Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  268 93754
Kan hende denne tråden er litt ute på kanten, og har kanskje sterke anelser av kvinneguiden, men jeg kjører på:

Det er to produkter, som jeg savner veldig:

Pestobaguetter, som jeg tror ble laget av Hatting. Begynner å bli noen år siden jeg har sett dem.

Pizza originale, quattro formaggio eller noe lignende. Også en del år siden jeg har sett.



Vet noen om disse finnes noe sted?
Quatro Formaggio pizza spiste jeg her for et par uker sida, så regner med den ikke har gått ut av produksjon. Jeg trodde de fleste butikker hadde den, men det kommer vel an på hvor gudsforlatt stedet du bor på er.
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
Quatro Formaggio pizza spiste jeg her for et par uker sida, så regner med den ikke har gått ut av produksjon. Jeg trodde de fleste butikker hadde den, men det kommer vel an på hvor gudsforlatt stedet du bor på er.
Vis hele sitatet...
Er det et lite sted, så er det jo ikke helt umulig at ting ligger litt for lenge i frysedisken før det blir solgt.

OT: Ikke noe
Sist endret av FarmerJoe; 4. desember 2013 kl. 08:24.
Hei,

Dagligvarebutikkene jobber ut i fra et leverandørregime som ofte kalles "Høstjakta".
Når høstjakta tar til så kommer de forskjellige engros og grossister (produsenter) på besøk og prøver å selge seg inn i markedet\hyllene til den gitte kjeden.

De kjøper seg ofte plass i hyllene og diskene ved hjelp av markedstilskudd \ Bonuser... Butikkene vil ha varene med best brutto og høyeste salgstall.

Skal du ha tak i produkter du "savner" er det mest sansynlig at du finner disse i butikker som: Meny, mega, ultra, Bunnpris Gourmet og EuroSpar butikkene....

JA OG: Lavpris kveler utvalget.

Ingen \ få av "billigkjedene" vil komme til å ha det snevre utvalget som de få spiser så lenge prisene må være lave...

Lærdommen er: Er noe borte fra Rema eller fisbutikken du sverger til så finner du den i de dyrere butikkene.
Sist endret av Mxzyzptlk; 4. desember 2013 kl. 10:10.
Savner bonaqua silver lemon uten kullsyre på 1,5 liters flaske!

er det noe her som vet hvorfor den forsvant?

Jeg vet at det ikke er fordi det var liten etterspørsel, for den gikk som hakka møkk!
Sitat av Fanz Vis innlegg
Savner bonaqua silver lemon uten kullsyre på 1,5 liters flaske!

er det noe her som vet hvorfor den forsvant?

Jeg vet at det ikke er fordi det var liten etterspørsel, for den gikk som hakka møkk!
Vis hele sitatet...
Sjekk eny, mega, ultra, Bunnpris Gourmet og EuroSpar butikkene.
Pepsi Max lemon/lime-etellerannet... Beste brusen! Var i butikken et par år rundt 2006-2007.

Big One hot BBQ! Beste ferdigpizzaen som er blitt lagd, men er forsvunnet fra butikkene :/
Sitat av nikita Vis innlegg
Sjekk eny, mega, ultra, Bunnpris Gourmet og EuroSpar butikkene.
Vis hele sitatet...
Du kan bekrefte at de fortsatt finnes?

Er vell over et år siden jeg spurte på KIWI XL om hva som hadde skjedd med de, og da fikk jeg bare tilsvar at de var tatt ut av produksjon.

Sitat av Kamma Vis innlegg
Pepsi Max lemon/lime-etellerannet... Beste brusen! Var i butikken et par år rundt 2006-2007.

Big One hot BBQ! Beste ferdigpizzaen som er blitt lagd, men er forsvunnet fra butikkene :/
Vis hele sitatet...
Pepsi lemon, ahhh savn!
Sist endret av Fanz; 4. desember 2013 kl. 12:22. Grunn: Funnes -> Finnes
Disse baguettene har jeg sett på ICA i Trondheim.
Yade sjokolade..
Vil ha den tilbake.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Du kan bekrefte at de fortsatt finnes?

Er vell over et år siden jeg spurte på KIWI XL om hva som hadde skjedd med de, og da fikk jeg bare tilsvar at de var tatt ut av produksjon.



Pepsi lemon, ahhh savn!
Vis hele sitatet...


Var det ikke Pepsi Twist? Eller husker jeg feil?

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Yade sjokolade..
Vil ha den tilbake.
Vis hele sitatet...
Yade var digg!
Sitat av Hobby Vis innlegg
Var det ikke Pepsi Twist? Eller husker jeg feil?


Vis hele sitatet...
Jo, det var det! hadde helt glemt navnet!

Nostalgi! den var vell i butikkene sommeren 2002 eller noe?
Pepsi Lemon finnes på den godtebutikken i Oslo.
Grandiosa Mild Taco, og da vanlig grandis kostet 20kr, og ikke 45kr.
Bare meg som syns prisen på frossenpizza er ufattelig overprisa kontra for noen år siden?
Sist endret av Deftones; 4. desember 2013 kl. 13:43.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Grandiosa Mild Taco, og da vanlig grandis kostet 20kr, og ikke 45kr.
Bare meg som syns prisen på frossenpizza er ufattelig overprisa kontra for noen år siden?
Vis hele sitatet...
Jeg sa nøyaktig dette til noen kompiser for litt siden, men fikk slengt tilbake at Grandis aldri har kostet 20 kroner. Sett bort fra tilbud og kampanjer. Den har alltid vært dyrere. Visstnok. Jeg mener bestemt å huske at den hadde fastpris på rundt 19,-/20,- tidligere. Noen som har dokumentasjon på dette?

Forøvrig var mild taco helt fantastisk.
http://puu.sh/5BMHZ/8447af8720.jpg
Sitat av pbc Vis innlegg
http://puu.sh/5BMHZ/8447af8720.jpg
Vis hele sitatet...
Den finnes enda.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Jo, det var det! hadde helt glemt navnet!

Nostalgi! den var vell i butikkene sommeren 2002 eller noe?
Vis hele sitatet...
Pepsi twist kan fås i charlottenberg, i Sverige Spørs hvor du bor da På storsenteret
Sist endret av stinkdyr; 4. desember 2013 kl. 14:06.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Pepsi twist kan fås i charlottenberg, i Sverige Spørs hvor du bor da På storsenteret
Vis hele sitatet...
Mener Deli de Luca skal ha de også, for ca. en halv årsinntekt per boks. Men må vel kunne spandere på seg en godbit nå og da ^^
Jeg krever Grandiose full pakke og lørdagspizza tilbake! Samt Melkedrøm med jordbær og den med krokan og karamell!
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Jeg krever Grandiose full pakke og lørdagspizza tilbake! Samt Melkedrøm med jordbær og den med krokan og karamell!
Vis hele sitatet...
Lørdagspizza lever i beste velgående for den har jeg sett på flere butikker. Prix kjører en kampanje nå der man betaler 49,- for to stk.
Savner Fanta Shokata, eller hva den nå het. Den som alle syntes smakte såpe, men jeg syntes den var kjempegod.

Og Long Island Ice Tea-drinkmix, i samme serien som man finner i alle dagligvarebutikker, med Fjellbekk, Margarita, Mojito, San Fransisco osv. Hvor ble den av? Det var jo den eneste som var god, gikk ned på høykant med vodka / rom og cola! Den savnes! Har lett omtrent i alle butikker i Trondheim, men finner den ikke.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Jeg krever Grandiose full pakke og lørdagspizza tilbake! Samt Melkedrøm med jordbær og den med krokan og karamell!
Vis hele sitatet...
Sjekk Sverige!
De har et større utvalg av Grandiosa enn Norge til tross for at Stabburet er norske. Finnes et par sorter der jeg aldri har sett i Norge noen gang, og jeg jobber i dagligvarebransjen.
De gode gamle dropsene som kongen av danmark og den sykt gode karamelldropsen, husker ikke hva den heter men vil ha den tilbake! Noen plasser de fortsatt selges?
Sitat av Fanz Vis innlegg
Du kan bekrefte at de fortsatt finnes?

Er vell over et år siden jeg spurte på KIWI XL om hva som hadde skjedd med de, og da fikk jeg bare tilsvar at de var tatt ut av produksjon.
Vis hele sitatet...
BonAqua du nevner finnes ikke lengere. På 1,5 liters flasker finnes kun naturell og sitron (med kullsyre). Uten kullsyre er det kun på 0,7/0,5 liters flasker.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg sa nøyaktig dette til noen kompiser for litt siden, men fikk slengt tilbake at Grandis aldri har kostet 20 kroner. Sett bort fra tilbud og kampanjer. Den har alltid vært dyrere. Visstnok. Jeg mener bestemt å huske at den hadde fastpris på rundt 19,-/20,- tidligere. Noen som har dokumentasjon på dette?

Forøvrig var mild taco helt fantastisk.
Vis hele sitatet...
'

Det er noe som heter inflasjon. Kroner og dollars er det samme som monopolpenger : )
Sitat av thomasw Vis innlegg
BonAqua du nevner finnes ikke lengere. På 1,5 liters flasker finnes kun naturell og sitron (med kullsyre). Uten kullsyre er det kun på 0,7/0,5 liters flasker.
Vis hele sitatet...
Nettopp!
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Noen som vet hva den isen med små grønne kuler het? Husker det var favoritt isen min for rundt 13 år siden.
Et par ting jeg savner er Pepsi Crystal (aner ikke hvorfor egentlig, det var vanlig Pepsi, bare blank), Tennis-is (SNADDER) og den mørkerøde Bountyen. Sistnevnte kan vel muligens finnes i Sverige og enkelte butikker i Norge.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Noen som vet hva den isen med små grønne kuler het? Husker det var favoritt isen min for rundt 13 år siden.
Vis hele sitatet...
Cool pops? Første som kommer opp på google hvis man søker ; små grønne iskuler.
Sist endret av A-tillah; 4. desember 2013 kl. 19:35.
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
'

Det er noe som heter inflasjon. Kroner og dollars er det samme som monopolpenger : )
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet hva inflasjon er. Betyr det at du er enig i at du fikk en Grandis for en tyvekroning tidligere?

Hadde forøvrig vært interessant å se noe statistikk på utviklingen av matpriser kontra lønn opp gjennom årene. Har gjennomsnittslønnen doblet seg siden det året melk og brød kostet halvparten av hva de gjør i dag?
De fleste steder for hundre år siden brukte man rundt 50% av inntekt på mat. (ja, man hadde større familier/flere barn da, men man dyrka samtidig mye av maten på egenhånd /bondegård.

Fra rundt 50-70 tallet gikk dette ned til rundt 30% av inntekt.
I dag rundt 10%.

Samtidig er maten vi har i dag mye dårligere på alle måter forrhold til da. Utarma, foruerensa jord, vann, industrialisering har mange mørkesider... hovedsaklig sprøtemidler. masse giftige kjemikalier i produskjon osv.

Tilfeldig kilde: http://www.theatlantic.com/business/...budget/255475/
Sist endret av tetragrammaton; 4. desember 2013 kl. 20:05.
De billige røde og hvite isene formet som en fortballspiller! Og Mynthon med solbærsmak (finner bare med mintsmak).

EDIT: og kaptein sabeltann-is! Damn
Sist endret av sgt_coke; 4. desember 2013 kl. 20:16.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg sa nøyaktig dette til noen kompiser for litt siden, men fikk slengt tilbake at Grandis aldri har kostet 20 kroner. Sett bort fra tilbud og kampanjer. Den har alltid vært dyrere. Visstnok. Jeg mener bestemt å huske at den hadde fastpris på rundt 19,-/20,- tidligere. Noen som har dokumentasjon på dette?

Forøvrig var mild taco helt fantastisk.
Vis hele sitatet...
Det klarer neppe noen å finne dokumentasjon på. For eksempel kostet den i 2004 25 - 27,50. Med vanlig prisstigning ville den kostet 30 - 33 kroner i dag.

http://pub.nettavisen.no/nettavisen/...icle193908.ece
Sist endret av Freakaholic; 4. desember 2013 kl. 21:15.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Jeg krever Grandiose full pakke og lørdagspizza tilbake! Samt Melkedrøm med jordbær og den med krokan og karamell!
Vis hele sitatet...
lørdagspizza var porr <3
En annen ting jeg savner er Teezer, da spesielt Amsterdam og Barcelona. Rusbrus fra leeenge før Smirnoff Ice gjorde sitt inntog Dog det var på polet back in the days, ikke dagligvare :P
Sist endret av Hobby; 4. desember 2013 kl. 21:31.
Kjempe-yes fra Drammens is er et dypt savnet produkt.
Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Kjempe-yes fra Drammens is er et dypt savnet produkt.
Vis hele sitatet...

Skyld på Nestlè (på høyde med Monsanto i jævelskap) og de som sprengte nabo-MC-klubben som hadde klubbhus rett vedsiden av Drammensis Sons of anarchy type jævelskap !
Sitat av Hobby Vis innlegg
Et par ting jeg savner er Pepsi Crystal (aner ikke hvorfor egentlig, det var vanlig Pepsi, bare blank), Tennis-is (SNADDER) og den mørkerøde Bountyen. Sistnevnte kan vel muligens finnes i Sverige og enkelte butikker i Norge.
Vis hele sitatet...
Crystal Pepsi selges på ebay for over 600 kr flasken... er en av de brusene jeg virkelig også savner
Sitat av Ekstase Vis innlegg
Crystal Pepsi selges på ebay for over 600 kr flasken... er en av de brusene jeg virkelig også savner
Vis hele sitatet...
Ikke mer? Da skal det legges inn bestilling på et par kasser :P
Kvinneguiden nei? Fantastisk tråd!
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hadde forøvrig vært interessant å se noe statistikk på utviklingen av matpriser kontra lønn opp gjennom årene. Har gjennomsnittslønnen doblet seg siden det året melk og brød kostet halvparten av hva de gjør i dag?
Vis hele sitatet...
Tror VG hadde en sak om det for noen månder siden, orker ikke lete, men sikker på at det ikke er så veldig lenge siden. En av sjokoladetypene hadde gått opp sånn 200% i pris.
Quattro formaggi er fortsatt i produksjon kjøper den både på rema 1000 og en ganske liten og forlatt bunnpris
Jeg savner Pepsi Raw, ble vel solgt ifjor elns. Jeg var vel den eneste i min krets som likte den...
rød tyrkiskpepper! det savner jeg! det er det MANGE år siden jeg har smakt!
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg sa nøyaktig dette til noen kompiser for litt siden, men fikk slengt tilbake at Grandis aldri har kostet 20 kroner. Sett bort fra tilbud og kampanjer. Den har alltid vært dyrere. Visstnok. Jeg mener bestemt å huske at den hadde fastpris på rundt 19,-/20,- tidligere. Noen som har dokumentasjon på dette?

Forøvrig var mild taco helt fantastisk.
Vis hele sitatet...
Da jeg gikk på vgs for 16 år siden kostet en vanlig grandiosa nøyaktig 20,- på ICA nedenfor internatet. Prisen varierte litt fra butikk til butikk, men skjeldent mer enn 50 øre til en krone.
Dokumentasjon: nei, hukommelse. Grandis i helgene man var på internatet var et selvfølge
chicken poms eller hva det het ... slags potetgull greier... var digg
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
chicken poms eller hva det het ... slags potetgull greier... var digg
Vis hele sitatet...
Det har de på Kiwi
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
chicken poms eller hva det het ... slags potetgull greier... var digg
Vis hele sitatet...
Det potetgullet er re-lansert! Chicken pommes
Maarud onion rings!
Shit ass, noen som vet om Kaptein Sabeltann-is fortsatt finnes? Har ikke vært i isdisken på en matbutikk på flere år.