta med harddisken fra min stasjonære PC til ett sted med godt nett, laste ned spill fra steam på min bærbare til denne harddisken og så ta harddisken tilbake til min stasjonære og spille der?

Os'et ligger på en annen harddisk en spillene.

Og ett lite ekstraspørsmål:
Har noen tips til steder i Oslo bor man kan låne kjapt nett?

Takk!
Det er flere måter å gjør det på, men den enkleste jeg kommer på må være å installere Steam på laptopen, laste ned/installere spillene på laptopen, høyreklikk på spillet inne i steam og velg backup game files også velger du den eksterne harddisken. Når du kommer hjem til din stasjonære pc så går du i steam og velger restore game files.

Har ikke steam forran meg akkurat nå så vet ikke helt nøyaktig, men det skal være ganske likt det jeg skrev. Gjort dette med kompiser som har hatt dårlig nett opp igjennom årene.