Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3656
Hei Freaks, jeg er en student i midten av 20-årene med en dysleksi diagnose. I en hektisk studiehverdag får jeg ofte føle medfølgende av denne lidelsen, men god tilrettelegging og støtte fra bla. skole og NLB gjør hverdagen enklere.
Jeg snublet forleden over noen indikasjoner på at piracetam kan ha positiv virkning på folk med dysleksi.(https://erowid.org/smarts/piracetam/...aq.shtml#3.1.4)

Piracetam er i Norge klassifisert som et C-preparat, og brukes hovedsakelig til behandling av alkoholikere og alzheimerspassienter under navnet Nootropil.

Jeg tror på ingen måte at dette er et "miracle drug" som kan kurere tilstanden min, men jeg er villig til å teste ut de ressursene som er tilgjengelige. Spesielt med tanke på Piracetams lave toksisitet og høye LD50.

Det jeg egentlig lurer på er om noen har kjennskap til om dette er en behandling som tilbys dyslektikere i Norge, og om ikke hva er sjansen for at jeg kan få en resept på Nootropil om jeg går til fastlegen og forklarer situasjonen min?
Sist endret av Confusa; 15. september 2016 kl. 17:10.
Legen din vil svært tvilsomt begynne med medikamentell behandling av dysleksi med piracetam før slike studier er grundig og mangfoldig gjennomført. Du kan jo alltids spørre, si du leste om det.
Takk for svar, var vel egentlig det jeg så for meg.